מבקר המדינה: "לחייב אישית את ראש עיר ומנכ"ל העירייה" ראש העיר: "למען תושבי אשדוד אני מוכן לספוג ביקורת וחיוב אישי"

על פני 80 עמודים מתאר מבקר המדינה, השופט בדימוס, יוסף חיים שפירא איך ניהלו העירייה, משרד האוצר ומשרד התחבורה את הפרויקט שעלותו הגיעה לכ 300 מיליון שקלים, שחלקו הגיע מקופת העירייה. "העירייה נהגה בחוסר שקיפות, לא שיתפה פעולה באופן מלא עם משרד התחבורה וועדת

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דו"ח חמור במיוחד על פרויקט התחבורה "הגל הירוק" שהוקם כאן בשנתיים האחרונות, והעלה עצבים גדולים לתושבי העיר, הן בשל הפקקים והן בשל התארכות הפרויקט שטרם הושלם גם בימים אלה. מבקר המדינה החל בבדיקה לאור תלונות שהגישו חברי מועצת העיר, ד"ר אלי לחמני והלן גלבר. המבקר בדק, חקר ונבר בפרויקט במשך חודשים והעלה שורה ארוכה של ליקויים חמורים, הן בהתנהלות התקציבית והן בשלב הליכי האישורים. המבקר קבע כי חברי מועצה שהצביעו בעד הפרויקט עשו זאת כחותמת גומי.

המבקר כתב בסיכום הדוח כי עיריית אשדוד "חרגה לאורך כל משך ביצועו מתנאי ההסכם עליו חתמה עם משרד התחבורה. העירייה נהגה בחוסר שקיפות, לא שיתפה פעולה באופן מלא עם משרד התחבורה וועדת ההיגוי, קיבלה החלטות חד צדדיות בנוגע לתכולת הפרויקט ובנוגע להקפאת ביצוע מרכיבים מרכזיים בו, הכל מבלי שקיימה הליכים סדורים לבחינת השינויים שעשתה והשלכותיהם ומבלי שקיימה דיונים במועצת העירייה".

המבקר, ממליץ למשרד הפנים לבחון אם יש מקום להטלת חיוב אישי על ראש העירייה ועל מנכ"ל העירייה הנושאים באחריות לליקויים. לסרי מבחינתו שלם עם הפרויקט וההתנהלות ובהודעה שפרסם, הוא פירט את היתרונות של הפרויקט לעתיד התחבורה בעיר אשדוד וטוען כי העירייה תגיש בג"צ נגד המבקר כדי לבטל את מסקנות הדו"ח.

תחילתו של הסיפור בשנת 2011 עת פרסמו משרד התחבורה ומשרד האוצר קול קורא "לבחירת רשות מקומית שתשמש עיר מודל למערכת תחבורה בת-קיימא". עיריית אשדוד נבחרה מבין 17 רשויות שנענו לקול קורא, ובו הן נדרשו להציג תכנית שתציע ותיישם תפיסה כוללת לפיתוח תחבורתי בר קיימה. מטרת התוכנית שהגישה עיריית אשדוד היא להביא לידי שיפור משמעותי בתשתיות התחבורה הציבורית בעיר, על ידי יצירת צירי העדפה לתחבורה ציבורית ותשתיות להולכי רגל, ושילובם של אמצעים נוספים, כמו אופניים ואופניים חשמליים, ופרויקטים נוספים לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה מקיימת ולצמצום השימוש ברכב פרטי.

ההצעה שעיריית אשדוד התחייבה עליה כללה ביצוע מרכיבים רבים בתקציב של כ-220 מיליון ש"ח שהממשלה הקצתה לטובת הפרויקט. בהמשך תפחה עלות הפרויקט לסכום של כ-291 מיליון ש"ח, ומרכיבים רבים ומרכזיים שנכללו בהצעה המקורית הוסרו.

המבקר קובע כי בישיבותיה באפריל ובמאי 2017 אישרה מועצת העירייה להגדיל את היקף ההתקשרות עם שני הקבלנים האמורים, מבלי שהגדלה זו נדונה ואושרה בוועדת הכספים ומבלי שהועברו לחברי המועצה נתונים נדרשים לצורך קבלת החלטה מושכלת בעניין, אף שחלקם ביקשו לקבלם. לאחר שמנכ"ל העירייה וראש העירייה הציגו לחברי המועצה את הנתונים בעמימות החליטה המועצה להגדיל את התקציב של שני הקבלנים בסך כולל של 35 מיליון ש"ח, ומהם 15 מיליון ש"ח שיוקצו מתקציב העירייה לשנת 2017.

וזה המקום לספר את סיפור הבא. תחילת העבודות החלו כאמור כשנתיים לפני מועד הבחירות לעירייה. לאחר קמפיין לא ברור ברחובות העיר בו נתלו שלטים על תחילת העבודות, כמעט איש בעיר אשדוד לא הבין על מה מדובר. היו שסברו כי מדובר בקמפיין לפתיחת מסעדה אחרים חשבו על קמפיין איכות סביבה. ביום הקובע פרסמה העירייה על חסימת כביש שד׳ הרצל, הכביש הראשי. בין לילה הוצבו מחסומים ונתיבי התחבורה הוזרמו לכבישים אחרים. הקטסטרופה החלה. פקקים, עצבים, ברשתות החברתיות החלה מהומה גדולה.

עד אז מצבו הפוליטי של לסרי היה סביר. בית חולים שהקים, משכן לתפארת, פארק ים אשדוד ונראה כי נצחונו בבחירות ב 2018 היו עניין של מה בכך. לסרי לא היה בפיהם ובראשם של כל כך הרבה אנשים עצבניים. הם נתקעו בפקקים וקיללו בלי סוף את ראש העיר ברשתות. לסרי מבחינתו היה בטוח אז וגם היום כי הפרויקט הזה הוא זה שיציל את עתיד התחבורה באשדוד ואילמלא הפרויקט, התחבורה באשדוד הייתה קורסת.

בעת הצבת המחסומים ועוד בטרם עלה הדחפור הראשון על כביש הרצל שוחחתי עם לסרי ושאלתי אותו שאלה אחת פשוטה: איך כשנתיים לפני הבחירות הוא חוסם כבישים ומייצר כעס וזעם בקרב תושבי העיר?. אחרי הכל אף אחד לא אוהב להיתקע בפקקים. פוליטית אמרתי לו זה נראה בעייתי. ׳אתה עשוי לשלם מחיר פוליטי בבחירות׳ ציינתי בפניו. הופתעתי מתשובתו. לא אכפת לי לא להיבחר, הוא אמר. אני מאמין בפרויקט הזה ומשוכנע כי הוא נחוץ לעיר אשדוד. ׳הציעו לי׳, הוא אמר להתחיל בו אחרי הבחירות. הזמן הוא ציין היה בעייתי וצריך להתחיל את הפרויקט כדי שבעתיד התחבורה בעיר תהיה טובה יותר. האמונה שלו והנחישות הייתה כל כך חזקה, שאחר כך התברר לי שגם מקורביו ייעצו לו לא התחיל את הפרויקט לפני הבחירות. אבל מי שמכיר את לסרי ואת העקשנות והנחישות שלו במה שהוא מאמין יודע שזה היה חסר סיכוי לשכנע אותו.

בפועל, הוא אכן שילם מחיר בבחירות ורק 1400 קולות הפרידו בינו לבין סיבוב שני. גם כעת כשהדו״ח החמור מצביע על כישלון המיזם, הוא ממשיך ומאמין בפרוייקט. זה האיש וזו דרכו. אפשר לאהוב אפשר לשנוא. הפרויקט הזה ייבחן בעתיד האם זה היה הפרויקט שבאמת הציל את עתיד העיר מקריסה תחבורתית או פרויקט שנעשה ברשלנות ולא הניב יתרונות לעיר.

מה שצריך כעת וגפי שמבקר המדינה דורש הוא לסיים את הפרויקט ולהפעיל את התחנות שעדיין מיותמות, וכן להפשיר את העבודות של ציר ז'בוטינסקי למזרח העיר, שבו השימוש של אותם תושבים הוא חיוני והוקפא שלא לצורך.

הקפאת ביצוע ציר ז'בוטינסקי

84755

מהדו"ח עולה כי ציר ז'בוטינסקי הוא אחד משני צירי הרוחב שאושרו בפרויקט, ואורכו כ-20% מאורך כל צירי ההעדפה לתחבורה ציבורית בפרויקט שאושר. העירייה החליטה באופן חד-צדדי להקפיא בפועל את הביצוע של ציר זה, אף שחברת הבקרה המליצה להוציא את צו התחלת העבודה לציר בנובמבר 2016. אין בידי עיריית אשדוד אסמכתאות על תהליך קבלת החלטות בנוגע להקפאת ביצוע הציר. העירייה לא קיימה דיון במועצת העיר על הנושא ולא קבעה אם החלטה זו זמנית או התקבלה לצמיתות ומהם התנאים לקיומה. גריעת הציר המזרחי מהפרויקט היא למעשה ויתור על קרוב לחצי מאורך נתיבי התחבורה הציבורית שתוכננו ונכללו בהצעה של עיריית אשדוד, וכן ויתור על ציר מרכזי שבו עוברת תחבורה ציבורית עירונית ובין-עירונית בהיקף נרחב המשרתת גם אוכלוסייה חרדית שעושה שימוש רב בתחבורה.

התקשרות עם יועצים לפני אישור מועצה

המבקר חושף כי לצורך הכנת הצעה במענה על הקול הקורא התקשרה העירייה בהסכם עם יועץ שלושה ימים לפני שאישרה מועצת העירייה את השתתפות העירייה בקול קורא; כלומר, העירייה קבעה את מועד תחילתו של ההסכם כחודש לפני אישור מועצת העירייה להשתתף בקול קורא. החלטה זו היא בגדר "קביעת עובדות בשטח", והיא מרוקנת את החלטת מועצת העירייה מכל תוכן. בתשובתה מפברואר 2019 מסרה העירייה למשרד מבקר המדינה כי אין בבחירת גורם מייעץ ותחילת התקשרות עימו משום קביעת "מסמרות", והעירייה הייתה יכולה להפסיק את ההתקשרות.

העירייה צירפה להצעה את הפרוטוקולים של ישיבות המועצה מדצמבר 2011 וממרץ 2012, וכן מסמך חתום בידי ארבעה חברי מועצת העירייה: שני סגני ראש העירייה, ממלא מקום ראש העירייה וחבר מועצה נוסף; המסמך כולל את ההתחייבויות שפורטו בקול קורא, כפי שתואר לעיל.

עלה כי העירייה לא מסרה לעיונם של כל חברי מועצת העירייה את הצעת העירייה המפורטת, על כל מרכיביה, לפני ישיבת המועצה במרץ 2012 שבה הם התבקשו לאשרה.

7845545ru

על פי פרוטוקול ישיבת המועצה ממרץ 2012, הדיון על הצעת העירייה היה נושא אחד מתוך כמה נושאים שנדונו באותה ישיבה. בפרוטוקול יש ההתייחסות קצרה להצעת העירייה, והדיון עליה כלל הצגה כללית מאוד של הפרויקט וציון ההחלטה שלפיה "מחליטים פה אחד לאשר השתתפות עיריית אשדוד בקול קורא לבחירת רשות מקומית שתשמש עיר מודל למערכת תחבורה בר קיימא" (ההדגשה אינה במקור). העירייה מסרה בתשובתה כי בישיבת המועצה במרץ 2012 הוצגה בפני חברי המועצה מצגת מפורטת המסבירה את הצעת העירייה לקול קורא.

מהקלטה של הישיבה עולה כי במשך פחות משתי דקות הוצגו באופן כללי לחברי המועצה פרקי ההצעה ותקציב הפרויקט הכולל, ללא פירוט מרכיבים מרכזיים בפרויקט. לאחר הצגה זו התקיים ויכוח שנמשך כשלוש דקות לאחר שחבר מועצה ביקש לראות את תוכנית החניה; בתגובה השיב לו ראש העירייה כי תוכנית החניה אינה קשורה לקול קורא וכי על חבר המועצה להגיש הצעה לסדר היום בנושא. מיד לאחר מכן פנה ראש העירייה לחברי המועצה: "מי שבעד השתתפות עיריית אשדוד בקול קורא לבחירת רשות מקומית שתשמש עיר מודל לתחבורה ירים את ידו". יצוין כי מההקלטה לא ניתן להסיק לגבי תוצאותיה של ההצבעה, אך ראש העירייה ציין: "העברנו ברוב את ההצעה הזו" (ההדגשה אינה במקור).

העירייה מסרה בתשובתה כי אף אם נרשם בטעות שהתקבלה החלטה פה אחד, והיא התקבלה רק ברוב קולות, עדיין מליאת המועצה החליטה על הגשת הפרויקט כפי שהוכן בידי הצוות המקצועי.

"חברי מועצה הפכו לחותמת גומי"

משרד מבקר המדינה מעיר בחומרה לעיריית אשדוד על שלא העבירה לעיונם של כל חברי המועצה את הצעת העירייה המפורטת, על כל מרכיביה, בטרם התבקשו לאשרה, בייחוד כשמדובר בפרויקט גדול ומורכב הכולל מרכיבים שביצועם עתיד היה להשפיע באופן מהותי על תושבי העיר, ונוכח אחריותה כנאמן הציבור. יתרה מזאת, ראש העירייה מנע מחבר מועצה לקבל מידע בדבר תוכנית החניה, באמתלה כי תוכנית זו אינה קשורה לקול הקורא. בכך לא שיקף את המציאות כהווייתה שכן ההצעה כללה התייחסות למדיניות החניה בעיר. התנהלות זו אינה עולה בקנה אחד עם הדרישה המחייבת גוף ציבורי והעומד בראשו, ובכלל זה רשות מקומית, לפעול בשקיפות ולהעביר מידע ומסמכים לחברי מועצת הרשות כדי שיוכלו לקבל החלטה מושכלת.

משרד מבקר המדינה מעיר לעיריית אשדוד על שפרוטוקול ישיבת מועצת העירייה אינו משקף נכונה את תוצאות ההצבעה שהתקבלה ב"רוב" ולא "בפה אחד". מכאן עולה החשש כי היה בדבר כדי להטעות את משרדי התחבורה והאוצר, שפרסמו את הקול הקורא ובדקו את הצעת העירייה כפי שהוגשה, שיכולים היו לחשוב שלא היו מתנגדים להצעה.

משרד מבקר המדינה מעיר לחברי מועצת עיריית אשדוד שהצביעו בעד אישור הצעת העירייה בלי שהוצגה להם באופן מפורט, בלי שדרשו לקבל מידע בנושא ובלי שדנו בתוכנית באופן יסודי ומעמיק. בכך פעלו אותם חברי המועצה באופן המרוקן מתוכן את תפקידם ואת חובתם לפעול בנאמנות כמשרתי ציבור והפכו לחותמת גומי.

סיכום הדו"ח

החריגות הרבות בביצוע הפרויקט שנבעו גם מהתנהלות העירייה, הובילו לחריגה משמעותית בלוחות הזמנים ובתקציב, אך משרדי התחבורה והאוצר המשיכו להעביר לעירייה כספים, לא בחנו את אופן המשך ההתקשרות עמה ואופן השלמת הפרויקט ולא עשו שימוש בכלים שעמדו לרשותם להבאת הפרויקט למסלול תקין שיביא לסיומו תוך צמצום החריגות. התנהלותם של משרדי התחבורה והאוצר בקידום הפרויקט לא הלמה את חובתם לנהוג באחריות כמצופה מגופים המנהלים פרויקט בסדר גודל כספי של מאות מיליוני שקלים.

עיריית אשדוד שקיבלה את האחריות להקמת הפרויקט חרגה לאורך כל משך ביצועו מתנאי ההסכם עליו חתמה עם משרד התחבורה. העירייה נהגה בחוסר שקיפות, לא שיתפה פעולה באופן מלא עם משרד התחבורה וועדת ההיגוי, קיבלה החלטות חד צדדיות בנוגע לתכולת הפרויקט ובנוגע להקפאת ביצוע מרכיבים מרכזיים בו, הכל מבלי שקיימה הליכים סדורים לבחינת השינויים שעשתה והשלכותיהם ומבלי שקיימה דיונים במועצת העירייה.

משרד מבקר המדינה רואה בחומרה את התנהלותם של ראש העירייה ומנכ"ל העירייה בכל הנוגע לקידום הפרויקט, ובמיוחד בנושא עמידה בהתחייבויותיה על פי ההסכם עם משרד התחבורה, התנהלות שלא הייתה שקופה כלפי חברי המועצה, משרדי התחבורה והאוצר והציבור ועלולה לפגוע בתקציב העירייה, בעקרונות היעילות והחיסכון ובאמון הציבור במערכת השלטונית.

לסרי: "למען תושבי אשדוד אני מוכן להיות מחויב אישית"

ראש עיריית אשדוד בתגובה לדו"ח אומר כי "אנחנו נערכים להגיד בג"צ לדרוש את ביטולו של הדו"ח. "לצערנו”, אומר ד"ר לסרי, "המבקר בחר לעשות ביקורת תוך כדי ביצוע השליש הראשון בלבד בפרויקט ובעיקר תוך שצוות הביקורת מתעלם מלמעלה מ 1000 עמודים של פרוטוקולים , סיכומים והחלטות. הפרויקט לווה בעבודה של ועדת היגוי המורכבת מנציגי משרד האוצר, משרד התחבורה, חברת בקרה חיצונית ועיריית אשדוד וכל ההחלטות מנומקות, מתוקצבות ומאושרות כנדרש.

17 רשויות התמודדו על הזכות לבצע את הפרויקט מתקציבי מדינת ישראל, ואנחנו זכינו. מטבע הדברים, מאחר ומדובר במגה פרויקט שכדוגמתו טרם בוצע בישראל, נדרשנו להתאמות תוך כדי ביצוע. כל ההתאמות והשינויים בוצעו בתיאום עם משרד התחבורה והאוצר. נלחמנו על השדרוגים הנדרשים בתכנון המקורי על מנת שתושבי אשדוד יקבלו את התוצאה הטובה ביותר.

253145484512

כשיצאנו לדרך, פחות משנתיים לפני הבחירות, ידעתי שאני לוקח בכך סיכון פוליטי. ידעתי שחברי האופוזיציה ישתמשו באי הנוחות הזמנית כדי לתקוף אותי, אבל גם הייתי משוכנע שאני חייב לקבל החלטה מנהיגותית לטובת הפיתוח של העיר והתאמת פתרונות התחבורה לבינוי של כ 30,000 יחידות דיור לזוגות צעירים. היום, כל מי שנוסע, רוכב על אופניים או הולך ברגל לאורך שדרות מנחם בגין והרצל, רואה את הכבישים החדישים, אמצעי הבטיחות שהותקנו, הפיתוח הסביבתי המרהיב, יודע שהיה שווה לסבול את תקופת העבודות כדי להגיע לתוצאה שהגענו.

אני קובע חד משמעית, מדינת ישראל היא הנושאת בהוצאות הפרויקט כולו ותושבי אשדוד יקבלו את הפרויקט ברמה הגבוהה ביותר. למען תושבי אשדוד אותם אנו משרתים ביחד, ולמען הדורות הבאים של העיר, אני מוכן לספוג כל ביקורת, ואף את האיום חסר הבסיס העובדתי, המקצועי והמשפטי של חיוב אישי. ביחד איתכם עובדים יקרים, פעלנו ונמשיך לפעול במקצועיות, באחריות וביושר כשהאינטרס הציבורי של תושבי העיר בלבד לנגד עינינו. ולכן אנו נערכים להגיש עתירה לבג"צ כנגד הדו"ח ומסקנותיו. יחד עם זאת, אני משוכנע, שאם מבקר המדינה בעצמו יבחן את הסוגיה, על העובדות וההוכחות שנציג בפניו, תתייתר העתירה ומסקנות הדו"ח ישונו לחלוטין.

היום יותר מתמיד, חשוב לי להגיד לכם שאני גאה בפרויקט, במסירות ובעבודה המקצועית של כל אחת ואחד מעובדי העירייה כדי להשיג את מטרותיו, ובוודאי בתוצאה אליה הגענו עד כה. במשך כמעט 3 שנים, עובדי עירייה רבים לקחו חלק בקידום הפרויקט , תוך ראיית טובת התושבים והפיתוח העירוני לנגד עיניהם. ואכן, הצלחנו להחליף את כל התשתיות התת קרקעיות , חשמל , תקשורת , ביוב וצנרת מים בת 60 שנה מאזבסט!!! , התקנו רשת מצלמות לבטיחות התושבים וכמובן שדרגנו וחידשנו כבישים , מדרכות , תחנות אוטובוס חכמות, שבילי אופניים ושבילי הליכה והיד עוד נטויה. בחודשים הקרובים נשלים את רחוב ז'בוטינסקי ואת הפעלת תכנית קווי הנסיעה החדשים באוטובוסים החשמליים, ובשלב הבא את החלק בתוך השכונות המזרחיות, ולמעשה הצלנו את עתיד התחבורה בעיר, שללא הפרויקט היתה קורסת בעתיד הנראה לעין.

הפרויקט זוכה לשבחים מכל גורמי המקצוע בתחום ,הצגנו אותו בכנס ערים חכמות בברצלונה והוא מעורר עניין בינלאומי . אני יודע שאנחנו בדרך הנכונה לפתרון צופה פני עתיד לפיתוח והגידול העירוני הצפוי בעשור הקרוב, כל מי שחי באשדוד ורואה את קפיצת המדרגה האדירה שעשתה העיר בכל תחומי החיים – בפיתוח ובינוי, בתרבות ואירועים, בחינוך ורווחה, בתיירות ובספורט ובעוד מאות מיזמים – יודע כי יש לנו את כל הכלים והמיומנויות להתמודד על מיזמים מורכבים וכבר עתה ניתן לראות כי אשדוד לא רק שתעמוד במיזם התחבורה אלא תהפוך למודל חיקוי עבור כל ערי ישראל”.

גלבר: ״הבזק של אור וצדק בתוך ערפל האינטרסים הצרים שרוחשים בעירייה״

"דו"ח מבקר המדינה החריף שפורסם היום עם המלצה לחיוב אישי נגד ראש העיר ומנכ"ל העירייה, בעקבות הליקויים בפרויקט ה-reway והתנהגותם השערורייתית של העיריה וקברניטיה, הינו הבזק של אור וצדק בתוך ערפל האינטרסים הצרים שרוחשים בעיריית אשדוד" אומרת חברת מועצת העיר, הלן גלבר, שהתלוננה במקבר המדינה וברשויות אכיפה אחרות. "אני גאה שהובלתי את המאבק והבאתי לחקירה המקיפה של משרד מבקר המדינה, שבעבודתו היסודית חשף את מה שטענתי בזמן אמת, שטובת התושבים לא עמדה לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות בפרויקט ה-reway הכושל, שלראש העיר לא אכפת מתושבי העיר ועל כך שהוא עושה בכספנו כבשלו".

864886434

גלבר קוראת ללסרי ולבן עדי להסיק מסקנות נוכח הדו"ח. "אני קוראת לד״ר לסרי ראש העיר ולאילן בן עדי מנכ״ל העירייה, גלו אחריות והתפטרו! עשו זאת בכבוד והודו בטעויות הקשות שביצעתם. כל המחדלים שהתרעתי עליהם בזמן אמת גם למבקר מדינה וגם ליועץ המשפטי לממשלה אודות הליקויים בפרויקט ה-reway ובהתנהגותכם השערורייתית נחשפו עתה בדו״ח המבקר לפרטי פרטים.

בזבזתם עשרות מליוני שקלים מכספי התושבים בנוסף למאות מיליונים שקיבלה העירייה ממשרד התחבורה וזאת תוך העלמת מידע מהציבור, מחברי המועצה, ומשרדי הממשלה. הנהלת העיר והעומד בראשה בפרט אמורים לשמש כנאמני ציבור ולהגן על כספו, התנהלותכם פגעה אנושות בתושבי העיר, באמון הציבור, בעקרונות השקיפות ובתקציב העירייה. להוסיף צרה לצרה, הפרוייקט נראה ככביש דמים וגם לעובדה זו אין אוזן קשבת בהנהלת העיר. אני ממליצה לעצור את כל הפרוייקט לאלתר, לבחון אפשרויות אמיתיות מה עושים מכאן לטובת הציבור בלבד".

גלבר מגלה כי עדיין לא נאמרה המילה האחרונה. "ובקרוב ייחשף כפי שהבטחתי, מה השיקולים האמתיים שעומדים מאחורי הפרויקט האומלל הזה שהמטתם על ראשו של הציבור האשדודי. לסרי ובן עדי, זכרו, יפה שעה אחת קודם".

ד"ר לחמני: "עצוב לי התושבים שנאלצים לשלם על הפרויקט הזה מכיסם"

"היום הוא יום עצוב לעיר. יום שבו מבקר המדינה מפנה אצבע מאשימה כלפי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומנכ"ל העירייה, אילן בן עדי ובאופן חריג ויוצא דופן מטיל עליהם אחריות אישית על המחדלים של פרויקט ה re way." אומר יו"ר האופוזיציה, ד"ר אלי לחמני. "עצוב לי, לא בגלל הטלת האשמה על ראש העיר והמנכ"ל אלא על כך שבכל הדיונים שהתקיימו – שאנו כמובילי האופוזיציה התרענו והזהרנו, אך קולנו נותר מבלי שאף אחד הקשיב ואף נהפוך הוא – הושתקנו והעירייה יצאה במסע פרסום של מאות אלפי ש"ח בכדי להצדיק את הפרויקט הכושל. זהו פרויקט שלא תוכנן כראוי מתחילתו ועד סופו – שסיומו עוד לא נראה באופק – ועולה לכולנו, משלמי המיסים, בכספים רבים ופגע עד מאוד באיכות חיי התושבים בעיר.

7575375365

מקומם ביותר שכל התושבים ראו בכישלון הפרויקט אך העירייה המשיכה במלוא המרץ ובזבזה כספי ציבור לפעול לקידומו. הפניית המבקר באצבע מאשימה גם כלפי חברי המועצה שהרימו ידיהם מבלי להבין ומבלי לקבל את החומרים כנדרש מהווה תמרור אזהרה כלפיהם שכן בהצבעתם כמריונטות נפלו החלטות הרות גורל ולו רק בגלל שהם בקואליציה, מבלי לשאול ומבלי להעמיק או לבחון את הנושאים לעומקם. כולי תקווה שלפחות המסר הזה ייקלט.

הבעתי את מחאתי במועצה ובציבור כנגד הפרויקט. התנגדתי לתוספות התקציב ההזויות, הזהרתי כי הפרויקט כושל ולפעמים ממש התחננתי שיקשיבו למה שאני אומר. לצערי, ההנהגה בראשות ד"ר יחיאל לסרי פעלו ברגל גסה ולא אפשרו דיונים ממשיים והתוצאה ידועה לכל: עשרות, אם לא מאות מליונים ירדו לטמיון.

עצוב לי על העיר שלי, על התושבים שנאלצים לשלם על הפרויקט הזה מכיסם בגלל התנהלות ההנהגה, עצוב כי כך מתנהלת המועצה וכך מתנהלת הקואליציה”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן