למרות התנגדות החרדים: פסטיבל היפ הופ ברובע ו' יצא לדרך והפך לסיפור הצלחה

פסטיבל היפ הופ vav המצליח זו השנה השלישית ברובע ו' באשדוד הפך לסיפור הצלחה. לפני שהחל האירוע הוחלט להזיז אותו מרחבת מרכז המסחרי של ו' לחנייה האחורית. האם זה בשל מחאת ציבור החרדי או בשל פניית סוחרים של המרכז המסחרי? . כך או כך הפסטיבל יצא לדרך והיה מאוד שמ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעיריית אשדוד מדגישים כי ההחלטה לשנות את מיקום הפסטיבל אינה קשורה ללחץ חרדי ובתגובתם מצרפים מכתב של סוחרים במרכז המסחרי שקובלים על פגיעה בעסקים בימי הפסטיבל הוביל להחלטה . במכתב הסוחרים נכתב " אנו בעלי החנויות והעסקים במרכז רובע ו' פונים בזאת להנהלת העיר בבקשה, היות ומתוכנן פסטיבל היפ הופ בשבוע הבא בכניסה לעסקים שלנו, והיות מניסיון של השנה שעברה הדבר גרם לנו ירידה דרסטית במכירות שגם כך אינן במיטבם אך בימי הפסטיבל הם שאפו לאפס ובפרט שהמתוכנן הוא בסוף שבוע , אנא מכם העבירו את האירוע למקום אחר ברובע שלא יזיק לנו".

בכל אופן רבים הגיעו לפסטיבל שהפך למסורת של גאווה והצלחה ונהנו ממנו.

שלושה ימים של חגיגות היפ הופ אותנטית

הפסטיבל כלל בין היתר סדנאות פתוחות לקהל כמו: סדנת גרפיטי, ביטבוקס, יצירה וברייקדאנס וכמובן מופעים של היפ הופ. קהל ההמונים שגדש את הפסטיבל נהנה בין היתר נערכו מופעי ריקוד של קבוצת האנסטפבולז וקבוצת אלפנקס – קבוצות ברייקדאנס יצירתיות המופיעות בכל העולם, מופעים מוזיקאליים חדשניים, ביניהם של כוכבי סדרת הרשת המצליחה "ביטים" ג'הבי אקו ועופרי קירל, הופעת מקור של ההרכב פורץ הדרך מבוא הדודאים, מופע של הצמד החדש צגאי ויעל, מופע של הצמד המוכשר הולידי ובאזוב ומופע של הצמד החם והמרענן של השנה בהיפ הופ הישראלי שרק וצוקוש ועוד.

יש לציין כי הפסטיבל מיוחד ונועד לקדם את תרבות ההיפ הופ בצורה אותנטית ולא מסחרית. ולהעניק מקום ליצירת לאומנים ולהנגיש ערכים של קהילה, אחדות ושוויון במרחב הציבורי. VAV מאגד תחרויות מגוונות המשלבות את האלמנטים של התרבות, כמו: ברייקדאנס, אולסטיילז ביטבוקס וגרפיטי.

היפ

יש להדגיש כי הפסטיבל שאגב קרוי על שם הרובע ו', בו צמח הזרם העיקרי של רקדני הברייקדאנס וההיפ הופ בעיר נועד לקדם את תרבות ההיפ הופ באותנטיות וללא מסחריות. ולהעניק מקום ליצירה לאומנות ולהנגיש ערכים של קהילה, אחדות ושוויון במרחב הציבורי. VAV מאגד תחרויות מגוונות המשלבות את האלמנטים של התרבות, כמו: ברייקדאנס, אולסטיילז ביטבוקס וגרפיטי.

את הפסטיבל, שמפיקים מרחב יצירה אשדוד בשיתוף רכז קהילתי בית לברון ומנהלת רובע ו' אשדוד, מובילים יוצרים אשדודיים מסצנת ההיפ הופ הארצית הפועלים על בסיס קבע והינם חלק אינטגרלי ממגוון הפעילויות בתרבות ההיפ הופ בעיר: ליאור "הולידיי" קוגן, מפיק אמנותי בפסטיבל, מנחה ומפיק אירועי היפ הופ ברחבי הארץ, ראפר, רקדן ומורה להיפ הופ, דודי "one love" שובל, מנהל אמנותי בפסטיבל, אמן גרפיטי וציורי קיר, ואלעד "EBOX" רובק – מנהל את תחום הביטבוקס בפסטיבל VAV, ביטבוקסר. שיתוף הפעולה בין אמני ההיפ הופ לבין מרחב יצירה אשדוד, נוצר כחלק מהחזון של עיריית אשדוד ובראשה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, להעצים אומנים מקומיים ואמני היפ הופ בפרט מתוך אמונה בתרבות ההיפ הופ שצמחה בעיר. כל המובילים הם אנשי חזון לחינוך וליצירת חברה טובה יותר, כשההיפ הופ על חמשת האלמנטים שלו מהווה אמצעי להגיע לכך.

עיריית אשדוד: "הפסטיבל ייתקיים ללא שינוי"

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה : "פסטיבל ההיפ הופ יתקיים השנה ללא שינוי, לא במיקומו העקרוני ולא בתכניו. יחד עם זאת, לאור פניית הסוחרים הטוענים שקיומו של הפסטיבל במיקומו הנוכחי משפיע לרעה על עסקיהם ופוגע משמעותית ברווחיהם, בשלושת ימי הפסטיבל, הוחלט לשנות את מיקומו של הפסטיבל בתוך מרחב מרכז רובע ו׳. זאת כמובן ללא כל שינוי בתוכנית האומנותית ובאופן שאורחי הפסטיבל ובעלי העסקים יצאו נשכרים. אמש היה היום הראשון לפסטיבל והוא משך קהל משתתפים גדול, יותר אפילו מאשתקד."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן