׳טדי׳ האיר פנים

ניצחון יפה למ.ס אשדוד באיצטדיון טדי נגד בית"ר ירושלים, בתוצאה 2-3 במסגרת המחזור ה-32 של ליגת 'ג'אפאניקה'. שער עצמי של איינבינדר החזיר את אשדוד מפיגור, רייכרט ויחזקאל הוסיפו במשחקו האחרון של יוסי בניון, שזכה לכבוד והוקרה מההמון הצהוב.בוחבוט:"אם נרד ליגה זו

צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אווירה מדהימה קיבלה את פני שחקני שתי הקבוצות במשחק הפרישה של הקשר האגדי יוסי בניון, שהיה משחק חשוב מאוד לאורחת, לה יש את הצרות שלה והיא התקשתה להנות מהמשחק ההיסטורי שמשך אליו 15000 צופים נלהבים. החניכים של בוחבוט ואוחיון פתחו בהתהלבות ורומאן הבראן בזבז הזדמנות טובה להעלות אותם ליתרון. בדקה ה-39 בית"ר נכנסה למשחק באמצעות הגבהה נפלאה של דויד קלטינס, היישר לראשו של אנותני וארן שנגח את הראשון לזכות בית"ר והקפיץ את יציעי 'טדי הכמעט מלאים. זאת גם הייתה תוצאת המחצית.

במחצית השנייה אשדוד התקרבה לשוויון, אולם מתפרצת של המארחת בדקה ה-50 גרמה להכשלה בתוך הרחבה על וארן. השופט גל ליבוביץ הצביע על הנקודה הלבנה ללא היסוס. כל האיצטדיון חיכה לשער של בניון, אך האחרון בעט את הפנדל חלש ולידיים של יואב ג'ראפי, שרשם הצלת פנדל שנייה העונה וקילקל ליוסי את המסיבה. הרגע הזה פשוט הפך את המשחק. בדקה ה-63 אי הבנה בהגנת בית"ר גרמה לשער, כאשר דן איינבינדר החזיר אחורנית, השוער איתמר ניצן לא הבין וספג בין רגליו. שוויון 1-1 והלם ביציעי בית"ר. שתי דקות חולפות ובן רייכרט שנכנס כמחליף, קיבל 'מתנה' מבלם בית"ר הותיק, טל בן חיים. הקשר של מ.ס אמר תודה, התקדם ומ-18 מטרים בעט שטוח והכניע את ניצן. 2-1 לאשדוד, דממה באיצטדיון ושער ראשון העונה לרייכרט. בדקה ה-75 הרפיון בהגנת בית"ר נמשך. דאבל פס יפה בין דין דויד לבין שגיב יחזקאל, השאיר את האחרון מול ניצן. החלוץ בין ה-24 לא התבלבל וגילגל את הכדור פנימה בקלילות. 3-1 למ.ס אשדוד וחגיגות גדולות בספסל הקבוצה. בדקה ה-79 בית"ר חזרה למשחק בזכות מסירה של בניון לעבר מאור בוזגלו, שהכניע מקרוב את ג'ראפי. 3-2 והקהל של בית"ר ריגש עם שירה אדירה למבשל השער, בניון.

אשדוד התחילה להעביר זמן ושחקניה נשכבו על הדשא לפרקי זמן קצרים. בית"ר ניסתה ליזום, אך ניכר היה לראות ולהרגיש שהמשחק לא היה חשוב לה. מנגד, את אשדוד זה לא עניין והיא יצאה למתפרצות מסוכנות בעזרת יחזקאל המהיר. השופט הוסיף ארבע דקות ואשדוד נתנה את כל מה שיש לה בכדי לשמור על שלוש הנקודות היקרות. בדקה ה-91 כל טדי עמד על רגליו והודה ליוסי בניון שהוחלף וקיבל 'סטנדינג אוביישן' מכובד ביותר, כיאה לשחקן במעמדו, כאשר הוחלף וזכה לאהבה מכל עבר. התחושה הייתה שאת בית"ר, תוצאת המשחק מעניינת כקליפת השום. בניון הקיף את המגרש ונופף לקהל ואלו היו רגעים מרגשים ביותר לכדורגל הישראלי מחד. מנגד, מעל תוצאת המשחק ריחפה עננת חוסר ספורטיביות שאי אפשר להתעלם ממנה.

אחד ממאמני אשדוד, אבי בוחבוט, אמר בסיום: "מאמינים בעצמינו. מנסים לנטרל את כל התוצאות מסביב. מנסים לא להכנס לפרטים קטנים של קבוצות יריבות. אם ננצח דברים יסתדרו ואשדוד תישאר בליגה." בקשר למצב הביטחוני אמר: "לא קל. הייתי היום בטיול משפחתי וזה תפס אותנו ממש באזור הדרום. המשפחה גם פחדה, כי בדיוק נסעתי לאשדוד. בשבועות האחרונים קשה לנו הרבה דברים. מנסים להתעלות על עצמינו ולהציג יכולת טובה ובאים במטרה לנצח את המשחק." כשנשאל האם 'פסטיבל' יוסי בניון עזר לקבוצתו, השיב: "ממש לא. כל הקרדיט לשחקנים על מחצית נפלאה. יצאנו מפיגור וכבשנו 3 שערים. יכולנו להגדיל את התוצאה. אנחנו עם הפנים קדימה. אם יגזר עלינו לרדת ליגה זה יהיה באשמתינו ולא באף דבר מסוים."

על ג'ראפי שעצר פנדל: "ג'ראפי נותן הצגות. זה שוער נבחרת ישראל לגיטימי. היום הוא השאיר אותנו במשחק. ברגע הפנדל התפללתי וחשבתי על אבא, אמא ועל המשפחה. כנראה שיוסי חשב על תושבי הדרום."

במחזור הבא תפגוש מ.ס אשדוד את הפועל חיפה. זה יהיה המשחק האחרון העונה בליגת העל ומ.ס תקווה לעשות את העבודה ולצפות למעידה של מכבי פ"ת או עירוני קרית שמונה שישחקו במקביל נגד הפועל ת"א ובני סכנין (בהתאמה). לאשדוד, ערב מחזור הנעילה של העונה, התחתית בוערת ואשדוד רחוקה משחק אחד בלבד מהישארות.

זרים של פרחים לבית"ר

פקקים אדירים, מצוקת חנייה והמון גועש, שבא לחלוק כבוד אחרון לשחקן הישראלי אולי הכי טוב בכל זמנים. אפילו סוכנו, אבי נמני, שמעטים יטענו שהוא הישראלי הטוב בכל הזמנים הגיע לאף הוא לכבד את ה'יהלום מהדרום', יוסי בניון, שגדל בדימונה והגיע עד לליגת האלופות לככב במדי ליברפול הגדולה.

מהצד השני ניצבה מ.ס אשדוד, כאשר איתור אוהדים שלה הייתה משימה קשה ביותר. רמז לזאת קיבלנו בדרך למגרש, כאשר מוכר הצעיפים הציג את מרכולתו לכל עבר וכשנשאל האם יש לו צעיף של אשדוד, השיב בתמיהה: "מי? יש קבוצה באשדוד?" הבודדים שכן הגיעו נבלעו בהר הגעש הצהוב.

087080665

כל שועל ליגת על ויתק ידע לספר לפני המשחק שבית"ר לא הולכת לשחק בשיא כוחה. מין הסכם ג'נטלמני ולא כתוב של הבעלים משה חוגג לבין הספונסר ג'קי בן זקן. המחצית השנייה הייתה 'פארסה' אחת גדולה, שהזכירה את משחק השרוכים בקרית אליעזר, בשנת 1998. ההבדל היחיד הוא ששחקני בית"ר עשו זאת בצורה יותר אלגנטית מאשר שחקני בית שאן, שכזכור, עשו הכל כדי לספוג בדקות האחרונות, ואכן ספגו בדקה ה-90 מאישטוון פישונט ועזרו להכתרת בית"ר כאלופה.

גם הפועל חיפה לא חפה מביקורת, כאשר הפסידה 3-0 למכבי פ"ת, יריבת מ.ס אשדוד על ההישארות בליגה. אבל ממועדון כמו בית"ר ירושלים מצופה לשחק בצורה יותר ספורטיבית. בית"ר לא יכולה להרשות לעצמה להיראות ככה. יוסי בניון, שקיבל עוגה בסיום, רץ מראיון לראיון ונהנה מתשומת הלב שקיבל, גם לא יכול להרשות לעצמו להפסיד כך במשחק הפרישה שלו. החגיגות של קהל אוהדי בית"ר ירושלים יחד עם יוסי בסיום היו לא פחות ממביכות.

מין ההפקר זכתה מ.ס אשדוד שפתאום ולפתע, יכולה למצוא את עצמה נשארת עונה נוספת בליגת העל. במוצאי שבת בסביבות השעה 22:20 בערב, נוכל לדעת מה עלה בגורלה של הקבוצה, שכבר הוספדה העונה אינספור פעמים. אם היא תצליח לשרוד, היא תצטרך לשלוח לשחקני בית"ר ירושלים הרבה זרים של פרחים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן