ד"ר לחמני דורש: "לקיים בירור למהנדס העיר על התנהלותו מול חברי מועצה בתכנית מתאר לאשדוד"

יו"ר האופוזיציה העירונית, ד"ר אלי לחמני דורש מיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, ממלא מקום ראש העיר, שמעון סניה כצנלסון לקיים בירור למהנדס העיר, דורון חזן על מה שהוא מכנה " התנהגותו מבזה בישיבה שדנה בתכנית המתאר הכוללנית של העיר אשדוד ל16 שנה הקרובות",. הוא דורש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הכל החל במהלך חודש מרס. חברי מועצת העיר אשדוד קיבלו הזמנה לישיבה בנושא: 'תכנית מתאר כוללנית לעיר אשדוד עד שנת 2035'. הישיבה נקבעה ליום 24.03.2019 וזאת תוך הבטחה, כי שבוע קודם, יקבלו חברי המועצה את כל החומרים הנדרשים לישיבה. בפועל זה לא קרה

ד"ר אלי לחמני יו"ר האופוזיציה העירונית הודיע למהנדס העיר כי בבוקר יום הישיבה כי לא קיבל כל חומר בנושא החשוב הזה. "ביקשתיו, כי עקב אי קבלת כל חומר בנושא, ראשית, יש להמציא את החומרים שהובטחו ומכיוון, שלא נותר זמן לחברי המועצה לעיין בחומרים, ולא ראוי שתתקיים ישיבה במועד שנקבע ויש לדחותה"

דורון חזן 2

חזן. מהנדס העיר

מהנדס העיר השיב במייל חוזר לד"ר לחמני את התשובה הבאה: "מדובר בחשיפה לתוכנית המתאר וכשמה כן היא, לבוא, להגיע, לשמוע ובעיקר להיחשף לעבודה שנעשתה כאן ב- 3 השנים האחרונות. האווירה היא אווירת לימוד והכלה בעיקר, על מנת שתגיעו לדיון מוכנים. אינני מצפה שתגיעו מוכנים כי אין זה דיון (הדגשה במקור). בדיון שיהיה כשבועיים לאחר מכן, כמובן תוכל להעלות תהיות, שאלות, בעיות וטענות אם יהיו. עד לדיון בעוד שבועיים יהיו לך כמובן את כלל החומרים להעמקה אישית ופרטנית".

ד"ר לחמני טוען כי לאחר הישיבה בת שעתיים, בה מסרו המתכננים דיווח כללי ביותר על תוכנה, פנה מהנדס העיר לשלושה חברי המועצה שנותרו ושאל אם יש הערות לתוכנית. "הודעתי לו, שיש לי שאלות לרוב, אך אני מבקש שהדיון הענייני ייעשה, כהבטחתו, במועד מאוחר יותר לאחר שנעמיק בקריאת החומר הרב שנמסר"

ד"ר לחמני בתלונתו ליו"ר הוועדה לתכנון ובניין, סניה כצנלסון טוען כי "המהנדס החל בדרך של חוסר כבוד כלפי, כחבר מועצה, ושב וחזר, באופן מונוטוני תוך כדי הפרעה לדברי: "יש לך שאלות? אז תשאל, ואם אין – ירשם שאין לך שאלות". לא עזרו מחאותיי ונאלצתי לעזוב את הישיבה לאחר הפגנת כוחנות מיותרת, לא ראויה וחסרת כבוד מצידו של מהנדס העיר".

ד"ר לחמני טוען עוד בפני כצנלסון כי "לא ברור לי, מה היה מעמדו של המהנדס בישיבה זו, כאשר לא אתה, כיו"ר הועדה התכנונית או ממלא מקומך, נכח בה, אלא ניהולה נעשה על ידי מהנדס העיר. מה מקור הסמכות של מהנדס העיר לניהול ישיבה מעין זו בה מוזמנים חברי המועצה ? ומה מקור סמכותו לקבוע, לחבר מועצה את מה שמבקש הוא להגיד? באם מדובר בישיבה – מדוע לא נוהל פרוטוקול כנדרש?"

לאור הטענות הקשות של ד"ר לחמני הוא מבקש מכצנלסון "לקיים ישיבה מסודרת, כפי שנדרש, בנושא תכנית המתאר, בה יתאפשר לחברי המועצה לשאול את השאלות הנדרשות ולא לקיים, במחטף ובדרך שאינה ראויה, דיון הקובע תכנית שתשפיע באופן כל כך עמוק על פני העיר במשך כ 16 שנים הבאות. לקיים בירור מול למהנדס העיר, מר דורון חזן, על התנהגותו המבזה בישיבה זו".

כצנלסון חדש

כצנלסון "כל התהליך מתואם כסדרו"

כצנלסון בתגובה מסר: "ביום 24 למרץ, קיים מהנדס העיר מפגש חשיפה אליו הוזמנו כלל חברי מועצת העיר, הפקידות הבכירה ועובדי מינהל ההנדסה. מטרת המפגש כשמו- לחשוף בפני הנוכחים את הפרקים השונים המרכיבים את תוכנית המתאר, אשר כל פרק הוצג בצורה מקצועית על ידי היועץ שליווה אותו. מפגש זה נוהל על ידי מהנדס העיר כמי שמרכז את כל עבודת ההכנה, לא היו בו החלטות או הצבעות ונוכחותי לא נדרשה בהיותו כאמור מפגש חשיפה ותו לא. במסגרת המפגש נשאלו שאלות ונמסרו תשובות לחברי מועצה אחרים, ועל חלק מהדברים נמסר שהתשובות יינתנו במעמד הדיון המקצועי במליאת הוועדה כמתחייב"

כצנלסון מוסיף: "הנושא מצוי על סדר היום של המועצה הקרובה שם יתבקשו חברי המועצה לאשר את הבאת הנושא לדיון במליאת הוועדה לתכנון ובניה. גם מועד להתכנסות מליאת הוועדה לתכנון ובנייה לדיון מפורט ומקצועי בתוכנית המתאר נקבע זה מכבר ל- 10 לאפריל, כך שכל התהליך כבר מתואם כסדרו ויתקיים כנדרש על פי כל דין"

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן