אימפריה בהתהוות

קבוצת הנשים החדשה של עמותת מכבי עירוני אשדוד השתתפה בטורניר הראשון בתולדותיה, שנערך השבוע במרכז פיס לספורט 'ויסגל' ברחובות. 'עירוניה' זכתה במקום הרביעי המכובד. שחקנית הקבוצה, מורן מג'ר: "חוויה ממש טובה". קבוצת הגברים חגגה באופן רשמי את העליה לליגה א' בנשף

צילום: מדיה ספורט עירוני אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעוד קבוצת הגברים של מכבי עירוני אשדוד, שכזכור העפילה לליגה א' דרום, יצאה לפגרה ומתכוננת לעונה הבאה, קבוצת הנשים החדשה, שהוקמה בחודשיים האחרונים, נטלה חלק בטורניר הראשון בתולדותיה וסיימה במקום הרביעי המכובד. את הקבוצה מאמן סרג'יו חאובל, והיא מקיימת שלושה אימונים בשבוע, תוך שיש לה את כל התנאים להצליח. בעונת המשחקים הקרובה היא תשחק בליגה הלאומית ותנסה להעפיל לליגת העל. בקרוב תיפתח קבוצת נערות לכיתות ו'-ח' ויתקיים אימון בכורה בתאריך ה-6.6, שאליו נרשמו עד כה 25 נערות. מנהל ומקים הקבוצה, סער גינזבורסקי קיבל תיאבון והצהיר: "אנחנו עולים לליגת העל השנה".

טורניר הבכורה של קבוצת הנשים של עירוני אשדוד, נערך במרכז פיס 'ויסגל' בעיר רחובות והשתתפו בו 5 קבוצות: בנות שוהם, לביאות ת"א, הפועל מרמורק, עירוני בת ים והבנות של אשדוד, ששיחקו עם כל הלב, נהנו והציגו יכולת טובה, שהספיקה למקום הרביעי המכובד.

אחת משחקניות סגל הקבוצה, מורן מג'ר (מספר 7 על הגב), אשדודית מלידה ומורה לחינוך גופני בבית ספר 'ארזים' בעיר סיפרה ל'השבוע באשדוד' על התפתחות הקבוצה ועל הטורניר ההיסטורי.

95757

איך היה לך להשתתף בטורניר?

"היה מטורף. חוויה ממש טובה וכיפית לחוות את זה בקבוצה מאשדוד. אף פעם לא שיחקתי בקבוצה באשדוד. תמיד הייתי יוצאת לשחק בקבוצות מחוץ לאשדוד. כמו מרמורק ויבנה. פתאום יצאנו בקבוצה גם ברמה וגם בכמות של השחקניות, אז זו הייתה חוויה ממש טובה."

איך הגעת לעירוני אשדוד?

"אז כמו שאמרתי, שיחקתי בקבוצות אחרות וחברה שלי דניאל פיליאן, שהיא שופטת כדורגל בהתאחדות והקימה קבוצה כזאת ביבנה ובאוניברסיטת ת"א. אמרתי לה מתי נפתח קבוצה באשדוד והיא אמרה שהיא תעדכן אותי כשהקבוצה תיפתח. ואז יום אחד היא הוסיפה אותי לקבוצת 'ווצאפ' ואמרה לי זהו, הקבוצה נפתחה ואני צריכה אותך שתעזרי לי. ואז החלטנו שהולכים על זה בכל הכוח. ואז התחלנו להפיץ אישורים ופרסומים וככה, נפתחה לאט לאט הקבוצה”.

באיזה תפקיד את משחקת?

"בטורניר הוא שם אותי פעם בהגנה כבלמית, פעם בקישור באמצע. אני נעה בין קישור לבלם."

איזה תוצאות השגתן בטורניר?

"לא ניצחנו אבל היה איזה 'כמעט' אחד נגד בת ים. הובלנו 2-0 ואז ספגנו שער מצמק ובשניות האחרונות הן קיבלו פנדל והישוו ל-2-2. פספוס קל שהן ניצלו אותו. היה לנו עוד תיקו 2-2 עם קבוצה נוספת. קבוצה חזקה יחסית, לביאות תל אביב. מרמורק שזכתה בגביע, ניצחה אותנו רק 1-0 משער עצמי. לא נורא, יחסית לקבוצה חדשה ולזמן שאנחנו מתאמנות, היינו ממש ברמה גבוהה. פשוט זאת פעם ראשונה של הבנות יחד. הטעויות היו מהתרגשות ושוק ראשוני כזה. בגדול, יש רמה ממש גבוהה בקבוצה."

איך החיבור בין הבנות?

"החיבור ממש טוב. היה הרבה פרגון. אהבת חינם. פרגונים מכאן, עד ת"א. גם אם היה פאשלות מחאנו כפיים. היה לנו מאוד חשוב שגם אם יש טעויות זה לא יוריד מהמורל. הכל פתוח וגם אחרי הטורניר, גם אם הפסדנו כי שאפנו לגביע. גם אם לא חוזרות עם זה, אז חוזרות עם ראש מורם. גם סרחיו החמיא ואמר ששיחקנו טוב. פשוט הייתה התרגשות גדולה ומזל. היה גם סגל נהדר של עירוני אשדוד. היה מאמן ושני עוזרים וממש היה לנו שם גב ותמיכה מטורפת. כל פעם אחד תפס שחקנית והדריך אותה ועשינו שיחות קבוצתיות."

איך הקשר שלך לעיר אשדוד?

"נולדתי באשדוד. למדתי באשדוד, אני גרה ועובדת באשדוד. אין על העיר שלנו. למדתי בבית ספר 'אולפנא'."

איך הכדורגל מסתדר עם המסורת?

"ברוך ה'! כרגע אין בעיה עם זה. אין משחקים בשבת. כיף כיף."

84684964

דעתך על מעמד כדורגל הנשים בארץ?
"מאוד מתפתח. גם אתמול בטורניר. קודם כל באנו להנות. גם אתמול ראינו בנות עם רעל בעיניים. רוצות לנצח ורצות. מלאות בכוח ומשחקות את המשחק, באמת עם רמה. זה כיף שיש את זה בארץ. גם בעולם זה בהתפתחות מטורפת. יש תמיכה וזה לא מובן מאליו. אמור להיות אוטוטו מונדיאל ויש הקרנות לנשים בכל מיני מוקדים בארץ."

מי המודל שלך?

"בכדורגל הנשים יש את דוברת מנדל. חברה טובה שלי. היא העלתה את עמק חפר עכשיו מהלאומית לליגת העל. היא בהחלט אחלה דוגמא. מאוד מרימה את כדורגל הנשים באערץ. פתחה קבוצות של ילדות ונערות והיא מאוד מקדמת את זה. היא אחלה דוגמא לכל הנשים."

בגברים חוגגים

לעומתן, קבוצת הגברים חגגה את העליה לליגה א' בנשף מיוחד שנערך באולמי 'בלה וידה'. בנשף הוצגה צלחת האליפות של ליגה ב' דרום ב' והקהל (שהוא גם הבעלים), נהנה מהופעה מרשימה של זוכה העונה השלישית של 'דה ווייס', אלקנה מרציאנו שהקפיץ והרקיד את האולם.

לפני הנשף המדובר, בקבוצה החלו בהכנות לקראת העונה הבאה. כרגע מדד המניות שנרכשו עומד על 210 ובכדי שהקבוצה תהווה גורם משמעותי במאבק על העליה לליגה הלאומית, הקבוצה צריכה יותר ויותר רוכשי מניות. המאמן שי מאור מחזיק בחוזה לעונה הבאה וצפוי להישאר. על פי דיווחים הקבוצה פנתה לאוהד אדלשטיין, שעלה לליגה הלאומית עם אום אל פאחם ונחשב לאחד מהשחקנים הכי טובים בליגה א'. עוד על הכוונת: שרון גורמזנו בן ה-35, ששיחק בעונה החולפת בהכח עמידר ר"ג.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן