הערעור נדחה, רוצח חברו יישב מאסר עולם

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של ניקולה קונקיוב שהורשע ברצח חברו לעבודה בבית הזיקוק בעיר, לאחר שהכה 3 פעמים בראשו בעזרת מוט ברזל. "לא מצאתי כי נפלה שגגה מלפני בית המשפט המחוזי שהרשיע את המערער בעבירת הרצח" כתבו השופטים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה ערעורו של הנאשם, ניקולה קונקיוב, אשר הורשע ברצח חברו לעבודה בבית זיקוק באשדוד ונידון למאסר עולם, לאחר שהיכה שלוש פעמים באמצעות מוט ברזל בראשו. המנוח נפטר בבית החולים לאחר שהיה במצב "צמח" מאז האירוע במשך שנה וארבעה חודשים.

קונקיוב והמנוח עבדו יחד בבית הזיקוק באשדוד. השניים הסתכסכו לאחר שהמנוח בעט ברכבו של קונקיוב ואמר לו "נראה מה יהיה". קונקיוב החליט לפגוע בחברו וב- 12.8.12 הוא הקדים להגיע לעבודה הצטייד במוט ברזל והמתין לבואו של המנוח, כשהוא מתחבא מאחורי מלגזה ואורב לשעת כושר. כשקונקיוב הבחין במנוח נכנס למכולה כשהוא לבדו הוא יצא ממחבואו כשבידו מוט הברזל והכה באמצעותו את המנוח בראשו 3 מכות חזקות וברח מהמקום כשהוא מותיר את המנוח פצוע קשה מתבוסס בדמו מבלי להזעיק או להושיט לו עזרה. עובד שהבחין במנוח מוטל פצוע, הזעיק עזרה ופונה כשהוא מורדם ומונשם ובמצב קשה וכאמור כעבור כשנה וחצי נפטר מפצעיו.

בספטמבר 2015 הורשע קונקיוב בביצוע עבירת רצח בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ונידון למאסר עולם. קונקיוב, באמצעות עו"ד עופר אשכנזי ועו"ד מור סוקר ערער לבית המשפט העליון על הכרעת הדין. בערעור הוא טען, בין היתר, כי לא התכוון להמית את המנוח אלא רק לפגוע בו, וכן כי הקשר הסיבתי בין האירוע למותו של המנוח נותק בשל טיפול רפואי לא ראוי לטענתו שקיבל המנוח בבית החולים.

בית המשפט העליון בהרכב השופטים יצחק עמית, ג'ורג' קרא ויעל וילנר, דחה את כל טענותיו של קוניקיוב, קיבל את עמדת הפרקליטות וציין, בין היתר, כי לא מתקיימים התנאים המצטברים לביסוס טענה של ניתוק הקשר הסיבתי בין המעשה לתוצאה הקשה בשל טיפול רפואי לקוי. כמו כן ציין בית המשפט העליון, כי "אם התכוון המערער, כטענתו, רק לפגוע במנוח, מדוע לא הסתפק במכה אחת ומדוע בחר לחבול בו בראשו ולא פעם אחת, אלא שלוש פעמים?”.

בפסק הדין כותב השופט קרא כי בהכרעת הדין בבית המשפט המחוזי גרסתו של קוניקיוב לא זכתה לאמונו של בית המשפט. "נקבע כי עדותו הותירה רושם שלילי על בית המשפט לאחר ששינה את גרסאותיו כמעט בכל נושא שעליו נחקר. משכך, נדחתה גרסתו כי אירוע תקיפתו של המנוח היה אירוע ספונטני ולא מתוכנן וקבע כי מכלול התנהגותו ביום האירוע תומך בגרסה המפלילה לפיה מדובר בתקיפה קטלנית מתוכננת".

בית המשפט העליון דחה את הערעור והותיר את ההרשעה על כנה וסיכם: "לא מצאתי כי נפלה שגגה מלפני בית המשפט המחוזי שהרשיע את המערער בעבירת הרצח”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן