׳תרבחו ותסעדו׳: כך חגגו את המימונה באשדוד

ככל שהשנים חולפות חגיגות המימונה בבתים הפרטיים הולכות ומתמעטות, דור תחיית המימונה בישראל הולך ונעלם, גם אופייה של המימונה משתנה משנה לשנה. למרות שכמות עורכי המימונה בבתיהם הולכת ומתמעטת, האיכות עלתה. מה שכן מי שערך מימונה המונית בביתו לפני מספר שנים, בשני

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השנה הספקתי לבקר בשלושה בתים בלבד, מכיוון שהשבת יוצאת מאוחר, וגם הכנת המופלטה התעכבה בשל כך.

אז את סבב המימונות המסורתי התחלתי במשפחת אדרי ברובע ד׳, אצל יפעת ואבי. אבי הוא מנופאי בנמל ויפעת משמשת יועצת מס אצל אטיאס ובן סימון. הוא מרוקאי והיא פולניה גזעית. בני הזוג אירחו בערב זה מאות מתושבי העיר, בני משפחה וחברים לעבודה ושכנים. יפעת הפולניה הגזעית הפכה בערב זה למרוקאית אסלית, שדקדקה בהכנת המופלטה המקורית המרוקאית. נהניתי לראות את בתה ליאור שוקדת על הכנת המופלטה בדרך מקורית ומהירה, שסיפקה את כל בקשות האורחים הרבים שהתחלפו במשך שעות. גם המתוקים המסורתיים שהיו על השולחן היו ברמה טובה. בני הזוג אדרי הקפידו להביא את מעצבת החינות ורדה אזולאי לעצב את התפאורה במקום.

FB IMG 1556604102129

לפני החג התקשר אליי אלברט אלחדד, יליד העיר פאס במרוקו וביקש מאוד שאבקר בביתו במימונה ואת האמת הופתעתי מכמות וממגוון המתוקים למיניהם, על השולחן שאורכו למעלה מחמש מטר הונחו באמנות רבה שלושה סוגים של מתוקים על פי המסורת של בית אבא. ראש המשפחה אלברט שהיה בעבר צורף במקצועו, קיבל כל אורח שבא, הושיבו בכסא בראש השולחן ולקח קמח מצלחת בשתי אצבעותיו והצמיד אותן למעלה על הראש ובירך את האורח בברכת ״אורך ימים ושנות חיים ושלום, יוסיפו לך כי בו ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים״, כפי שהיה נהוג במרוקו.

הגב׳ לינה שאינה יוצאת מרוקו, נעלמה לתוך המטבח וסיפקה מופלטות מיוחדות לכשלוש מאות אורחים שהגיעו עוד בשעה שלוש לפנות בוקר. המימונה אצל משפחת אלחדד הייתה קרובה מאוד למה שהיה נהוג ברחבי מרוקו.

957896785646

משם הגעתי למשפחת שרה וניסים בן עזרא ברובע י״א, ניכר מהשולחן מהתפאורה, מהלבוש המיוחד עדיין ניכרים סימני המימונה המקורית במרוקו. רבים מהאורחים היו עולים מצרפת וממרוקו, והוילה היפה הוסיפה לאווירה החגיגית.

חגיגות נוספת היו ברחבי העיר, כמו של הזמרת חנה גור, שחגגה את המימונה, שם ביקרו רבים ובינהם חברת מועצת העירייה הלן גלבר. משפחת בן זקן שעורכת כל שנה את המימונה המסורתית בהשתתפות חברי כנסת ושרים, אירחה גם את השנה את שרת הספורט והתרבות מירי רגב, (שבן המשפחה משה, משמש העוזר שלה), יו״ר ארגון זק״א יהודה משי זהב, עמית שרף יו״ר וועד נמל אשדוד, הרב הראשי לאשדוד הרב יוסף שיינין, הרב אבוחצירא, השר איוב קרא, ח״כ שרון השכל, ח״כ נורית קורן, מנכ״ל ה״ביג״ בועז דריקס, ועוד רבים וטובים. בבית משפחת צרפתי של חברת הנדל״ן, עו״ד לי חן ובעלה אבי צרפתי אירחו בביתם לעתיד במושב שדמה ליד עשרת חברים ובני משפחה, ובראשם ראש המשפחה שמעון צרפתי.

גם השנה בלטה בהעדרה המימונה המפורסמת של משפחת אלפסי, שם התארחו בעבר הנשיא פרס, שרים, יו״ר הכנסת ועוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן