סוער ברשות למאבק בסמים: מכתבי פיטורין, סגירת מרכז ייעוץ והרבה פוליטיקה

השבוע קיבלו עובדים במרכז לייעוץ לנוער מכתבי שימוע לפני פיטורים. עובדים טוענים כי מדובר בסגירת חשבונות על כך שבחרו להתאגד לוועד עובדים בהסתדרות הלאומית. בעירייה טוענים כי מדובר בהעברת המרכז מהרשות למאבק בהתמכרויות, למינהל לשירותים חברתיים. חברי האופוזיציה,

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סערה סביב המרכז לייעוץ לנוער. השבוע קיבלו עובדי המרכז מכתבי שימוע לפני פיטורים. המרכז, הפועל מאז שנת 1992, ברחוב סיני, מופעל על ידי צוות עובדים סוציאליים ועובדי הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות אשדוד, ומעניק ייעוץ, מענה והכוונה לבני נוער אשר נמצאים בסיכון ובמצבי קיצון המתקשרים לחומרים מסוכנים.

לטענת חברי הוועד של הרשות מדובר בצעד מכוון, לכאורה, של העירייה וזאת כסגירת חשבון כביכול על שבחרו להיות מיוצגים על ידי ארגון העובדים של ההסתדרות הלאומית. בעירייה מציינים כי מדובר בהעברת המרכז מהרשות למאבק בהתמכרויות למנהל השירותים החברתיים וכי מדובר בצעד הכרחי ויעיל.

את ההחלטה קיבל מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי שהודיע לראש מנהל השירותים החברתיים רונית צור ולמנכ"ל הרשות למאבק בהתמכרויות סימונה מורלי על החלטתו בנושא. בעירייה מדגישים כי ההחלטה התקבלה לאחר דיונים רבים לאחר שהתקבלה פניית משרד הרווחה למיקום תקני העובדים הסוציאליים והתקציבים הממשלתיים המיועדים בטיפול בנוער בסיכון על כך שהם צריכים להיות במסגרת העיריה ומנהל לשירותי רווחה.

אבל יש מי שרואה במהלך הזה, כאמור, סגירת חשבונות עם עובדי הרשות שהחליטו להתארגן לוועד עובדים דרך הסתדרות העובדים הלאומית. יו"ר האופוזיציה, חבר מועצת העיר ד"ר אלי לחמני שיגר שאילתא בנושא לראש העירייה, ד"ר לסרי.

84946498834

"העובדים קושרים את החלטת הסגירה לחתימתם על טפסי ההצטרפות להסתדרות הלאומית. אציין, כי זכותם של עובדים להתאגד בכל מסגרת שהיא והחלטה על סגירת המרכז, עקב התאגדות העובדים ואם מכל סיבה אחרת, כאשר יש נוער בסיכון הנדרש לטיפול – הינה חמורה עד מאוד. מרכז הייעוץ לנוער הוקם על מנת לסייע ולשמור על שלומם וביטחונם הפיזי והנפשי של בני נוער. פגיעה במרכז, עם כל המשתמע מכך, תגרום לפגיעה עד לכדי סכנת חיים של בני הנוער ואף תחזיר, למגינת ליבנו, את בני הנוער להתמכרויות, אלימות ועבריינות, אותם מנסה המרכז למנוע." כותב לחמני.

גם חברת האופוזיציה, חברת המועצה הלן גלבר בקריאה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי דורשת בירור. "אני שימשתי בעבר כיו"ר הרשות ונחשפתי לפעילות מרכז הייעוץ" אמרת גלבר. "המרכז זכה להוקרה ושבחים מהגורמים הארציים. למרבה הצער, העובדים עודכנו בעובדות הנושא בערב חג פורים, ולדאבוני, מכתבי שימוע נשלחו בחוסר רגישות בעת מצב חרום שבו נמצאת המדינה.

4755378u57u

תמוה בעיניי, מדוע ראש תחום נוער בסיכון שמכהנת גם כמנהלת מרכז הייעוץ, בתפקיד הרחב שלה, נכללת ברשימת המפוטרים. נשאלת השאלה – האם יש כוונה לסגור את כל תחום הנוער ברשות? חשש זה מקבל משנה תוקף, כאשר בעבר הועברה יחידה נוספת (יחידת האיתור) מהרשות למנהל הרווחה. העובדים מוטרדים, חוששים מאיבוד פרנסתם וטוענים כי הדברים נעשים מעל ראשם מתוך אינטרסים זרים ולא עניינים, חשוב אף יותר שרצף הטיפול בנוער יפגע (אמון שנוצר בין המטופל למטפלת). אני קוראת לראש העיר לפעול על מנת שהפעילות תישאר ברשות כדי שתקבל את כובד המשקל הראוי ואשמח אם הצעותיי יתקבלו ובכך נמנע את פטורי העובדים שעושים עבודתם קודש במשך שנים רבות".

גלבר מציעה פתרונות אפשריים לסוגייה: "פתרון תקציבי על מנת שהפעילות תישאר בתחומי הרשות, שהינה ייחודית ויחידה ברמה הארצית, שכל מטרתה הינה לאגד את כל נושא ההתמכרויות במקום אחד כדי שהנושא יטופל באופן רציני, אישי ומידי, ובכך להקטין ולמנוע מהנוער והמבוגרים התמכרות כזו או אחרת. הצעה נוספת היא להעביר מתקציבי הרשות תקן וחצי לטובת מנהל הרווחה ואת יתר התקציב להשאיר ברשות למאבק בהתמכרויות, להעסקה של העובדים שיכולים לעשות עבודה חלופית ופעילות בפרויקטים נוספים בתחום הנוער בסיכון".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן