פראמדיק נפצע במהלך עבודתו ויפוצה ברבע מיליון

פראמדיק שהוזעק לטפל באדם שנפל מעץ הפך לנכה בעצמו, לאחר שאלונקה אליה הועמס הפצוע, נשמטה מידי חבריו – ופגעה בגבו. מד"א תפצה אותו ברבע מיליון שקלים

למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: דוברות מד״א
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פראמדיק שהרים אלונקה עם פצוע כבד משקל, נפגע בגבו והפך נכה. מד"א תפצה אותו ב- 250,000 שקלים. הפראמדיק בן 34 במקור מאשדוד, עבד במרכז והוזעק לעזור לטפל באדם שנפל מהעץ, לאחר שצוות החובשים שטיפל באיש לא הצליח להרים אותו. עם הגיעו של הפראמדיק למקום, יחד עם שלושת עובדי מד"א נוספים, שאחד מהם מתנדב כבן 16, הונפה לבסוף האלונקה, אך בשל כובדו הרב של הפצוע, הרפה הנער המתנדב מאחיזתו, האלונקה נשמטה, ולפני שקרסה לארץ, פגעה בו וגרמה לפציעתו בגב.

הפראמדיק שסבל מכאבים קשים פונה בעצמו לבית החולים, שם הופנה לבדיקת CT אשר העלתה כי הוא סובל מכמה בלטי דיסק בגבו הוא הופנה למרפאת כאב ולפיזיותרפיה, ורופאה תעסוקתית שבדקה אותו קבעה כי לא יוכל לעבוד יותר במקצועו בהווה ובעתיד.

לאור זאת פנה הפרמדיק לעוה"ד אדיר שויגמן אשר הגיש בשמו בקשה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) להכיר באירוע כתאונת עבודה, ובמקביל הגיש תביעה נזיקית נגד מד"א. במוסד לביטוח לאומי, הכיר בו כנפגע עבודה ופיצה אותו ב-150,000 שקלים, אך במד"א התכחשו מכל וכל לאחריות לאירוע, וטענו בכתב ההגנה כי פציעתו כלל איננה קשורה לעבודתו.

לאחר דיון בבית המשפט הגיעו הצדדים לפשרה מבלי שמד"א תיטול אחריות על המקרה, במסגרתה הוסכם כי מד"א תפצה את פרמדיק ב- 250,000 שקלים. "מד"א אינו מדריך את עובדיו כיצד לבצע את עבודתם מבלי לחשוף את עצמם לפגיעות גב – והגיע הזמן לשים לתופעה הזו סוף" אומר עו"ד שויגמן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן