תושבים באשדוד נגד זמרת פרו פלשתינאית בפסטיבל ׳מדיטרנה׳

רבים מקרב הקהילה הצרפתית באשדוד מוחים נגד ההחלטה להזמין את הזמרת סאפו, הידועה כפרו פלשתינאים להופיע בפסטיבל ׳מדיטרנה׳ באשדוד. המגזין בצרפתית "קפה אשדוד" יצא בקריאה לא להזמין את הזמרת היהודיה ילידת מרוקו המתגוררת בצרפת להופיע בפסטיבל. ז'אן קלוד בן חמו, יו"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בחודש הבא יתקיים באשדוד בפעם השביעית פסטיבל ׳מדיטרנה׳. הפסטיבל ייתקיים בין 14-21.6.19. בין יתר האומנים שיופיעו בפסטיבל, גם הזמרת היהודייה הבינלאומית – סאפו (דניאל איבגוויי). ההופעה של הזמרת היהודיה, ילידת מרוקו המתגוררת בצרפת מעוררת מחלוקת ובעיקר התנגדות בקרב הקהילה הצרפתית בעיר. יש המצפים להופעה של הזמרת המצליחה, אך יש כאלו שאינם מבינים איך נותנים במה בעיר אשדוד, שרק לפני שבוע חטפה טילים מעזה ואיבדה את אחד מתושביה, לזמרת הידועה כתומכת הפלשתינאים. אתר "אשדודנט", מביא כתבה של המגזין בצרפתית "קפה אשדוד" כנגד הופעתה של סאפו באשדוד. בכתבה יש התנגדות חריפה להופעה של הזמרת הפרו פלשתינאית שלא אחת הביעה תמיכה בעם הפלשתינאי והתבטאה כנגד ישראל וצה"ל בכתבה נטען כי סאפו הביעה תמיכה בפלשתינאים כבר לפני שנים. באינתפאדה השנייה נטען בכתבה היא קיימה מספר קונצרטים ברמאללה ואף הופיעה בעזה כשנפרדה מהקהל במילים: "הצדק אתכם". כן נטען בכתבה כי סאפו הסיתה את האבטחה במעבר הישראלי בירושלים כדי להשתתף בפסטיבל התרבות השנתי של העיר הקדושה, וכן נפגשה בעבר עם יאסר ערפת וציינה כי על "עם ישראל לזכור את הסבל שחווה ולחדול מלגרום סבל לאחרים", תוך שקראה לחיים משותפים בין הצדדים.

רבים הביעו תמיהה על כי הנהלת הפסטיבל לא בדקה את הרקע של סאפו ובחרה לתת לה במה באשדוד, כשבוע לאחר סבב ההסלמה הקשה בדרום ובאשדוד, שספגה פגיעה מנפילת טילים מעזה. רבים מקרב הקהילה הצרפתית בעיר לא יקנו כרטיסים להופעה ומוחים נגד הופעתה. מי שלא יקנה כרטיס הוא זאן קלוד בן חמו יו"ר עמותת "אדיר" המסייעת רבות לעולים מצרפת: "לא לתת לה במה" אומר בן חמו, "סאפו נולדה במרוקו והיא יהודיה וכבר מזמן בצרפת היא כתבה ועשתה כמה דברים עם הפלשתינאים. היא לא אוהבת את ישראל, לא אוהבת את הקהילה הישראלית. זה כמו הזמרת אחינועם ניני פה. אנשים כועסים שהיא מופיעה. הם זוכרים מה היא עשתה בצרפת. היא אף פעם היא לא הוזמנה לשיר בקהילה היהודית צרפתית, ולא מבינים למה המארגנים באשדוד הזמינו אותה. בצרפת היא מחוץ לקהילה. לא אוהבים בכלל. היא כמו אחינועם פגשה את מחמוד עבאס, היא נגד צה"ל נגד המדינה".

9579579755

מפיקי הפסטיבל: "סאפו מוכרת לקהל הישראלי ומתקבלת בחיבוק אדיר בכל ביקור שלה"

ממשרד יחסי הציבור של פסטיבל ׳מדיטרנה׳ נמסר: "הזמרת סאפו יהודייה, מרוקאית- צרפתייה תופיע בפסטיבל מדיטרנה אשדוד במופע המוקדש לערב שירי הזמרת ברברה, גדולת זמרות השאנסון של צרפת. סאפו מוכרת לקהל הישראלי, הופיעה בארץ פעמים רבות, זכורה לטובה מפסטיבל ישראל בערב שירי אום כלתום ומתקבלת בחיבוק אדיר בכל ביקור שלה. כבוד גדול לארח אותה בפסטיבל מדיטרנה אשדוד. נשמח מאד לראותכם."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן