חדש באשדוד: רמזורי שמע לכבדי שמיעה ברחבי העיר

10 רמזורי שמע המיועדים לכבדי ראייה הותקנו בצמתים מסוכנים וסואנים שבהם חוצים מידי יום הולכי רגל, לרבות כבדי ראייה. אליזבט אמסלם קדוש מתנועת 'אשדודים' שיזמה הפרויקט: "מדובר בפריצת דרך משמעותית"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שבוע שעבר ציינו את יום הבליינד דיי. בעיתוי זה הודיעו ראשי תנועת "אשדודים" על הצבת רמזורי שמע חדשים שנועדו לשמש את ציבור הולכי הרגל אך בעיקר את ציבור כבדי הראייה בעיר. מדובר במאבק ארוך אותו הובילה תנועת "אשדודים" אשר הצליח.

אשתקד הוצבו רמזורי שמע בצומת הכניסה הדרומית לאשדוד, ובצומת מנחם בגין. לאחרונה הותקנו 10 רמזורי שמע חדשים במספר צמתים מרכזיים ומסוכנים למעבר הולכי הרגל באשדוד. הרמזורים הותקנו במקומות בהן יש תנועת הולכי רגל רבה, לרבות כבדי ראייה. מדובר ברמזורים אשר מסייעים לחצות את הכביש בשלום ואשר בין היתר אף מדווחים בקול את מיקום הצומת וכן על מה שצפוי בהמשך מעבר החצייה. אינפורמציה חיונית לאדם כבד ראייה.

רמזורי השמע הוצבו בצמתים: הרצל מנחם בגין, הרצל הגדוד העברי, הרצל החלוצים, הרצל ירושלים, ירושלים אבן עזרא, הראשונים שבי ציון, מנחם בגין משה סנה, מנחם בגין המשנה, מנחם בגין אלטלנה ומנחם בגין הפרחים.

מי שהייתה ממובילי המאבק על התקנת הרמזורים היא אליזבט אמסלם- קדוש מתנועת אשדודים שאמרה : "מדובר בפריצת דרך משמעותית! רמזורי השמע הם המפריד עבור תושבים רבים בין חיים ומוות. 10 רמזורי שמע שהוצבו בצמתים מרכזיים הם פרי של עבודה ארוכת שנים יחד עם תושבי אשדוד. וכאן המקום להגיד תודה לכל מי שלקח חלק עבור מי שראייתו איננה מאפשרת לו להשתמש ברמזורים הרגילים. הדילמה אם לצאת מהבית ולאן היא מוחשית ויום יומית. יחד, נמשיך לפעול בכדי שיעמדו לרשות כל תושב תשתיות ומרחב ציבורי בטוחים".

מתנועת 'אשדודים' פונה לתושבי העיר שמכירים מקום נוסף בעיר בו נדרש להציב רמזור שמע , ליצור קשר עם: אלכס פנוב, נציג הסיעה בוועדת תחבורה וכן נורית טופז רפרנטית הצרכים המיוחדים בחברה העירונית ונציגה בוועדת הנגישות.

כזכור, לפני כשש שנים הגישה תנועת אשדודים העלתה את הנושא על סדר היום הציבורי ופתחה במאבק להצבת הרמזורים. המאבק נמשך בנחישות רבה למען כ- 600 כבדי ראייה אשר הסתכנו בחציית כביש, גם במעבר חצייה ונזקקו למלווה או לעזרה של עוברי אורח.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן