בעלים ללא מעצורים

מ.ס אשדוד הפסידה לבני סכנין במשחק סוער באיצטדיון הי'א בתוצאה 2-1 במסגרת המחזור ה-30 של ליגת 'ג'פניקה'. דן ביטון איזן זמנית, לאחר שיעקובוביץ' הורחק. תלונות קשות של הנהלת הקבוצה כנגד שופט המשחק, אוראל גרינפלד. בן זקן בהתבטאויות חריפות על השיפוט: "זה כואב. ה

צילום: אחמד מררה, ONE
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד הפסידה בשבת האחרונה, התרחקה שוב מהקו האדום (5 נק'), כאשר נותרו שלושה מחזורים לסיום העונה. ראשי הקבוצה התקשו לקבל את ההפסד ובסיום המשחק התפרץ ג'קי בן זקן לעבר השופט, תוך כדי כך שבן זקן מוחא לו כפיים בזלזול ובהפגנתיות ואומר בציניות: "תודה אוראל. מודים לך מאוד. יירשם לך ברקורד, שאתה הורדת את מ.ס ליגה."

והיה גם משחק. ועל פיו, אם נתעלם מהשיפוט של גרינפלד לרגע, אז מ.ס אשדוד יכולה וצריכה לבוא בטענות אך ורק לעצמה על שבעטה בדלי. 400 אוהדים הטריחו את עצמם למשחק אולי הכי חשוב העונה של הקבוצה, לאחר שני נצחונות רצופים וסיכוי ממשי להגיע למרחק משחק אחד ממכבי פ"ת, כאשר שתיהן נפגשות במחזור הבא. לפני המשחק ובניגוד גמור למה שיקרה לאחריו, התקיים טקס נהדר שנטלו בו חלק שחקני הקבוצה וילדים על הרצף האוטיסטי, שהחזיקו יחד את ה'סלוגן' החשוב: "אוטיסט זה לא קללה". גם צמידים עם אותו הכיתוב נמכרו ברחבי היציעים למעט הקהל שהגיע.

במחצית הראשונה אשדוד הייתה חסרת מחץ, כמו סכנין, נועלת הטבלה ואי לכך, לא נרשמו יותר מדי מצבים ליד השערים, של שני השוערים, ג'ראפי וקנדיל. בדקה ה-24 שגיב יחזקאל היתל בהגנת סכנין ובעט חלש, כדור שעבר את קנדיל ונהדף מהקו על ידי אמבולה, מגן סכנין הקונגולזי. בדקה ה-42 סכנין הגיעה להזדמנות שלה כאשר מסירה של ישראל זגורי מצאה את החלוץ שאהיבו, שבעט חזק, אך ג'ראפי הציל נהדר וסחט חיוך מסוכנו, דודו דהאן, שישב בתא הכבוד. ככל הנראה דהאן החלקלק בקרוב ימצא קבוצה שתתאים ל'טאלנט', בעונה הבאה. אל ההפסקה ירדו הקבוצות בתיקו מאופס, לאחר מחצית מאכזבת ודלה.

864864874657

המחצית השנייה הייתה רוויה ביצרים ובמצבים. בתחילתה, אחד ממאמני אשדוד, אבי בוחבוט נראה מודאג וזה היה הרמז המטרים לקראת הבאות. בדקה ה-53 מהלך יפה של זגורי, שחלף בקלילות על ברדע וחטאב, בעט חזק לפינה הקרובה של ג'ראפי, שרשם הצלה נפלאה שנייה במשחק והדף החוצה. דקה חלפה ושגיב יחזקאל הוביל מתפרצת לאשדוד, מסר רוחב מדויק לבלם חטאב, שהצטרף לרחבה, עצר את הכדור הסתובב, בעט 'ימנית' חלשה ונעצר על ידי מוחמד קנדיל. בדקה ה-55 הגיע חילוף מוזר אצל מ.ס. בן רייכרט נכנס למגרש במקומו של יובל שפונגין המגן. עוד דקה חלפה וחילוף נוסף של מועצת החכמים של אשדוד. יובל יעקובוביץ' נכנס ורועי גורדנה יצא. עד עכשיו לא ברור מה אשדוד ניסתה לחפש בשני החילופים האלה, כאשר היא חייבת לנצח.

כשלא מחפשים לנצח מגיעות הצרות. יעקובוביץ', עוד לא דקה וחצי על המגרש, שלח רגל גבוהה ומסוכנת לכיוון גופו של מוחמד כליבאת. גרינפלד בתחילה סימן לעבירה של כליבאת, אך קיבל איתות מהקוון רועי חסן, ובעקבות כך בחר גרינפלד להרחיק את יובל יעקובוביץ', שלא האמין. אשדוד נותרה בעשרה שחקנים ועם סיכויים קלושים לצלוח את המשחק החשוב הזה. בדקה ה-70 סכנין התקרבה. אמבולה הגביה וסארי פלאח בלם סכנין, נגח החוצה מקרוב. דקה חלפה ודן ביטון ניסה להפתיע את קנדיל מרחוק, אך האחרון היה מוכן והדף.

בדקה ה-74 רגע מחלוקת נוסף שהתסיס את הנהלת אשדוד ואת עשרות אוהדיה/מקורביה. כליבאת פרץ ברחבה ונתקל בעוביידה חטאב. גרינפלד היה קרוב לאירוע, לא היסס והצביע על הנקודה הלבנה. שלומי אזולאי חלוץ סכנין בעט את הפנדל לפינה הימנית והכניע את ג'ראפי שלא היה רחוק מהכדור. 1-0 לבני סכנין והבעלים של מ.ס, ג'קי החל במופע מחיאות הכפיים לעבר גרינפלד. 4 דקות חלפו ושגיב יחזקאל הוכשל ברחבה על ידי אמיר נסאר. גרינפלד שוב לא היסס ושרק לעונשין מ-11 מטרים. דן ביטון בעט לרשת הגבוהה, איזן את התוצאה וכבש את שערו החמישי העונה. עוד 'מלפפון' לוהט מבית היוצר של דודו דהאן, שגוזר ויגזור על מ.ס אשדוד קופון ועוד קופון. פתאום הצבע חזר לפניו של בן זקן. אך רק לכמה רגעים.

בדקה ה-87, הקשר עטא ג'אבר שנכנס כמחליף היה פנוי והוא בעט כדור מדויק מ-20 מטרים שהפתיע את ג'ראפי וחדר לרשת. 2-1 לסכנין ומכאן היה ברור כבר שאשדוד לא תחזור. התוצאה יכולה הייתה להיות גבוהה יותר ובתוספת הזמן חלאיילה החמיץ מול ג'ראפי ולאחר מכן שלומי אזולאי בעט מקרוב לעמוד. גרינפלד הוסיף חמש דקות ובסיומן שרק לסיום.

שחקני אשדוד נשכבו על הדשא באכזבה, כשאר התובנה שהיא יורדת לליגה הלאומית אט אט חלחלה. מי שלא היה מוכן לקבל את הגזירה היה ג'קי בן זקן, שהתנהג כאחרון האוהדים, זלזל והשתלח בשופט, והשתתף במסיבת עיתונאים לראשונה העונה ואמר בכעס: "לאור ניסיון מר עם אותו שופט ואותו צוות שיפוט, קיוויתי שהמשחק הזה יעבור בשלום ולא נצטרך לשלם מחיר על טעויות. אלה לא היו טעויות. לא אתלונן. אני מכיר את ההתנהלות של איגוד השופטים. למי אפנה? ליושבת הראש שמונתה עכשיו? מה אני אסביר לה? מי שעושה טעות משלם על טעות. פה הם עושים מה שהם רוצים והם לא יענשו. יכול להיות שבסוף העונה היינו יורדים ליגה בלי גרינפלד והקוון המהולל שלו. אבל נגזר עלינו לרדת, לפחות שזה יקרה על כר הדשא. עוד כשראיתי את השופטים, ישר אמרתי 'יואו, רק לא הם'. במשחק כל כך גורלי. כל כך הרבה החלטות לא הגיוניות. חבל."

כשנשאל ג'קי איפה האחריות של הקבוצה ושלו בחר שלא להגיב. לאחר מכן המשיך להשתלח בצוות השיפוט: "חבל שלא היו פה שופטי וידאו היום. אני לא מצליח להבין את ההתנהלות של המנהלת. מחזור כל כך חשוב מבחינת סכנין ואשדוד. אין שום משחק קריטי כמו המשחק הזה. המינהלת החליטה לחסוך כמה אלפי שקלים ואנחנו נשלם את המחיר. אנחנו נסחב את זה איתנו והם ימשיכו לדרכם. יכול להיות אחת מהשתיים – או שהשופט פועל ממניעים אישיים או שזו סדרת טעויות ומישהו צריך לשלם עליה וזה בטח לא אנחנו."

אחרי ג'קי הזועף, נכנס גם אבי בוחבוט וסיפק את הסיכום שלו למשחק ההפסד: "הקשבתי לג'קי. חושב שאין מה להוסיף. שופטי וידאו היו צריכים להיות פה היום. משקיעים את כל כולנו. אני פה חודש וחצי ואני מאוד מאוכזב. חשבנו שאנחנו בדרך הנכונה ובא שופט ועשה לנו 'סטופ'. אנחנו נהיה גברים ונמשיך עד הסוף. לגבי המשחק הגענו להרבה מצבים והחמצנו. היה עלינו לחץ כי חיפשנו להבקיע את השער. ספגנו ואז התחיל להיות משחק של סקנדל. אני ומשה אוחיון חושבים יחד על המשחק וניסינו היום לא לשנות את ההרכב כי זה מה שהביא לנו שש נקודות. החילופים לא הצליחו. לא חושב שנכשלנו כרגע, כי העונה עוד לא הסתיימה. בסוף העונה נעשה את הסיכומים."

נגמר הבלוף

אומרים ש'קארמה' היא הדרך של אלוקים לסמן לך משהו. מה שקורה למ.ס אשדוד העונה מזכיר את האימרה הזו. בדיוק 20 שנה לאחר האיחוד, כאשר אנו נמצאים בשבוע המשמח ביותר של עמותת מכבי עירוני אשדוד מאז הוקמה, מתרסקת מ.ס אשדוד, הן מקצועית והן מוסרית.

מופע האימים של ג'קי, גם אם אפשר לתרץ אותו כמצב של 'עדנא דריתחא', היה כוחני, בזיוני ובריוני. בית הדין של ההתאחדות צפוי להעניש את הנהלת מ.ס אשדוד על ההתנהגות שלו בסיום. אך העונש האמיתי כבר כאן, בדמות איבוד רלוונטיות בעיר. קבוצת מ.ס אשדוד מעניינת את אוהדי הכדורגל בעיר כמו קליפה של שום. במ.ס אשדוד חשבו למשוך את הבלוף לעוד שנה ואולי עוד אחת. אך כעת כאשר הליגה הלאומית כבר נראית עובדה מוגמרת, ניתן לומר כי לא לעולם חוסן.

קשה לקחת את הטענות של מ.ס אשדוד בצורה רצינית. טעויות קרו ויקרו. עם וידאו ובלי וידאו. לפני שבועיים נפסק פנדל מפוקפק לזכות אשדוד מול קרית שמונה, שהחזיר אותה לחיים. ראש מועדון אמיתי לוקח אחריות ולא שובר את הכלים כפי שעשה הבעלים הבלתי רשמי של מ.ס אשדוד. ואולי העונש הכי גדול של מ.ס אשדוד הוא העובדה שג'קי הבטיח שהוא ימשיך בקבוצה. עם התנהלות כזאת מעניין עד לאיזה תהום הקבוצה תדרדר. התחושה היא שהליגה הלאומית היא רק תחילת המפולת ולא אוראל גרינפלד, השופט בעל התג הבינלאומי של פיפ"א אשם בכך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן