תלמיד עם כימיה

רון שפרינץ ממקיף ג' באשדוד, שותף להישג של נבחרת הכימיה הישראלית שזכתה במדליית הארד באולימפיאדת הכימיה הבינלאומית. "זו הייתה חוויה מאוד עצומה ומרגשת" מספר רון תלמיד כיתה י"א במגמת המחוננים במקיף ג'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הישג מרשים למדינת ישראל באולימפיאדה לכימיה לתלמידי תיכון שהתקיימה בסנט פטרסבורג שברוסיה.הנבחרת שבה עם מדליית ארד מהאירוע היוקרתי. בין חברי המשלחת גם רון שפרינץ מאשדוד.

אולימפיאדת Mendeleev ה- 53 העולמית לכימיה היא אולימפיאדה יוקרתית, שלוקחים בה חלק תלמידי בתי ספר תיכוניים מכל רחבי אסיה ומזרח אירופה. השנה השתתפו בתחרות בסנט פטרסבורג 150 תלמידים מ-29 מדינות שונות. ישראל משתתפת בה החל משנת 2016.

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים במסגרת מיזם משותף את הכשרת התלמידים להשתתפות באולימפיאדות במדעים. קבוצת התלמידים, שהשתתפה באולימפיאדה, הוכשרה בטכניון, בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך. בראש מפעל זה עומד פרופ' זאב גרוס והמאמנת הראשית היא ד"ר איזנה ניגל אטינגר, שהכשירה ואימנה עשרות תלמידים שמתוכם נבחרו חברי המשלחת. על הניהול האדמיניסטרטיבי ממונה ד"ר אביטל להב והייתה גם התגייסות מרשימה של סגל הפקולטה לכימיה. את משלחת התלמידים לתחרות ליוו- גבריאלה הלוי, מנהלת המעבדה בכימיה כללית בטכניון, רז לוטן, עוזר באימון הנבחרת ודגן אשש, יועצת חינוכית לנבחרות ישראל במדעים.

פרט לשפרינץ מאשדוד השתתפו בנבחרת הכימיה גם התלמידים: רון רפאלי מעמק חפר, הלל שוחט מירושלים, הגר הופמן מתל אביב, ורועי פאר מרמת השרון, שזכה במדליית הארד בתום תחרות מאתגרת המורכבת מחלק עיוני וחלק מעשי.

שפרינץ תלמיד כיתה י"א בכיתת המחוננים במקיף ג' מספר על האירוע: ״מדובר באולימפיאדה בינלאומית לרגל 150 שנה לטבלה המחזורית' התחרות נקראת על שם מנדלייב. היינו 6 תלמידים במשלחת. היינו שם כשבוע ובמהלכו פגשנו הרבה כימאים מכל העולם וממדינות שונות".

(הטבלה המחזורית המכונה טבלת מנדלייב היא שיטת מיון שהוצעה לראשונה על ידי הכימאי הרוסי דמיטרי מנדלייב ומציגה את כל היסודות לפי המספר האטומי והסמל הכימי של האטומים שלהם. מנדלייב גילה מחזוריות בתכונות הכימיות של היסודות, כאשר הם מסודרים מן הקל אל הכבד. – ע.ב).

איך ההרגשה לחזור עם הישג כזה?

"היה מרגש מאוד עבורנו. זו הייתה חוויה מאוד עצומה ומרגשת. הן מבחינת רמת המבחנים הגבוהה והן מבחינת החוויה התרבותית שכללה סיורים ברחבי סנט פטרסבורג. השילוב הזה היה מאוד כיף, מהנה ומעניין. אני מודה על ההזדמנות."

מה אומרים החברים במקיף ג' על ההישג?

"רק היום חזרנו אז עוד לא הספיקו. זה די טרי. אבל מפרגנים”.

שפרינץ מספר שהוא תמיד אהב והתעניין בכימיה. ולכן התמקצע בתחום. השנה הוא כבר סיים את הבגרות המורחבת בכימיה ובמקביל לפעילותו בנבחרת הכימיה הישראלית, המצריכה הרבה זמן וכן נסיעה שבועית לטכניון. "לפני האולימפיאדה נפגשנו יותר" הוא גם עושה בגרות במגמת המחוננים היוקרתית והתובענית וחוץ מכימיה לדבריו הוא אוהב גם פיזיקה. הוא מספר שהוא " הכימאי "הראשון במשפחתו "כולם אצלנו אנשים חכמים אבל אני הראשון שהלך לתחום כימיה". ויש לו גם מסר לתלמידים אחרים שההשקעה הרבה משתלמת בעיקר אם עוסקים במה שאוהבים”.

יש בכלל זמן לדברים אחרים? האם אתה ממליץ לתלמידים אחרים להצטרף?

״זו שאלה מאוד חשובה, אפשר להגיד לדור העתיד של הנבחרת בכימיה, בכלל במדע בישראל, אי אפשר לברוח מזה, ההשקעה היא דרושה, מי שרוצה להגיע להישגים, צריך לדעת שהוא הולך להשקיע ולעבוד קשה גם. אבל העבודה הקשה מתגמלת, מי שמוכן לחשוף את מה שמעניין אותו ולהתקדם וגם יגיע להישגים ובזמן הדרך זה דבר חשוב זה יכול לתרום גם לפרט וגם לחברה ופה יופי של המדע".

במשרד החינוך ובמרכז למדעני העתיד ברכו על הזכייה ואמרו כי רועי הוא מודל למאמץ, נחישות ומצוינות. הם הוסיפו כי הם ימשיכו לפעול יחד ובשותפות כדי להעניק לתלמידים את הכלים האיכותיים ביותר, שיסייעו להם לפרוץ את הדרך ולהגיע לפסגות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן