הלכה לעולמה הבלנית אסתר בן טולילה

מאות ליוו למנוחת עולמים את הבלנית אסתר בן טולילה ז״ל שנפטרה במהלך חג הפסח. ״אמא היתה צדקת נסתרת, עשתה מצוות והיתה שתקנית, לא דיברה מילה מיותרת״ ספדה לה בתה מרסל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית העלמין שבאשדוד היה צר מלהכיל את כמות האנשים שבאו לוות את הצדקת אסתר בן טולילה ז״ל, בדרכה האחרונה. בן טולילה, היא ממשפחה שורשית מוכרת ומכובדת באשדוד.

אסתר נולדה במרוקו ב-1948 בעיר ״ספרו״ ונפטרה בגיל 70 ממאי ספיקת לב, שהתגלתה רק לפני כחודשיים. היא עלתה לארץ בגיל 15 וכבר בגיל 16 נישאה לרבי ישועה בן טולילה ז״ל, שכיהן כרבה של הקהילה הספרדית באשדוד, מעל 50 שנה, והיה שליח ציבור ודמות מוכרת בעיר, ונפטר לפני כ-9 שנים. גם הוא בן 70.

בן טולילה, שימשה כבלנית מטעם המועצה הדתית, במשך כ-20 שנה. היא אהבה מאוד להשתתף בשעורי תורה, היתה אישה מאוד פעילה, ערכה סעודות מצווה ובלבד שיטעמו ויזכו לברך.

ארבעה ילדים מוצלחים וערכיים, נולדו לאסתר וישועה בן טולילה, ז״ל והם: לוני ביטון – עובדת בכירה בגזברות עיריית אשדוד, מרסל בן שמחון – מבעלי אשדוד נט, אשתו של איש התקשורת אייל בן שמחון, אבי בן טל – מנכ״ל ynet וקבוצת ״ידיעות אחרונות״ משה בן טולילה – מורה ומחנך בתיכון, בבית שמש, בעל תואר שני.

״אמא היתה צדקת נסתרת, עשתה מצוות והיתה שתקנית, לא דיברה מילה מיותרת. או שקראה תהילים או שתקה״ מספרת בתה מרסל. ״ידענו שאמא היתה אשה צנועה וצדיקה, אך בשבעה, אנשים לא הפסיקו לספר עליה דברים שלא ידענו״.

עוד מוסיפה מרסל, שבשבוע האחרון לחייה, בשעותיה האחרונות, כולם עמדו מסביבה למיתתה, שרו לה ״אשת חיל״ ולפתע, המוניטור הדרדר. וכל פעם שהגיע עוד מישהו מהמשפחה, המוניטור ״עלה״ כמו נר שנדלק ונכבה״, כאילו שציפתה לאחרון האנשים, שהיה בעצם בן הזקונים משה. ברגע שמשה הגיע המוניטור עלה לכמה רגעים, ונדם.

אסתר החזירה נשמתה לבורא, כשכל הילדים מסביבה. ״משה הגיע עם אוטובוס מלא בתלמידים שלו, מבית שמש, והתלמידים שאלו שאלות וכל בן משפחה סיפר על מעשה זה או אחר של המנוחה״ אומרת בתה מרסל.

בין מאות המנחמים שהגיעו לנחם בביתה הצנוע שברובע ד׳ באשדוד, היו כל ראשי המשק בישראל ובכירי התקשורת בישראל, ראש העיר לסרי ותושבים ותיקים.

אסתר ז״ל הותירה 8 אחים, 4 ילדים ו-16 נכדים. יהיה זכרה ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן