החיים הפכו לסדרה

בשבוע הבא תעלה ב'יס דוקו' התכנית 'טרנס-קידס', שתספק הצצה על עולמם של נוער שעברו שינוי מין. בפרויקט השתתפה רומי אברג'יל בת ה-17 וחצי, ילידת העיר, שעברה שינוי מגדרי בגיל צעיר והפכה מבן בשם יניר לבת בשם רומי. השבוע הוקרן פרק הבכורה המרגש בסינמטק בת"א לעיני ק

צילום: רפי דלויה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום ראשון השבוע נערכה הקרנה מיוחדת לפרק הפתיחה של הסדרה המדוברת 'טרנס-קידס' המגוללת את סיפורם של ארבעה נערים ישראלים במהלך שינוי מגדרי ומספקת הצצה נדירה ומיוחדת לתוך עולמם. הסדרה המרתקת בת חמשת הפרקים, תעלה בערוץ 'יס דוקו' ביום רביעי הקרוב. אחת המשתתפות בתכנית הינה רומי אברג'יל, תושבת אשדוד צעירה, שמסיימת בימים אלה את לימודיה בבית ספר התיכון מקיף ד' ואמורה להתגייס בקרוב.

רומי שעד גיל 13 הייתה בן בשם יניר, פעילה מאוד ברשתות החברתיות ומתחזקת חשבון 'אינסטגרם' עם למעלה מ-60 אלף עוקבים. בנוסף היא עוסקת במשחק, דוגמנות וחולמת להצליח בתחום. בראיון מרגש וגלוי לב היא מספרת על התכנית החדשה, על השינוי שעברה, על המשברים בדרך, על ההתמודדות ועל חלומות. בנוסף, רומי מצליחה בין השורות להעביר מסר חשוב בנוגע לסובלנות ולבריונות והיא עושה זאת בצורה עניינית, ומרגשת.

Screen Shot 2019 03 05 at 5.23.55 PM

"החלום שלי זה להיות שגרירה של הקהילה בעולם"

ספרי על עצמך בבקשה למי שלא מכיר

"גדלתי באשדוד כל החיים. אני עוסקת ברשת בעיקר, כוכבת באינסטגרם. הרבה פרויקטים בטלויזיה. למשל תכנית בשם 'הבנים והבנות'. גם דוגמנות פה ושם. אבל מעדיפה להתמקד יותר ויותר במשחק.

איך עברה ההקרנה?

"היה מדהים. מרגש בטירוף. מלא אנשים הגיעו. הרבה יותר גדול ממה שחשבתי. היה מטורף שם."

איך הגעת לתכנית?

"מאז שהייתה עליי כתבה בתכנית 'הצינור' בשנת 2016, הראשונה שממנה התפרסמתי, אז הבמאית של הסדרה פנתה אליי ואמרה שהיא רוצה לעשות סרט דוקומנטרי. בהתחלה זה היה אמור להיות סרט רק עליי. לאט לאט אחרי שהתחלנו לצלם לפני 4 שנים, שינינו את הקונספט וגם צירפנו אנשים אחרים לסדרה. ומפה לשם זה התגלגל."

מתרגשת לקראת ההקרנה בטלויזיה?

"אני עושה הרבה פרויקטים כאלה אז אני פחות מתרגשת. אבל זה משהו שחיכיתי לו הרבה זמן. אין את ההתרגשות של הפעם הראשונה, אבל ברור שזה מרגש בטירוף כי עבדתי על זה כל כך הרבה שנים."

מה הרגע הכי מרגש שתקחי איתך מהתכנית?

"היו המון רגעים מרגשים. אבל היה את הרגע שבו שיניתי את השם שלי. שזה הרגע הכי מרגש. הם צילמו אותי במשרד הפנים כשהלכתי לשנות את השם באופן רשמי. היה מטורף. זה היה יום ממש מרגש."

איך התגובות של החברים/משפחה?

"חברות שלי די מפרגנות. אין לי הרבה חברות, אבל הקצת שיש לי מאוד מפרגנות. גם במשפחה מאוד מפרגנים. הסביבה שלי כבר רגילה לזה כי עשיתי כבר תכניות ועניינים. הקהל גם מפרגן."

ספרי בבקשה על טראומות שעברת בעקבות השינוי.

"היו לי המון טראומות שעברתי בילדות שלי. מגיל הגן ומאז שאני זוכרת את עצמי חוויתי המון מקרים של בריונות פיזית ונפשית. המון פעמים עברתי השפלות וקללות על עצם מי שאני פשוט. עוד לפני שהתחלתי את השינוי. בכיתה ז' כשהתחלתי זה היה ממש קשה. כי זה לא היה משהו רגיל. זה לפני 6 שנים בערך. לא הייתה מודעות לזה כמו היום. היה לצוות מורים שלי וגם לתלמידים מאוד קשה לקבל את זה. היו מקללים, משפילים. מבחינה פיזית פחות. לאט לאט למדו יותר לקבל ולהכיל. עד היום זה נשאר לי במוח ולא עוזב אותי הדברים שעברתי בילדות. עברתי המון המון דברים ומנסים לחיות עם זה."

היית פעם בטיפול?

"כן. הייתי בטיפול פסיכולוגי בערך בכיתה ז', ממש בתחילת השינוי שלי. הייתי כמה חודשים טובים עד שהמצב הנפשי שלי השתפר ואז הפסקתי עם זה. גם בכיתה ד' הייתי בטיפול פסיכולוגי כמה חודשים. תמיד טוב לדבר. אולי עוד אחזור לזה. בכללי תמיד טוב לדבר. לא רק טרנסג'נדר. כל אחד צריך גב תומך מאחוריו. לא על הכל אפשר לדבר עם אמא ואבא וצריך מישהו מקצועי. אני באמת חושבת לחזור לזה. למה לא בעצם?"

delouya 03.03 245

את מתכננת להתגייס? והאם הצבא הערים קשיים?

"האמת שכן אתגייס. זה מאוד בתכנון. עד עכשיו לא עברתי קשיים. הייתה לי פגישה עם קב"ן. פשוט ראו שכן יש לי רצון לתרום. זה שעברתי שינוי כזה או אחר זה לא אמור לשנות את היכולות שלי בתור בן אדם. סך הכל עברתי שינוי חיצוני. זה לא משנה את הפנימיות."

מה לגבי זוגיות?

"אין לי בן זוג. אני גם לא מתכננת בקרוב. בגיל הזה זה יותר מסובך למצוא. אני גם עסוקה יותר בקריירה שלי ופחות אני רוצה להתעסק בזה עכשיו. במיוחד בגיל הזה. זה הרבה התעסקות עם המוח ולב שבור וכאלה. פחות העניין שלי כרגע. מתישהו זה יבוא."

נשבר לך הלב פעם?

"לא ממש. כי לא הייתי בזוגיות רצינית. אני פחות בעניין של זה כרגע."

מה אפשר לאחל לך?

"מאחלת לעצמי שתהיה לי שנה מלאה בהצלחות. אני רוצה לחצות את הים ובאמת מקווה להצליח. החלום שלי להיות בכל העולם. ברור שפה בארץ זה הכי חשוב, אבל אני רוצה להיות בכל העולם. אני חולמת להצליח בדוגמנות, אבל החלום הכי גדול שלי, שחלמתי עליו מגיל קטן, הוא להיות שגרירה של הקהילה בעולם. מקווה שזה יתגשם."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן