יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד: "דיור למשתכן הוא פתרון חלקי בלבד למשבר הדיור"

"הממשלה טועה כאשר היא מנסה לפתור את כל המשבר בדיור באמצעות תכנית אחת אשר מסיטה את כל המכרזים לדיור למשתכן שלא נותנת מענה מספק למשפרי הדיור וגורמת לחוסר שוויון”, אמרה עו"ד צרפתי בכנס קבלנים באשדוד 

צילום: ערן אלרגנט
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע התקיים הכנס השתי של ארגון הקבלנים לרגל חג הפסח, באולמי ״בית האופרה״. ”הממשלה טועה כאשר היא מנסה לפתור את כל המשבר בדיור באמצעות תוכנית אחת אשר מסיטה את כל המכרזים לדיור למשתכן. התוכנית אינה נותנת מענה מספק למשפרי הדיור, התוכנית אשר גורמת לחוסר שוויון כך שההטבות במרכז הארץ גבוהות באופן ניכר מההטבות לתושבי אשדוד והפריפריה”, כך אמרה עו"ד ורד צרפתי זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיאת ארגון בוני הארץ בכנס קבלנים לרגל חג הפסח, שהתקיים השבוע ב״בית האופרה״ באשדוד בו השתתפו בכירי התאחדות הקבלנים ונציגי עיריית אשדוד וקבלנים רבים. בדבריה בכנס אמרה כי היא מקווה שהממשלה החדשה/ישנה תוביל תוכניות חדשות לתחום הדיור או תבצע התאמות לתוכניות הקיימות. "כיום" היא אומרת. "הדיור למשתכן הופכת את הזוגות הצעירים למשקיעי נדלן מאחר ורבים מהזוכים אינם מתכוונים להתגורר בדירה בה זכו. אפילו בנק ישראל קבע שהתוכנית אינה עונה על הציפיות. גם נתוני הלמ"ס על ירידה בשיעור של 10 אחוזים בהתחלות הבנייה ב-2018 , 47,000 דירות חדשות לעומת היעד של הממשלה עצמה שעמד על 60,000".

לדברי יו"ר הארגון, "הממשלה השקיעה 6 מיליארד שקלים בכדי להוריד את מדד מחירי הדיור ב-0.7 אחוזים ב-2018 כאשר בארבע השנים האחרונות המדד עלה ב-14 אחוזים. אם לא די בכך, מדד מחירי השכירות עלה באותה שנה בשיעור של 3.1 אחוזים לעומת 0.8 אחוזים ב-2016. המסקנה היא שהזוגות הצעירים נאלצו לממן שכירות גבוהה בהמתנה לדיור למשתכן".

צרפתי: "אני חושבת שהדרך הנכונה לייצב את המחירים הוא בראש ובראשונה הגדלת היקפי הבניה בדרך של שיווק מיכרזים לשוק החופשי ועידוד ממשלתי לפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. כמו כן יש לבצע התאמות לתוכנית מחיר למשתכן כך שאחוז המשתכנים בכל מיכרז יעמוד על 25% וגם זאת לדירות קטנות של 3-4 חדרים . אין שום הגיון שזוגות צעירים ירכשו דירות גדולות כדירה ראשונה. צריך לייצר שיוויון בנושא ההנחות, כך שאם קובעים הטבה מסוימת – נניח של 300 אלף שקלים, היא צריכה לחול באותו סכום באופן שווה בכל הארץ כך שתהיה עדיפות לממש ההטבה באזורי הפריפריה".

יו"ר התאחדות הקבלנים ביראשל ראול סרוגו אמר בכנס כי בשנת 2050 יתגוררו באשדוד 800 אלף תושבים, כי עד 2050, עוד 30, שנה צריכים לבנות 3 מיליון דירות חדשות לאוכלוסיית המדינה שתמנה אז 18 מיליון תושבים". לדברי סרוגו: "כדי להדביק את הפער בין כמות התושבים לכמות הדירות, יש לבנות כ-100 אלף דירות בשנה במקום כ-45 אלף הנבנות כיום. 2 מיליון מהדירות ייבנו על קרקע בתולה והיתרה בפרויקטים של התחדשות עירונית. אם הממשלה לא תפנים זאת, משבר הדיור של 2011 והמחאה החברתית של אז, יהיו רק הקדימון למה שיקרה לנו. דיור הוא צורך קיומי בדיוק כמו אוכל ותרופות".

4846846648

ואילו ממלא מקום ראש העיר, סניה כצנלסון המשמש כיו"ר הועדה לתכנון ובנייה אמר כי "נשקול בחיוב הצעתו של שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד, שנציג הקבלנים יישב בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באשדוד, אנחנו נוהגים בשקיפות ופרוטוקולים של הוועדה מתפרסם כבר היום באינטרנט" אמר בכנס אינג' שמעון כצנלסון, סגן ראש העיר ויו"ר ועדת תכנון ובנייה.

כצנלסון: "הנחיתי את מהנדס העיר שאנחנו רוצים להוציא כל שנה 3,000 היתרי בנייה מול כ-1000 בשנה שעברה. הכיוון שלנו הוא להפוך את אשדוד למטרופולין ונכין תוכנית לאשדוד בשנת 2035. במסגרת שיתוף הפעולה אני חושב שהקבלנים צריכים להרוויח, כי אם לא תראו רווח לא תיבנו".

מהנדס העיר אדריכל דורון חזן שהשתתף אף הוא בכנס אמר: "50 אחוזים מהיתרי הבנייה שהוצאו באשדוד, נוגעים להתחדשות עירונית ואני שמח לבשר לכם שבמספרים מוחלטים עברנו את תל אביב במספר הדירות הנבנות בפרויקטים של התחדשות עירונית".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן