הדרכים השונות לבצע איטום גגות

ביצוע עבודת איטום ראויה לגג ביתכם תדרוש הבנה מסוימת בחומרים שיש להשתמש בהם, בכלים ובציוד השונה. ישנן המון שיטות לאיטום בארץ ישראל, החל מפריסת יריעות ביטומניות, מריחה של זפת חמה, שימוש ביריעות PVC וסוגים שונים של חומרים אקריליים.

צילום: pixabay
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לכל אחת מהשיטות ישנן מספר יתרונות ומספר חסרונות, אך החשוב מכל הוא לבחור אך ורק בשיטה בעלת תו תקן ישראלי. הסיבה לכך היא מפני ששימוש בחומר שאינו נושא את תו התקן, סופו להתפרק במהירות רבה ועל כן תצטרכו לבצע איטום גגות מחדש בתכיפות רבה יותר.

דבר נוסף שעליכם לדעת, הוא החיבור הכימי בין החומר שאתם מתכוונים לפרוס או למרוח על הגג לבין התשתית שכבר קיימת. לצורך העניין, חומר כגון יריעת ביטומן אינו מתחבר עם חומר אקרילי ובאופן כללי רצוי ומומלץ לא לנסות ולאחד שני חומרים שבסיסם אינו בנוי על אותו סוג. אם המבנה הכימי של החומר אינו זהה, גם כאן אתם מסתכנים בבלאי מהיר והתפרקות החומר מהתשתית הקיימת על משטח הגג.

אלו פעולות נדרשות לפני ביצוע איטום הגג?

· בכדי לוודא שהחומרים שנפרסים על הגג יחזיקו מעמד לפרק זמן מקסימאלי, מומלץ לנקות את הגג ביסודיות ולפנות כל לכלוך ופסולת שהצטברו במהלך החורף.

· מריחה של שכבה יסודית. כלומר, לפני שמשתמשים בחומר לאיטום הגג, חשוב לבצע ניקוי מוחלט של המשטח ורק לאחר מכן יש למרוח את החומר אשר תפקידו לקשר ולהדביק כראוי את שכבת האיטום למשטח הגג.

איטום גגות בעזרת יריעות ביטומניות

חומר הפולימורים משמש את בסיס יריעות הביטומן. העובי שלהם נע בין 4 מ"מ לבין 5 מ"מ וצבעם אפור. עם זאת, לרוב היריעות מכוסות בחומר שנוגד את קרני השמש ובכך מונע מהיריעות להתחמם והופך אותן לעמידות פי כמה וכמה.

את היריעות יש לפרוס בצורה שווה על כל משטח הגג, כמובן רק לאחר שהמשטח נקי לחלוטין וחומר התיווך נמרח בצורה אחידה ושווה. בעת הפריסה, יש צורך לרתך את פינות היריעות אחת לשנייה בכדי ליצור מצב בו המשטח כולו מכוסה בחומר הביטומן ואין אפשרות של כניסה או הצטברות נוזלים.

ריסוס חומרים על בסיס פולאריטני

דרך נוספת לבצע איטום גגות הינו באמצעות התזה של חומרים פולאריטנים. החומרים ההלו מגיעים במגוון סוגים וצבעים והם מאוד עמידים כנגד רטיבות וחדירה של מים, דבר שהופך אותם למאוד מבוקשים בתחום של אטימת גגות.

האיטום על ידי חומרים אלו מתבסס על 3 שכבות עיקריות. תחילה מריחה של חומר פולאריטני, לאחר מכן יש צורך לפרוס שכבת הגנה שעשויה מפוליאסטר או פיברגלס ובשלב השלישי יש צורך לבצע התזה נוספת של החומר.

זיפות גגות

השימוש בזפת ייעשה בצורתה החמה או הקרה. בכל מקרה מדובר על דרך מאוד נפוצה של איטום הגג. גם כאן, רק לאחר ניקיון הגג יש למרוח שכבת זפת אחידה לכל אורך המשטח ולאחר מכן לכסות אותה באמצעות רשת פיברגלס. סיוד הגג הוא השלב הסופי לאחר המריחה.

וודאו תמיד עם הקבלן שהוא מבצע את כל שלבי האיטום כראוי ואינו מדלג על שלבים בכדי לחסוך כסף.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן