ניצול השואה לא נשלח לשיקום ושוחרר לביתו

נתעודת עניות: ינקו פסקל ניצול שואה בן 84 מקריית מלאכי אושפז בבית החולים ׳אסותא׳ באשדוד. בתום האשפוז ביקשה המשפחה לשלוח אותו לשיקום בבית חולים ׳הרצפלד׳ כדי שיוכלו להתארגן, אולם לטענתם מנהל המחלקה בבית החולים ׳אסותא׳ סירב. המשפחה: "אמרו לנו ב׳אסותא׳ אז מה א

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בושה. ניצול שואה ינקו פסקל בן 84 תושב קריית מלאכי, אושפז במחלקה פנימית בבית החולים ׳אסותא׳ באשדוד. בתום הטיפול ולאור מצבו והעובדה כי אשתו, ניצולת שואה אף היא בת 82 ובנו שהוא נכה 100% אינם כשירים עדיין לטפל בו, הם ביקשו לשלוח אותו לשיקום. מספר הבן, שסועד עם אמו את מיטת אביו. "אבא היה כבר בשיקום בבית חולים ״הרצפלד״. לדבריהם, ב״הרצפילד״ הסכימו לקבל אותו אבל הם צריכים לקבל הפנייה ואישור. נאמר לי בהתחלה על ידי העובדת הסוציאלית במחלקה שהגיעה תשובת סירוב מקופת חולים ׳כללית׳, בה אבא מבוטח בשל חוסר תקציב".

המשפחה פנתה אל עיתון ״השבוע באשדוד״ ואנחנו הפנינו את השאילתא לדובר קופת חולים ׳כללית׳ עו"ד אופיר לוי, שענה כי מבדיקה שערך "לא נמצאה פנייה לשיקום ". לאור התשובה שב הבן אל המחלקה בה מאושפז אביו: "מסתבר אחרי לחץ ובלאגן כאן שמי שמונע מאיתנו להגיע ל״הרצפלד״ אלו דווקא בית חולים ׳אסותא׳. הם לא מוכנים לרשום הפנייה שאבא עונה לקריטריונים ל׳הרצפלד׳ והתנהגו אלינו בגסות, אמרו שישאירו אותו עוד יום אבל שניקח אותו או הביתה על אף שבבית לא נוכל עדיין לדאוג לשיקום וטיפול בו, או שניקח אותו לבית אבות. אנחנו לא מסכימים לכך. רק לפני שבוע עמדנו דום לזכר קורבנות השואה ואמרו שצריך לאפשר להם לחיות בכבוד, והיום פשוט זורקים אותו. אמא ואבא ניצולי שואה. 62 שנה מאז עלו ושילמו תמיד מיסי בריאות ועכשיו כשאבא זקוק ואמא בעצמה מתקשה, זה פשוט מקומם. אחותי נפטרה ואני נכה 100% והם לא מתחשבים בו. השירות האנושי מתחת לכל ביקורת. מנהל המחלקה צרח על אמי, ניצולת שואה שביקשה ממנו שישלח לשיקום ואמר לה ׳אז מה אם אתם ניצולי שואה? תפסיקו לנפנף בזה כל היום' פשוט התביישתי.

6t242523532

רגע לפני סגירת הגיליון, התבשרה המשפחה כי בית החולים ״קפלן״ קיבל אותו לשיקום.

׳אסותא׳: "ההחלטה על שחרור מטופל אינו נתון לבחירת המשפחה"

מבית החולים ׳אסותא׳ נמסר בתגובה: "הטיפול הרפואי האקוטי במטופל הסתיים ולפיכך הוחלט לשחררו מבית החולים. ההחלטה על שיחרור מטופל נעשית על פי קריטוריונים קליניים ומקצועיים על ידי צוות רב מקצועי ואינו נתון לבחירת המשפחה. הטיפול נעשה בשיתוף פעולה עם קופת החולים על מנת לשמר רצף טיפולי".

מטעם קופת חולים ׳כללית׳ טרם הגיעה תגובה רשמית, וכשתתקבל נפרסם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן