גבי כנפו: ״דרעי לא יכפה על לסרי מי יהיה ממלא מקומו״

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, הגיע לכנס בחירות באשדוד והביע תמיכה מלאה ביו"ר ש"ס באשדוד וממלא מקום ראש העיר , אבי אמסלם ושלח מסר ללסרי. בנוסף התייחס השר דרעי לחילול השבת באשדוד ואמר שצפויה להיות תגובה של ש"ס אחרי הבחירות לכנסת. השר דרעי גם התבטא בחריפות נ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בכנס בחירות של תנועת ש"ס שהתקיים השבוע באשדוד, הודיע השר אריה דרעי בפני מאות פעילי ש"ס "שאף אחד לא יחשוב שאני אחליף את אבי אמסלם, הוא נלחם ונתמוך בו עד הסוף".

מאות פעילי ש"ס קמו על רגליהם כשהם מוחאים כפים. דבריו של השר דרעי כוונו לעברו של ראש העירייה ד"ר לסרי, שלאחרונה שקל להעביר את אמסלם מתפקידו כממלא מקום ראש העירייה. השר דרעי הוסיף כי זו ההזדמנות להגיד לו אבי חזק ואמץ. אנו צריכים אבי חזק בע"ה, שאף אחד לא יעלה על דעתו ודמיונו, תמשיך, אל תערוץ ואל תחת". (פסוק מתוך ספר יהושע שמשמעתו " חזק ואמץ ואל תפחד!- מ.ג.)

דרעי המשיך בנאומו וריתק את פעיליו כאשר התייחס אל חילול השבת באשדוד. "כאן בעיר אשדוד נעשה חילול ה' גדול, אביגדור ליברמן החליט לקיים בשבת קודש מסיבת עיתונאים במסעדה לא כשרה, הכל רק בגלל 'חוק המרכולים '. מה אנחנו רוצים בסך הכל לשמור על יום השבת. אבל לא יעזור לליברמן, ש"ס תהיה במשרד הפנים גם לאחר הבחירות".

כנפו: ״דרעי לא יכפה על לסרי מי יהיה ממלא מקומו״

בעיריית אשדוד לא המתינו הרבה והתגובה של ממלא מקום ראש העיר, עו"ד גבי כנפו על דבריו של יו"ר ש"ס אריה דרעי הייתה חד משמעית. "אנחנו מכבדים מאוד את הרב אריה דרעי יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים, אולם חזקה עליו כשר הפנים שהוא גם יודע שאינו יכול לכפות על ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי למנות ממלא מקום, שאינו נאמן לדרכו ולחזון שלו , ולמען העיר ותושביה" הגיב עו"ד גבי כנפו לשאלת "אשדוד 10" ו"השבוע באשדוד", והוסיף, "ובוודאי לא למנות ממלא מקום החותר תחת ראש עיר משיקולים אישיים ולא מדאגה לצרכים של הציבור הספרדי חרדי באשדוד".

הגיבוי של השר דרעי הגיע לאחר שחתול שחור עבר בין ראש העירייה לממלא מקומו. כזכור, בשבוע שעבר נעשה ניסיון להדיח לכאורה את אמסלם מתפקיד ממלא מקום ראש העירייה. בעירייה ציינו כי הכעס כלפי אמסלם ולא כלפי סיעת ש”ס. "הוא עבר את כל הגבולות ונוהג כאופוזיציה ואין שום ספק שמי שמושך בחוטים ומנהל אותו כבובה הוא יהודה אבידן וטביעות אצבעותיו מורגשות היטב”. הקש ששבר את גב הגמל, היה פרשת הקרוואן שהוצב באופן לא חוקי ברובע ג' סמוך לגינה ציבורית ולצד קרוואנים נוספים. העירייה מיהרה לפנות את הקרוואן וגורמים בעירייה מאשימים את אמסלם כי הוא זה שהורה להציב את הקרוואן הלא חוקי בכוונה לסבך את לסרי שיורה על פינוי ויואשם כמי שמפנה או הורס בית כנסת. "בחודש האחרון יש החמרה מצדו של אמסלם מול לסרי והוא מבעיר ומשסה אוכלוסיות" אומרים בעירייה. "אי אפשר לעמוד במצב כזה. הוא פועל בניגוד למדיניות לסרי ובניגוד להתחייבות הקואליציה. הוא נוהג כאופוזיציה ופועל חד צדדית ולכן הוא מוחרם מבחינתו”.

דרעי: "מאות אלפים מעולי ברית המועצות אינם יהודים"

WhatsApp Image 2019 03 06 at 15.40.231

השר דרעי עורר סערה ציבורית בדברים שאמר בכנס באשדוד, כלפי ציבור יוצאי חבר העמים וכנגד סיעת "ישראל ביתנו". בפתח דבריו הביע השר דרעי תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, והדגיש כי ימליץ לנשיר ריבלין להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה”.כן התייחס חמצע מפלגת "כחול לבן" שלדבריו הינה כמעט העתק של מצע ' ש עתיד’ בבחירות שעברו. ואז החל השר דרעי לסיעת "ישראל ביתנו" ולעומד בראשה אביגדור ליברמן. השר דרעי התייחס לדברי ליברמן שאמר כי בממשלה הבאה את תיק הפנים. "קודם כל אני שמח שהם מוותרים על משרד הביטחון למען משרד הפנים. משרד הפנים יותר חשוב. מה מפריע להם שש"ס במשרד הפנים. מפריע להם שמשרד הפנים בודק את ה- די.אן. איי של העולים ומקשה עליהם לעלות לארץ. מודה באשמה" השר דרעי מתייחס לחוק השבות וטוען שהחוק מאפשר להרבה עולים לא יהודים לכאורה לעלות לארץ.

השר דרעי הוסיף והודיע שאחרי הבחירות ש"ס תדרוש גם את תיק משרד הקליטה. "בהתייעצות עם חברים, הגענו להחלטה שנדרוש שליטה במשרד הקליטה. משרד הקליטה לא יהיה עוד משרד הקליטה על עולי ברית המועצות", לדבריו אי אפשר להסתובב במסדרונות משרד הקליטה, אם אתה לא ידוע לדבר את השפה הרו". אנחנו נשנה את זה", אמר דרעי, והוסיף שידעו שם גם צרפתית ואתיופית.דבריו של השר דרעי נקטעו במחיאות כפיים סוערות באולם המלא, אך עוררו רוגז רב באשדוד ואף מחוצה לה.

ליברמן: "משרד הפנים- נאש קונטרול"

684846846746

יו"ר "ישראל ביתנו" ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לדבריו של השר דרעי ואמר : ״ידידי, התבלבלת. לא יקום ולא יהיה. ׳ישראל ביתנו׳ תפעל בכל הכוח נגד בדיקות ה- די.אן, איי המשפילות והמבזות שהמציאו עסקנים חרדים. נקבל לידינו את משרד הפנים ונפסיק עם הגזענות והאפליה שמקדם הממסד החרדי כנגד יוצאי ברית המועצות לשעבר. נקדם נישואים אזרחיים ונאפשר לכל רשות מקומית להחליט באופן עצמאי לגבי פתיחת מרכולים בשבת. נקדם עלייה מכל התפוצות ונקבל את כולם בזרועות פתוחות". חה"כ ליברמן הוסיף ואמר כי : "בממשלה הבאה ׳ישראל ביתנו׳ תדרוש את תיק הפנים. הנאום השבוע של אריה דרעי באשדוד לא משאיר מקום לספקות. הממסד החרדי רוצה לעצור את העלייה מחבר העמים, מתנכל להם בארץ ומסלים את ההתבטאויות כנגד העולים מרחבי ברית המועצות לשעבר. לפני העלייה, העולים עוברים בארץ מוצאם מסלול ארוך לבדיקת זכאותם לעלות, המתבצעת תחת פיקוח של הסוכנות ולשכת הקשר (נתיב) למרות זאת , העסקנים החרדים, לפעמים אחרי שנים, מעבירים אותם בישראל שבעה מדורי גיהנום מחדש, כולל בדיקות גנטיות משפילות. גם ההשתוללות של נציגי משרד הפנים בשדה התעופה בן גוריון כלפי התיירים הבאים לבקר בארץ ממדינות חבר העמים, היא פוגענית, משפילה, מפלה וגורמת נזק ממשי לקשרי ישראל עם מדינות ידידותיות. הטירוף הזה חייב להיפסק. ישראל חייבת לחזור ולהיות מדינה נורמאלית . לכן גם משרד הפנים וגם משרד הקליטה חייבים להיות בידינו. נאש קונטרול. לא דופקים חשבון לעסקנים החרדים".

לנדבר: "אבל אף אחד לא מסוגל לדאוג לעולים כמו שאנחנו דאגנו להם"

שרת העלייה והקליטה בעבר, סופה לנדבר הגיבה לדברי השר דרעי "אם זה ספין פוליטי אז הוא די מצליח. אם זה כדי להכעיס את האנשים כדי שהוא ייקח את הקולות אז דבר שמאוד לא מקובל. אני מכירה את הרב דרעי בצורה אחרת לגמרי, כאדם חכם. אדם חכם בדרך כלל לא עושה פרובוקציות כאלה. זה משרד שמשפיע על חיים של בני אדם, אני מאחלת לבני אדם שיצטרכו להגיע למדינה ושכבר הגיעו למדינה, שיהיה שם שר מישראל ביתנו, שמסוגל לדאוג לאנשים מפני שזה גורל של בני אדם, אני לא הייתי מפקידה את התיק בידיים של אף בן אדם חוץ מבית אדם מסיעת ' מישראל ביתנו', שימשיכו את דרכי וידאג לעולים החדשים. בבחירות כולם אוהבים את העלייה, אבל אף אחד לא מסוגל לדאוג לעולים כמו שאנחנו דאגנו להם"

אלינה ברגץ'- יאלוב: ״נפעל בכל הכוח לעצור את הכפייה הדתית"

ד"ר אלינה בראדץ'- יאלוב מאשדוד ומועמדת מס' 10 ב׳ישראל ביתנו׳ הגיבה "עצוב לגלות בשנת 2019 שיש מפלגות בישראל, שעולים מברית המועצות לשעבר הם סוד ד' בשבילם. שר הפנים אריה דרעי שוב יצא פומבית נגד מגזר שלם של דוברי רוסית, שעובד, משרת בצבא ומשלם מסים. מגזר שנוכח בכל שדרות החברה הישראלית. אמירות פוגעניות וגזעניות מפיו של מישהו ששואף לקבל את תיק הקליטה, יכולות להפוך למציאות פוגענית וגזענית. לא ניתן לזה יד. בכנסת הבאה נפעל בכל הכוח על מנת לעצור את הכפייה הדתית, כאן באשדוד ובכל מקום".

כצנלסון: "דרעי לא יכתיב לנו מי הוא יהודי"

468847474

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון "אריה דרעי לא יכתיב לנו מי הוא יהודי ואיך צריך להתנהג. האמירה שהוא יבדוק ד.נ.איי של כל עולה חדש אשר מגיע ארצה, היא אמירה שאין לה מקום במדינת היהודים. ככה דיברו לסבא שלי בתקופה הקשה ביותר לעם היהודי. אני עליתי לארץ מברית המועצות. אני יהודי וכהן, ואף אחד לא יכול לדבר ככה לעולים”.

ויינשטיין לדרעי: ”אל תבעיר את אש הפילוג באשדוד"

חברת המועצה, סטלה ויינשטיין, הממונה על הקליטה, העלתה בדף הפייסבוק שלה תגובה לדבריו של השר דרעי. ויינשטיין, העודה דרכה לצרפת ליריד עידוד עלייה, הזמינה את שר הפנים לבוא לאשדוד למשרד הקליטה ולראות איך קולטים עלייה. בפוסט היא כותבת, בין היתר, " אני רוצה להזמין אותך לבקר אצלנו במחלקה, תזכה לראות עולים מברית המועצות לשעבר, צרפת, אמריקה הלטינית, ארצות הברית ואתיופיה, עובדים יחד, מגובשים ושמחים האחד בשמחות של השנייה. חולקים יחד את אותו העצב ונלחמים יחד למען העולים בעירנו. כבוד השר, אתה מוזמן לארוחת שבת בביתי, ותשמע את הילדים שלי, הרוסים, שרים זמירות שבת. אדוני השר, בגלל שנאת חינם נחרבה ירושלים, פעמיים , אני מתחננת אליך, אל תדליק את אש השנאה במדינתנו, אל תבעיר את אש הפילוג בעירי האהובה אשדוד פעם נוספת. אל תלבה את השנאה . כולנו אחים , כולנו יהודים שחוזרים לארץ אבותינו. בואו נמצא את המשותף ולא השונה, נביא אהבת חינם לארצנו."

נכט: "השר דרעי, מקומך באיראן לצד חמינאי"

חבר המועצה עו"ד אלי נכט מגיב לשר דרעי ואומר "דבריך הם גזענות והסתה ברמה הנלוזה ביותר, המזכירה ימים חשוכים של תורת הגזע מהמשטר הנאצי אריה דרעי, מקומך באירן לצד חמינאי. יהודי ברית המועצות יותר יהודים ממך״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן