המאבק הצליח: כיתה נוספת תיפתח בבי"ס רימונים

סוף טוב למאבק של הורים מרובע ט"ז שלא נמצא לילדיהם מקום בכיתה א' בבית הספר "רימונים". בערב שבועות הם קיבלו הודעה כי נמצא הסדר ותיפתח כיתה א' נוספת בבית הספר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר מאבק הורים במשך כחצי שנה, לפתוח כיתה א' נוספת בבית הספר היסודי "רימונים" ברובע ט"ז, הם התבשרו על ידי העירייה ערב חג השבועות, וכחודש לפני סיום שנת הלימודים הנוכחית, כי תיפתח כיתה א' נוספת בבית הספר בשנת תש״פ, וילדיהם ילמדו בה במקום לעבור ללמוד בבתי ספר ברבעים אחרים. התארגנות ההורים והמאבק שלהם נשא פרי וראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי מסר כי בשנת הלימודים הבאה תיפתח כיתה א' נוספת.

כזכור, בינואר 2019, דקות ספורות אחרי שנפתח הסתיים הרישום באינטרנט. תוך 8 דקות בלבד התבשרו הורים שביקשו לרשום את ילדיהם העולים לכיתה א' לבית הספר ברובע, אך נדהמו לקבל הודעה שההרשמה נסגרה וכי לכ- 34 ילדים אין מקום בבית הספר ברובע הצעיר, והם יאלצו ללמוד מחוץ לרובע. הורים נזעמים ונסערים פנו למינהל החינוך וקיבלו תשובות בלתי מעודדות בעניין, במקביל החלו לעלות הרהורי שבר והרמת ידיים אצל אחדים כגון "כל אלה שחושבים ללכת לעירייה זה מיותר כרגע .צריך לעשות שיבוץ לבית ספר אחר ואז לערער".

זו לא הייתה השנה הראשונה בה לא נמצא מקום לכל ילדי הרובע, וההורים קבלו על כך, היות ומדובר ברובע עם אוכלוסייה צעירה ובעירייה לא נערכים לגידול האוכלוסייה. אלא שהשנה הבעיה החריפה. "כיתה" שלמה נותרה מחוץ לבית הספר. הורים רבים פנו לאשדוד10 בטענות על כי העירייה לא נערכה מראש. ההורים החליטו לצאת למאבק למען פתיחת כיתה נוספת בבית הספר. ההורים הבינו שאם לא יפעלו בנחישות הם יוותרו בפתיחת שנת הלימודים עם עובדות מוגמרות ולכן פעלו במרץ תוך שהם מגייסים גם נבחרי ציבור. קבוצת ההורים כללה בין השאר את האימהות ליטל בריגה, ליבי מליכוב, מירב כהן, הילה זר ומירי שאוליין. והאמהות הללו בארגון וחלוקת עבודה מופתית, נלחמו על הזכות של ילדיהן התושבות הרובע. הן חברו לפעיל הציבור רוני סאיג, ושיגרו עשרות מכתבים לכל הנוגעים בדבר, משרד החינוך, מנהלים בכירים בעירייה, חברי וחברות מועצה ורבים נוספים. כאשר ראו כי מכתביהן אינם זוכים למענה, לא תש כוחם של ההורים. בין היתר הם הגיעו לישיבת מועצה בחודש פברואר, אשר עסקה בנושא, בעקבות שאילתא של דר אלי לחמני.

8885475474

"אנחנו נרגשות לעדכן כי מכתבי שיבוץ נשלחו להורי הילדים" אומרות פה אחד ליטל בריגה, הילה זר וליבי מליכוב. "ברצוננו להודות לראש העירייה ד"ר לסרי ולחברי המועצה וגם לראש מינהל החינוך, אריה מימון, אשר הטו אוזן לצורכי הילדים והוריהם ופעלו לצורך מציאת פיתרון. כמו כן להודות לסגן ראש העיר שמעון כצנלסון ולחברי המועצה: אורית אלמוזנינו- רייז, סטלה ויינשטיין, ליניב קקון ולכל העוסקים במלאכה. בנוסף נודה לרוני סאיג פעיל חברתי שסייע וליווה את הקבוצה ולחברת המועצה הלן גלבר שהציעה את עזרתה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן