לא סופר אף אחד: השכן בנה על הגג המשותף בניגוד להיתר ולמחאת השכנים

דיירים בבניין רחוב מקלנבורג באשדוד התעוררו בוקר אחד לעבודות מעל הראש שלהם, על הגג המשותף. לטענתם, העבודות גרמו לנזק לבניי וערערו לעירייה שהעניקה לבעל הדירה היתר בנייה. "מדוע נתנו היתר בנייה למרות שהדיירים לא חתמו על הסכמתם?" הם תוהים. העירייה: "נפתח תיק פ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דיירים ברחוב מקלנבורג 10 ברובע ב׳ כועסים. לטענתם אדם שאינו מתגורר באשדוד רכש את אחת הדירות והחל לבצע בה שינויים, כולל על גג הבניין המשותף. לתדהמתם הם גילו שבעירייה הוציאו לשכן אישור למרות שהדיירים לא חתמו על הסכמתם. חלק מהדיירים הגישו ערעור על ההיתר והם קוראים לעירייה להקים ועדת חקירה פנימית, בניסיון להבין איך השכן קיבל היתר בנייה. הדיירים טוענים כי ישנם חריגות בבנייה מההיתר וכי הבנייה גורמת נזק הן לבניין והן לדירות השכנים. הדיירים הגישו ערעור על היתר הבנייה שאושר.

מתברר כי לפני כשנה רכש תושב מחוץ לאשדוד את אחת הדירות. הוא החל בשיפוצים גם על גג הבניין המשותף. "השינויים שלו גורמים נזק לבניין שלנו ולדירות שלנו. אני לא מבינה מי ולמה נתנו לו אישור?" מספרת אחת הדיירות.

חלק מהדיירים הגישו ערעור על ההיתר. אותה דיירת, המצויה בהליך משפטי מול אותו שכן במכתב לעירייה, עליו חתומים עוד דיירים כתבה: "לפני כשנה בעל הנכס בנה מעל דירתי תוספת בנייה ובנה על גג הבניין המשותף. אציין שהבנייה אינה חוקית מאחר ואף דייר לא חתם ולא נתן את הסכמתו להיתר הבנייה". הדיירת ממשיכה ומספרת על הנזק שנגרם לה. "בעקבות הבנייה נגרמו לדירתי נזקים קשים, כן גם נזקים חמורים לבניין. מה שלא טופל עד היום. מערכת הביוב של השכן עוברת דרך התקרה של חדר השינה שלי. מה שגורם לי למטרד וסבל יום יומי. המטבח והמקלחת שלי חשוכים בעקבות הבנייה. הוא חסם לי את האוויר. חייתי באיכות חיים טובה וכיום אני עוברת סבל רב בעקבות הבנייה".

IMG 20190603 WA0009

דיירת נוספת שהגישה ערעור אומרת: "לפני כשנה בוצעו שינויי בנייה ולאחר שינויים אלה החל הבניין להיסדק לכל אורכו, דבר שלא טופל על ידי השכן. בנוסף, גג הדירה שלי אשר נמצאת מתחת לדירתו שימשה לו ולעובדים אשר בצעו את שינויי הבנייה כמשטח עבודה ומקום לשמירת הציוד במהלך השיפוץ. מה שגרם לנזקים כבדים בגג ולא טופל על ידיו, פרט למריחת צבע. בחורף האחרון דירתי הוצפה מהגג והתיקונים נעשו על חשבוני".

"נפעל בנחישות נגד עבירות"

דובר עיריית אשדוד אדי בן חמו, מסר בתגובה: "המקרה ידוע ומטופל ע"י מחלקת הפיקוח על הבניה. בביקורת שנערכה במקום נמצא כי קיימת סטייה מהיתר הבנייה ובעל הנכס נדרש להגיש תכנית שינויים. במקביל, נפתח תיק פיקוח כנגד בעל המבנה, בגין סטייה מהיתר, ובתום החקירה בנדון יועבר החומר להחלטת המחלקה המשפטית. עיריית אשדוד לא תאפשר חריגה מהיתר הבנייה ותפעל בנחישות כנגד עבירות על החוק."

בניסיון לקבל את תגובתו של בעל הדירה, אליו הופנו הטענות הוא בחר לנתק את השיחה ולא להשיב על הטענות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן