יותר חברות מועצה מכהנות באשדוד

לרגל יום האישה הבינלאומית בדקו בחברת דן אנד ברדסטריט את מצב הנשים במועצות המקומיות: במועצת העיר הנוכחית מכהנות 6 חברות מועצה לעומת 3 בלבד במועצה הקודמת. אולם מספר חברי המועצה בכלל עלה מ- 27 ל- 29

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לקראת יום האישה הבינלאומי שיתקיים ב-8.3, דן אנד ברדסטריט ישראל, ערכה בדיקה בנוגע לאחוז הנשים המכהנות במועצות העיר השונות. מתוך 77 הערים המדורגות בדירוג ראשי רשויות של דן אנד ברדסטריט, רק ב-6 מהן מכהנת אישה בתפקיד ראש העיר (חיפה, נתניה, בית שמש, אור יהודה, יהוד, כפר יונה). בבחירות הקודמות כיהנו רק 3 נשים כראש העיר. מספר הנשים במועצות גדל ל- 20% ברמה לעומת 16% בבחירות הקודמות.

אשדוד: עלייה במספר חברות המועצה

אשדוד נכללת בין הערים הגדולות. מהנתונים עולה שראש עיר אישה באשדוד עדיין אין אך יש עלייה במספר חברות מועצה מכהנות לעומת המועצה היוצאת מ11% במועצה היוצאת ל- 22% במועצה הנוכחית. במועצת העיר ה- 11 באשדוד מכהנות: אורית אלמוזינו-רייז, הלן גלבר, סטלה וינשטיין, שרון מרק, אפרת נאור אוחיון ולינה קרצמן. כלומר 6 חברות מתוך 29 חברי מועצה בכלל. כפול מהמועצה היוצאת, אז כיהנו רק 3 חברות מועצה שירלי אסולין, לובה בורשטיין והלן גלבר אבל אז באשדוד כיהנו 27 חברי מועצה לעומת כיום שיש 29 חברי מועצה. מבין הערים הגדולות מובילה באר שבע עם ייצוג של 37% נשים במועצה לעומת 33% בקדנציה קודמת, ראשון לציון עם 34% לעומת 21% ,תל אביב עם 32% נשים לעומת 26% בפעם הקודמת, חיפה עם 29% לעומת 26%, חולון עם 26% לעומת 11% אחריהן אשדוד וופתח תקווה וסוגרות את רשימת הערים הגדולות הערים ירושלים עם 19% כמו בפעם הקודמת 19% ייצוג נשי במועצה ונתניה עם 19% ירידה מהקדנציה הקודמת אז הייתה הנציגות הנשית במועצה 22%.

לינה קרצמן

אורית אלמוזנינו רייז

שרון מרק צילום פבל

נתון מעניין נוסף הוא הערים בהם אין ייצוג נשי בכלל לנשים במועצה: אום אל פאחם, בית"ר עילית, בני ברק, מודיעין עילית, רהט, אלעד, באקה אל גרביה, טייבה, טירה, סחנין, קלאנסווה ושפרעם.

אפרת שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בדן אנד ברדסטריט: "אחוז הנשים הממוצע במועצות העירוניות עומד על 20% בלבד. אמנם מדובר בעליה בהשוואה לשנה שעברה, ואכן אנו רואים שיפור במגמה לאחר שהוכפל כמות ראשות העיר בארץ, אך עדיין אין ייצוג שוויוני לנשים ולגברים. נוכחות שווה של נשים סביב שולחן מקבלי ההחלטות הינה קריטית לניהול נכון ומקצועי של כל ארגון ורשות מקומית. הדבר בולט בעיקר במועצות הערים – כל החלטה הנוגעת לרמת החיים ולאיכות החיים בעיר הינה רלבנטית לכלל תושביה, ולכן החשיבות של גיוון בדעות ומתן ביטוי וייצוג הולם לאוכלוסייה המהווה מחצית מהתושבים (והבוחרים) צריכה להיות, בראש ובראשונה, אינטרס של ראש הרשות המקומית”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן