‪ ילדי נווה גלים מאשדוד החליטו: פורטנייט אאוט – שחמט אין

טורניר שחמט ראשון מתוך שלושה התקיים השבוע בכפר הילדים ״נווה גלים״ באשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

‪השבוע התקיים טורניר שחמט בכפר הילדים נווה גלים באשדוד, מייסודו של המפעל להכשרת ילדי ישראל. הטורניר הוא הראשון מבין שלושה והשתתפו בו חניכים ממסגרות המפעל להכשרת ילדי ישראל מאזור הדרום כחלק מפרויקט שנת השחמט עליו הכריז המפעל בתחילת השנה.

‪בנווה גלים שבאשדוד מתגוררים 60 ילדים ובני נוער שהופנו אליו על ידי רשויות הרווחה והם גרים במשפחתונים שמהווים עבורם מודל למסגרת משפחתית נורמטיבית. הילדים זוכים לליווי מקצועי צמוד ולפעילויות העשרה שתורמות להעצמתם האישית ובתוכם משחק השחמט. השנה החליטו במפעל להכשרת ילדי ישראל להנגיש את המשחק לילדים ולבני הנוער כחלק מתרבות הפנאי וכחלק מהשקפה חינוכית.

‪בתחילת השנה פוזרו בכפר הילדים לוחות שחמט וכל מי שרצה, ילדים ואנשי צוות, יכול היה לשחק או לצפות ולעודד מהצד. לאט לאט הפך המשחק להיות הבחירה המועדפת של רבים מהנערים והנערות.

86484678646754

‪שמעוני פרץ, מנהל נווה גלים: "השבוע התקיים בכפר הטורניר הראשון מתוך שלושה במסגרת אירועי השיא בשנת השחמט. ההשתתפות של הילדים, ההתעניינות והרוח הספורטיבית היו מרשימים ביותר. זה בהחלט לא מראה שגרתי שילדים ובני נוער בוחרים בשחמט על פני הסמארטפונים. השחמט הוא משחק מהנה ומאתגר המאפשר פיתוח חשיבה, תכנון מהלכים מראש, קבלת החלטות, התמודדות עם היריב וגם חתירה להישגיות ואת הערכים האלה אנחנו רוצים להנחיל לילדינו".

‪אשר בן שימול, סמנכ"ל חינוך במפעל להכשרת ילדי ישראל: "לראות את הילדים משחקים בהפסקות שחמט במקום לשחק בסמארטפונים זה מרגש מאד. המפגש עם יריב אנושי ולא וירטואלי חשוב לפיתוח מיומנויות בסיסיות בתקשורת ובמערכות יחסים חברתיים. הכרזנו על שנת תשע"ט כשנת השחמט בכפרי הילדים שלנו כדי להעצים את הילדים בדרך ייחודית. איציק כפיר, אומן שחמט, מלווה אותנו בהיבט המקצועי במהלך האימונים ובתכנון הטורנירים שיתקיימו בהמשך. ההיענות של הילדים ושל הצוותים החינוכיים גבוהה וכבר אפשר לראות את ההשפעה של המשחק על שעות הפנאי של הילדים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן