כל הנוצץ הוא אכן זהב, וזהב אמיתי

לקוחה שרכשה תכשיט זהב בחנות התכשיטים ״אליה״ באשדוד, פרסמה בפייסבוק שהתכשיט לא זהב, נתבעה תביעת לשון הרע, וחזרה בה מהטענה.  בית המשפט באשדוד פסק כי עליה לשלם בעשרות אלפי שקלים בגין לשון הרע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני מספר חודשים פרסמה א' תושבת אשדוד פוסט בפייסבוק שזכה למאות צפיות. במסגרת הפוסט טענה א' כי רכשה צמיד זהב בחנות הזהב "אליה", מחניות הזהב האמינות ומהוותיקות בעיר אשדוד, וכי מדובר בזהב שאינו זהב.

הפוסט שכאמור זכה לצפיות רבות ותגובות רבות, נקרא כמובן גם ע"י בני הזוג נעמן בעליהם של חנות הזהב, ואלה נותרו המומים ופגועים. לטענתם מדובר בלקוחה שזכתה לשירות מצויין, דרשה וקיבלה צמיד זהב באיכות ובטיב מהגבוהים שיש ולא ברור להם מדוע בחרה כך לנהוג.

עם פרסום הפוסט פנתה הגב' נעמן למשרד עורכי הדין גלילי-דגן, מהמשרדים המובילים בישראל בדיני לשון הרע והגנת הפרטיות, ואלה פעלו במהירות להגשת תביעת לשון הרע. במסגרת כתב התביעה טען עו"ד גלילי שרון כי מדובר בפרסום לשון הרע שקרי וחמור, שנועד לפגוע בבית העסק בשמו ובמוניטין שצבר משך שנים רבות. במסגרת כתב התביעה דרשו התובעים לפצותם על הפגיעה בשם ובמוניטין ועוד יותר מזה ביקשו כי פסק הדין ילמד כי אכן הזהב בחנות אמין ואיכותי.

WhatsApp Image 2019 05 07 at 13.41.141

עו"ד גלילי הציג אישורים מאת מכון התקנים המלמדים כי הזהב בחנות כולו הוא מהטובים ואיכותיים שיש ואין כל צל אמת בטענת הנתבעת.

בדיון שהתקיים השבוע בפני כב' השופטת רוני סלע, ולאחר שבית המשפט הבהיר היטב לנתבעת ולבא כוחה כי עמדתו של עורך דין גלילי, והאמור בכתב התביעה עלול להוביל לחיוב של עשרות אלפי שקלים, נוכח שכפי שהבהיר עו"ד גלילי, הנתבעת בכתב הגנתה הודתה שאכן מדובר בצמיד זהב, וטענתה היום כי אין זה הגוון או הצבע שאליו כיוונה, אין בו כדי להקנות לה הגנה, והפוסט הינו פוסט קשה ודיבתי ויש לפצות בגינו.

לאחר התייעצות ארוכה בין הנתבעת לבין באי כוחה, לאור טענותיו של עו"ד שרון גלילי ועמדתו הברורה של בית המשפט, חזרה בה הנתבעת מטענותיה, והודה שאכן היה מדובר בזהב. בית המשפט רק נוכח ההסכמה, קבע כי יש אומנם לפצות את חנות התכשיטים "אליה" ואת בעליה הגב' אתי נעמן בעשרות אלפי שקלים. עוד נאמר ע"י בית המשפט כי אילו היתה בוחרת התובעת לנהל את התיק עד סופו, היתה ככל הנראה זוכה התובעת בסכומים גבוהים הרבה יותר.

עו"ד שרון גלילי בעליו של משרד עורכי הדין גלילי-דגן מסר בתגובה: כב' השופטת סלע הבהירה כבר בפתח הדיון את אשר פורט בהרחבה בכתב התביעה שהוגש ע"י המשרד. הציבור חייב להפנים שפוסט שקרי ופוגעני "בפייסבוק" עלול להוביל לתביעת לשון הרע ולחיוב בסכומים גבוהים. אני שמח ששמה הטוב של אתי ושל בית העסק שלה נוקה לחלוטין.

אתי נעמן בעלת חנות התכשיטים "אילה": חבל לי שלקוחה שקיבלה שירות טוב כמו כל הלקוחות של החנות, בחרה להשמיץ את החנות. ואני שמחה שהלקוחה התנצלה וחזרה בה מהאשמות הקשות, אנחנו נמשיך לשרת נאמנה את לקוחותינו כפי שעשינו במשך שנים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן