החפצים העלומים של יריב זרביב

האומן יריב זרביב בן 46 שגדל באשדוד, ליקט במשך תקופה חפצים מרחובות תל אביב ושיפץ אותם. עתה הוא יוצא בתערוכה מיוחדת "חפצים עלומים" שתושק בסטודיו שלו בתל אביב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האומן האשדודי במקור יריב זרביב משיק תערוכה מיוחדת "דברים עלומים". זרביב בן 46 גדל באשדוד. משפחתו הקימה את מפעל השיש הראשון בעיר בשנת 1963 והוא עבד במפעל המשפחתי. כילד הוא מספר עבר מספר בתי ספר כמו מקיף ג’, אורט ימי ואורט. הוא למד ציור אצל האמנית לינה גולן. לדבריו "משפחתו וחבריו עדיין גרים באשדוד והוא קשור אליה מאוד, אבל עזב את העיר לפני כשני עשורים לתל אביב להגשים את חלומו להיות אמן. בין היתר הוא סופר, יוצר מוסיקלי ואמן בלתי תלוי. הוא פועל בעיר תל אביב בתחום הכתיבה והאמנות מסוף שנות התשעים. הוא למד כתיבה בבית הספר לקולנוע 'קמרה אובסקורה' ובמכללה העברית 'עלמא' בתל אביב. ספר הביכורים "אומקה ויצורי האופל" הוצאת 'פסיק', יצא לאור בשנת 2016, ומבוסס על רומן מחווה לספרות ה"טראש" – החושף מבעד לקרעי המציאות את האמת המפתיעה על המרקם הרגשי, הכוחות האלימים והיופי שבעולם של יוצר. שנתיים אחר כך הוציא לאור ספר שירה חזותית "פגמים" הוצאת 'פסיק', אוסף יצירות ייחודיות מתוך מכונת כתיבה ישנה.

Screen Shot 2019 02 25 at 4.53.23 PM

אשתקד החליט זרביב לעזוב קריירה ארוכה ומבטיחה בתחום המדיה הדיגיטלית ולהקדיש את עצמו ליצירה אמנותית, וזאת באמצעות מחזור של חפצים וחומרי גלם שונים וישנים המועדים להריסה. הוא שכר סטודיו לעבודה והחל בבניית קולקציה של רהיטים, חפצי קפסולה כמו גופי תאורה ומייצבים אמנותיים. חומרי הגלם מהם יצר את החפצים הגיעו משני מקורות עיקריים, פסנתר גרמני ישן שיצא מכלל שימוש וחלונות בניין באוהאוס מדהימים שננטשו בחממה. הפסנתר פורק מכל חלקיו החיצוניים והפנימיים שמוחזרו לרהיטים שימושיים ומייצבים אמנותיים. כך גם חלונות הבאוהאוס, שעברו ליטש וצביעה מחדש, ומוחזרו לרהיטים ייחודיים. בעבודותיו נוהג יריב לשזור מילים ושירים פרי האסוציאציות שלו, בדומה לחצר אחורית, בה מתרחשים קסמים ממגנטים וחשיבה אחרת. הוא משחק בין הישן לחדש ומייצר אמנות משני קצוות. אלה מעלים שיח מסוג אחר.

8467467846

הפריטים מהזבל שהפכו לאמנות

איך התחלת את המיזם של שיפוץ חפצים שאספת מהרחוב?

"בהיסטוריה שלי באשדוד למעשה, משפחת זרביב הם הקימו את המפעל השיש והמצבות הראשון באשדוד ב-1964, באיזשהו שלב עבדתי במפעל כמעט 13 שנים אז התחום הזה של יצירה בידיים תמיד הייתה אצלי אבל עניין המודרני לקח אותי לכיוונים שונים כמו גם האומנות, באיזשהו שלב ב-7 שנים האחרונות עבדתי במכללה האקדמית בנתניה הייתי מנהל הדיגיטלי שלהם, ולאט לאט הרגשתי שחסרה לי היצירה בידיים הדברים הגדולים, לא רק בכתיבה ולא רק מול המסך או מול מכונת הכתיבה שאני כותב אלא דברים קצת יותר גדולים לרתק את עצמי, בסופו של דבר עניין של ביטוי עצמי, איך אני משלב את זה גם כעסק, כלומר לקחת איזשהו פרויקט. מעניין שתמיד עניין אותי חפצים שהיו עזובים מאוד הזדהיתי איתם, תמיד אספתי אותם, תמיד הרגשתי שאני לא חייב להשאיר אותם ברחוב שיהרסו וכו', אז הייתי אוסף דברים שמאוד מצאו חן בעיניי, שכרתי מחסן ואחסנתי אותם, באיזשהו שלב שהגעתי לנקודה משמעותית בחיים לעזוב את תחום המדיה הדיגיטלי לקחת סיכון, חסכתי כסף החלטתי שאני יוצא לבחור סטודיו ומתחיל לעבוד, ולהתחיל לעבוד עם הידיים, משהו שהיה מאוד מרתק עבורי וזה מה שעשיתי״.

התערוכה תתקיים בסטודיו שלו בקרית המלאכה בתל אביב, ברחוב שביל המרץ 6, קומה 3. החל מ- 14.3.19 ההשקה תתקיים בשעה 20:00. ליצירת קשר ניתן לפנות אליו בכתובת [email protected] או בדף הפייסבוק 'יריב זרביב – Yariv zerbib'

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן