מגן דויד

מ.ס אשדוד ניצחה בשבת שעברה באיצטדיון הי"א את הפועל קרית שמונה בתוצאה 3-2 והציתה מחדש את התקוה. דין דויד שנכנס כמחליף, כבש בדקות הסיום. הפער מהקו האדום כעת: 5 נקודות. בוחבוט: "הגבנו טוב בחילופים". בשבוע הבא: משחק חוץ מול הפועל רעננה(ראשון, איצטדיון ר"ג, 19

צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד השיגה ניצחון ביתי במסגרת המחזור ה-28 של ליגת 'ג'פניקה', מול עירוני קרית שמונה. החניכים של בוחבוט ואוחיון הציגו אולי את משחקם הכי טוב העונה, כבשו שלישייה והצליחו לקזז את הפער מהקו האדום לחמש נקודות לבד, כשנותרו סך הכל 15 בקופה. הסיפור העצוב של הערב החורפי שהתקיים בשבת האחרונה, היה הקהל. 150 אנשים נספרו ביציעים, במשחק שיכול היה להיות משוחק במגרש הסינטטי הקטן, הצמוד לבית המשפט בעיר.

אשדוד פתחה היטב וכבשה בדקה ה-15. שגיב יחזקאל, שחזר מהשעייה ופציעה, היה חד מאוד והצליח להתגבר על שני שחקני הגנת היריבה, עידן נחמיאס ומרקוס דיניז שטעו. יחזקאל ניצל זאת, התקדם בזריזות ומול ברטוקס דזוגאס, השוער הליטאי של קרית שמונה, בעט מ-17 מטרים לרשת. 1-0 לאשדוד וצעקות השמחה של הספסל האשדודי נשמעו למרחקים. מנגד, ניתן היה לשמוע את הצעקות של תומר קשטן, מאמן קרית שמונה, שגער בשחקניו. לאחר השער, האורחת התעוררה והחלה לספק רגעי קסם. בדקה ה-26 המגן השמאלי קובי מור הגביה בנגיעה רכה משמאל לימין, לעבר עדן שמיר, הקפטן של קרית שמונה, שהשתלט על הכדור ובעט מדויק לפינה של ג'ראפי. 1-1 ותורו של הספסל שהגיע מהצפון לשאוג משמחה. דקתיים חולפות והמהלך היפה במשחק הגיע. עדן שמיר לא הסתפק בכיבוש, ובישל נהדר, כשהגביה כדור ארוך מימין לעבר אימסעיל ריאן. ריאן השתלט, היתל בברדע, ושיגר 'בננה' נהדרת לחיבורים של ג'ראפי. 2-1 לקרית שמונה ושער רביעי העונה לריאן בן ה-25, שגדל במכבי חיפה.

המארחת לא הורידה את הראש וניסתה להשוות במהירות. בדקה ה-34 רומאן הבראן שפתח בהרכב ונראה טוב לפרקים, מצא את שגיב יחזקאל שבעט חזק מזוית קשה אל העמוד של ברטוקס. הכדור ניתז מהעמוד אל הרגל של בנצי מושל, שלא היה מוכן ובעט החוצה מול שער חשוף. בדקה ה-38 כדור קרן מסוכן של דן ביטון, הגיע ליחזקאל, שניסה לבעוט ונפל ברחבה. השופט עידן לייבה עורר את זעמה של קרית שמונה, כשהחליט לשרוק לכדור עונשין מ-11 מטרים בשל עבירה שביצע איסמעיל ריאן. היריבה התקשתה לקבל את ההחלטה וביקשה ללא הועיל מהשופט ללכת למצלמות הטלויזיה. אל הכדור ניגש רועי גורדנה, שבעט לפינה העליונה של השוער הליטאי הגבוה וקבע 2-2, שנשמר עד להפסקת המחצית הנהדרת הזאת.

במחצית השנייה הקצב נרגע. המצבים פחתו מאוד והעצבים החלו לשלוט. אוחיון ובוחבוט ביצעו חילופים נכונים שניצחו להם את המשחק. גל צרויה נכנס בדקה ה-60 ובדקה ה-74 נכנס גם יובל יעקובוביץ' הנמרץ. שניהם הכניסו הרבה התלהבות ואמונה שאפשר לעשות את זה. אבל ה-חילוף של מ.ס אשדוד נעשה בדקה ה-81. דן ביטון שהיה פושר יצא ובמקומו נכנס דין דויד, החלוץ בן ה-23. בדקה ה-88 התקפה סבלנית של מ.ס אשדוד התחילה במסירה ארוכה של עוביידה חטאב לרומאן הבראן, שמסר ימינה ליובל שפונגין. שפונגין הגביה לרחבה ודויד המחליף בנגיעה של זהב, דחק פנימה. 3-2 דרמטי למ.ס אשדוד ושחקניה, יחד עם אנשי הספסל, חגגו כאילו נשארו בליגה. לייבה הוסיף 4 דקות ובסיומן שרק לסיום.

המקומיים חגגו ניצחון יפה ושני העונה על קרית שמונה. מ.ס צברה 7 נקודות מתוך ה-25 שלה, על חשבונה של עירוני קרית שמונה. המאמן תומר קשטן היה נסער בסיום וביכה את אי השימוש במערכת הוידאו, שקיימת אך ורק ב'פלייאוף' העליון: "ההחלטה ההזויה של צוות השיפוט לתת להם כדור עונשין מ-11 מטרים איזנה את התוצאה. מהרגע הזה איבדנו את המשחק ברמה המנטלית ואת השקט הנפשי. הניצחון הזה נותן תקוות לאשדוד ומקרב אותה למרחק שני משחקים מאיתנו."

לעומתו, אבי בוחבוט ומשה אוחיון התחבקו בסיום והיו מאושרים. בוחבוט אמר: "מגיע לדין דויד השער הזה. הוא עובד קשה מאוד באימונים ומשקיע. יש לנו שחקנים נהדרים ומוכשרים. התפקיד שלנו הוא לשמור על כולם בפוקוס. עברנו שבועיים לא קלים."

מפרשה לפרשה

שבועיים בהחלט לא קלים עברו על הקבוצה. בעוד במועדון מנסים להשתיק את פרשת הטיית המשחקים שהתפוצצה לפני כשבועיים, בשבוע שעבר נחתה על הקבוצה מכה נוספת. בלם הקבוצה, עוביידה חטאב, שהיה מעורב בדצמבר 2014, בתאונת 'פגע וברח' ובגרימת מוות לאדם, צפוי להכנס לבית הסוהר, לאחר שבית המשפט קיבל בשבוע שעבר את הערעור של התביעה. בימים הקרובים ינסה עורך דינו של חטאב, לשנות את רוע הגזרה.

בינתיים, על הדשא, חטאב נראה נהדר ומחוייב להצלחת הקבוצה. ניכר לראות שהתחרותיות והספורט המקצועני מצליחים להשכיח ממנו את ה-5 במאי, היום בו הוא עתיד לרצות עונש מאסר בן 15 חודשים. עוביידה חטאב היה מהבולטים בשורות מ.ס וניווט את ההגנה, תוך כדי שהוא נותן את כל כולו ומשחק באגרסיביות. הוא שימש כדמות סמכותית בהגנה, כזה שנלחם ללא פשרות והיה מאדריכלי הניצחון.

בשבוע הבא תמתין רעננה הלוחמת של קורצקי. אם מ.ס אשדוד רוצה להמשיך ל'הצית' את התחתית במחזורים שנותרו, היא חייבת לנצח ולהלחיץ את קרית שמונה, מכבי פ"ת וקרית שמונה הנאיבית. למרות הניצחון, קשה לראות את הקבוצה באמת שורדת ונראה שרכבת ליגת העל עזבה את התחנה עבורה והתחנה הבאה היא הליגה הלאומית.

הליגה הכי לא צפויה בכדורגל הישראלי. ליגה של ימי שישי וימי שני וערוץ הקיבוץ ולפחות חמש קבוצות מהמגזר, אחת מהן הפועל אום אל פאחם שמפרקת את ליגה א' צפון, עם תימור אביטן ומשה בן לולו, ילידי אשדוד, שבטח ירצו להוכיח למ.ס, שויתרה על שירותיהם. ליגה קשה לפיצוח ועם הסגל שיש למ.ס, שלבטח יעבור מהפכה בקיץ, יהיה קשה לחזור להיכל החלומות של הכדורגל הישראלי.

אם נתייחס שוב, לאוירת השממה שהורגשה במשחק, ניתן לומר בבירור, שאין כדורגל בלי אוהדים. את ה'בלוף' הזה לא ניתן למכור. לכן, על אף הניצחון המרשים, שכביכול (לא באמת), פותח את מאבק ההישארות מחדש בליגה, למ.ס אשדוד לא מגיע להישאר בליגה. יציעים ריקים לא מספקים כיף ובידור, אלא נותנים תחושת בדידות והחמצה. תחושות כאלו שייכות מתאימות יותר לליגה הלאומית האפרורית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן