הנציג האשדודי בטקס יום העצמאות

רס"ל ציון אבטה בן 24 מאשדוד, נבחר מבין מאות רס"רים לשמש אחד מהדגלנים בטקס יום העצמאות. השבוע, בעיצומן של חזרות מפרכות הוא מספר כי הוא מתרגש מהמעמד: "זה כבוד שבוחרים אותך".  ציון הוא הילד השלישי מבין 8 ילדים, אחיו הגדול היה לוחם שנפצע והפך נכה צה”ל, ו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום העצמאות ה- 71 למדינה, יצעדו ברחבה בהר הרצל עשרות דגלנים באחד הטקסים שמצליחים לרגש בכל שנה מחדש. בין כל הדגלנים יצעד גם רס"ל ציון אבטה בן 24 מאשדוד.

רס"ל אבטה נבחר מבין מועמדים רבים ובימים אלו הוא וחבריו הדגלנים עוברים חזרות מפרכות ומתרגלים משעות הבוקר ועד שעות הלילה לקראת הטקס. בין חזרה לחזרה הוא מספר על ההתרגשות שלו כציוני גאה וכבן לעדה האתיופית מהמעמד. על השירות הקרבי בכפיר. על אחיו הגדול שהיה לוחם והפך נכה צה"ל , אני צועד גם בשבילו" הוא אומר בהתרגשות. ולתפארת המדינה.

רס״ל אבטה, הבן ה- 3 מתוך 8 אחים גדל באשדוד גדל ברובע ו'. הוא היה ילד נמרץ שלא אהב ללמוד. אבל סיים בהצלחה 12 שנות לימוד במקיף אמי"ת י'.

אחיו הגדול ליאור נכה צה"ל ושירת כלוחם, ורס"ל אבטה רצה ללכת בעקבות אחיו לשירות לוחמה ולתת מעצמו את המיטב למען המדינה. אחרי 3 שנים כלוחם בחטיבת כפיר הוא רס"ר בסיירת חרוב.

לדבריו הוא חש גאווה רבה על כך שזכה להיות דגלן בטקס יום העצמאות. "זו גאווה לי, למשפחה ולקהילה האתיופית" הוא אומר.

איך הגעת להיות דגלן?

״יצאתי לקורס רס"רים ושם החלו מיונים. המבחנים היו קשים. הדרישות היו לא קלות ולשמחתי בסוף הייתי בין הדגלנים ועכשיו אנחנו עושים חזרות".

אולי מהכורסה בסלון מול הטלוויזיה זה נראה פשוט וקל, אבל זה הרבה יותר מורכב ממה שנראה. הדרישות מהדגלנים הן מחמירות. בין היתר עליו להיות במצב בריאות טוב ולהיות מסוגלים לעמוד בהליכה של בין 11 ל-18 קילומטרים במהלך החזרות. לדבריו של רס"ל אבטה הקושי הפיזי רב. ”מתאמנים משמונה בבוקר ועד צאת הנשמה. עד תשע בלילה" אבל המעמד מפצה על כך.

איך ההרגשה שלך?

"אני מאוד מתרגש, זה כבוד בעדה ובתור ילד שכל אחד נבחר להיות מה שהוא רוצה, פתאום בוחרים בך, ואין ספק שאני מרוצה".

כיצד הגיבה המשפחה. אחיך הגדול?

"הם התרגשו. ממש אושר גדול. כשהגעתי הביתה והרגליים כאבו לי, אמרתי שאני רוצה לפרוש הם עודדו אותי לא נתנו לי להישבר. גם עכשיו אבל גם במסלול הקרבי. הם תמיד דחפו אותי קדימה ועודדו אותי לא לוותר”.

צועד בשביל אחיו שנפצע בצבא

כאמור ליאור אחיו הגדול שירת בהנדסה קרבית ונפצע והוא חש שהוא יצעד בטקס גם בשבילו. "עוד אח צעיר התגייס לכפיר לאותה יחידה" הוא מספר בגאווה רבה. לצד השירות הצבאי, רס"ל אבטה פעיל בקבוצת הקט רגל "צעירי אשדוד”, והיה בין מקימיה לפני מספר חודשים. זו קבוצה של צעירים בני העדה שמשחקים ביחד במסגרת ליגת "א.י.פ.ל"- אתיופיה ליגה פוטבול ליג. לפני מספר חודשים במסגרת טורניר הם שיחקו לזכר רבים מבני הקהילה שנפטרו במהלך העלייה לארץ.

לרס"ל אבטה יש מסר חזק לצעירים להתגייס לצה"ל לשירות משמעותי. "לשרת זו זכות. זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. הצבא שינה אותי. הפכתי מילד בעייתי לאדם אחר. רכשתי חברים לחיים."

ולסיום הוא מברך את המדינה ביום חגה: “אני מאחל למדינה שיהיה פה שקט סוף סוף, ושלום ושנאהב אחד את השני, שלא יהיו לנו מלחמות ושנדע רק אושר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן