לא כוחות

מ.ס אשדוד החזיקה מעמד מחצית אחת מול מכבי תל אביב, ספגה פעמיים מעומר אצילי והפסידה 2-0. במחזור הבא: קרב הישרדות חשוב באיצטדיון המושבה מול מכבי פ"ת (ראשון, 19:00). אבי בוחבוט: "הרמנו את השחקנים. נבוא במלוא המרץ"

צילום: דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד אירחה במוצאי שבת האחרון את האלופה שבדרך, מכבי ת"א, במסגרת המחזור ה-25 של ליגת 'ג'פניקה', לעיני 4000 צופים באיצטדיון הי'א. הקהל הצהוב שטף את רחובות אשדוד, עודד במשך כל המשחק וגם דקות ארוכות לאחריו. משה אוחיון ואבי בוחבוט שיתפו פעולה על הקווים וחילקו הוראות לשחקנים המבולבלים, ששיחקו בצורה נחותה מהפתיחה והתגוננו לרוב.

המארחת הגיעה להזדמנות הכי טובה שלה במשחק כבר בדקה הראשונה. כדור קרן מסובב של דן ביטון, נחת על ראשו של ניר ברדע, הבלם הגבוה, שהיה פנוי ברחבה, אך האחרון נגח החוצה את ההזדמנות היחידה לשער של אשדוד במשחק כולו. מכבי לא התרגשה וכבר בהתקפה הבאה כמעט כבשה. אלירן עטר מסר בעקב לאבי ריקן, שהחזיר לעטר, שמסר בנגיעה לאצילי, שבעט בנגיעה, אך יואב ג'ראפי זינק נפלא והדף. השוער והקפטן של מ.ס היה מהמצטיינים בשחקניה וניכר עליו שהגיע דרוך ומרוכז למשחק הזה.

החניכים של ולדימיר איביץ', המאמן הסרבי המרשים, המשיכו באותו הקצב וניסו להשיג יתרון מוקדם. בדקה ה-5 עוד מהלך מצוין של הצהובים הותיר את אבי ריקן פנוי לבעיטה, שהלכה מעל השער. כמעט בכל התקפה של האורחת, היא הגיעה למצב מסוכן ופערי האיכות היו ברורים לכל עין. בדקה ה-11 אלירן עטר טיווח את השער מ-20 מטרים, אך שוב ג'ראפי היה במקום והדף טוב. מנגד, אשדוד מיעטה לצאת קדימה ולשוער הענק של מכבי ת"א פרדראג ראיקוביץ' כמעט ולא הייתה עבודה.

בדקה ה-35 החניכים של איביץ' סיפקו עוד מהלך מהול היטב בכישרון ו'קלאסה'. צ'יקו אופייבו, הניגרי בן ה-26 הקפיץ באלגנטיות מצד ימין לכיוונו של עטר, שהגיע לכדור, אבל ג'ראפי יצא בצורה אמיצה ומנע מעטר לכבוש. דקה להפסקה דור מיכה מצא את ריקן, שביצע 'דאבל פס' עם עטר ובעט בנגיעה לפינה, אך ג'ראפי ירד מצוין לכדור והדף שוב. בתוספת הזמן של המחצית עטר ניסה שוב מזוית קשה ופגש את הרשת החיצונית. כאמור, לא היו שערים במחצית הראשונה החד צדדית ובאשדוד היו מעודדים מהיכולת הנפלאה של ג'ראפי ובנו על סנסציה.

במחצית השנייה היה ברור שהשער של מכבי הוא עניין של זמן. ואכן מכבי הייתה יותר תכליתית ככל שהדקות נקפו. בדקה ה-59 אלירן עטר מצא את אצילי, שהתקדם ושלח מ-19 מטרים, ברגל ימין, טיל 'קרקע אויר' לחיבורים של ג'ראפי, שמשאלת הלב שלו לשמור על רשת נקייה, התנפצה לרסיסים. 1-0 מוצדק למכבי שחגגה עם ההמון הצהוב.

מאמני אשדוד ניסו להגיב בחילופים, כאשר יניב בריק ופיליפ קנז'ביץ נכנסו למגרש. אולם, השינוי לא הגיע ומלבד כדור חופשי מתוחכם של דן ביטון, שסחט הדיפה מרייקוביץ', אשדוד לא סיכנה. גם מכבי ביצעה שני חילופים, כשהכניסה את איתי שכטר ורוסלן ברסקי. בתוספת הזמן של המשחק, שכטר הופל סמוך לרחבת ה-16 ואת הכדור החופשי לקח אצילי, שסיפק עוד רגע נהדר ל'רפרטואר'. הקשר בן ה-26 סובב את הכדור בחצי גובה, הפעם ברגל שמאל, אל הקורה של ג'ראפי ופנימה. 2-0 לאורחים ושער 9 העונה לאצילי שנבחר לשחקן המצטיין של המשחק. בסיום שחקני מכבי ת"א חגגו עם הקהל שלהם ונתנו תחושה שאלו הן חגיגות האליפות הבלתי רשמיות. בצד השני של המגרש (ושל הטבלה), ירדו שחקני מ.ס אשדוד מאוכזבים ויחפשו נקודות במחזור הקרוב, במשחק הקריטי, נגד מכבי פ"ת, בו אסור להפסיד.

בסיום אבי בוחבוט, שלא ברור אם הוא העוזר או המאמן, התייצב למסיבת העיתונאים ואמר: "חושב שהקשנו עליהם. השחקנים מאוד רצו והצוות הכין אותם בצורה מצויינת למשחק. רצינו שהשוער שלהם יהדוף גם הדיפות כמו שג'ראפי הדף, אבל אין מה לעשות. זה לא נעים להפסיד בבית אבל הרמנו את השחקנים ואני מקווה שבשבוע הבא נגד מכבי פ"ת תהיה תוצאה לטובתינו. עלינו להגיע ל'פלייאוף' ממוקדים יותר ומרוכזים יותר. יש פה צוות רחב וטוב. אנחנו מדברים באותה שפה ורואים את השיתוף. נגיע למשחק הבא במלוא המרץ."

לעומת אבי בוחבוט, שלא רגיל למצלמות ולמיקרופונים, הגיע ולדימיר איביץ', מאמן מכבי ת"א, לעמדת הראיונות והחמיא לאשדוד: "אשדוד קבוצה טובה. זו לא אותה קבוצה כמו בסיבוב הקודם. זה לא היה משחק קל, היו להם כמה חצאי מצבים וגם השוער שלהם הצטיין עם 3-4 הצלות גדולות."

אל איצטדיון הי'א במוצ"ש האחרון, זרמו נחילי אדם בצהוב, כאשר לכולם מרוח חיוך רחב על הפנים. חיוך של אלופים. הקהל הצהוב הגיע בהמוניו, עודד, שר, תמך ודחף את קבוצתו לפני המשחק, במשחק ולאחריו. מפגן צהוב עוצמתי של קהל, שמרגיש שזה הזמן שלו. הזמן הצהוב.

בצד השני, למרות ההתאוששות התוצאתית, בדמות 7 נקודות מ-9 האחרונות, את תושבי העיר זה לא כל כך מרשים. הקהל הביתי, שהורכב ממאות תושבים שבאו לצפות בקבוצה המרשימה של מכבי ואולי כמה עשרות שניסו, ללא סיכוי, להשמיע את קולם. בלי דחיפה משמעותית של קהל במשחקי הבית של ה'פלייאוף' התחתון, למ.ס אשדוד לא יהיה סיכוי. ככה זה שרוב תושבי העיר מוצאים עניין רב יותר במסע הקסום של עירוני ואדומים אשדוד לעבר הליגות הבכירות, ופחות במסע ההישארות הרדום של מ.ס, כביכול, הקבוצה הבכירה בעיר.

היה משעשע לחזות בחלוקת הכוחות של אוחיון ובוחבוט. הראשון והאחרון, כל אחד בתורו, קמו מהספסל וניסו לכוון את השחקנים, שלא די בכך שהיו מסוחררים מהמהירות של היריבה, גם נאלצו להישמע להוראות משני מאמנים. כל זאת, לעיניו הבוחנות של ה'בוס' ג'קי בן זקן, שכהרגלו בתקופה האחרונה, צופה במשחקים כשהוא נשען על גדר הפלדה, סמוך לספסלי הקבוצות.

מלבד עומר אצילי שהבריק והקהל של מכבי שריגש, האיש המצטיין במשחק היה שופט המשחק, עידן לייבה. בליגת העל לאחרונה, יש משבר מקצועי וניהולי באיגוד השופטים בכלל ובסגל השופטים בפרט. בימים כאלה, היה תענוג לצפות בלייבה הצעיר, שהעביר משחק בלי שהרגישו בקיומו של האיש עם המשרוקית. על כך מגיעה לו מילה טובה ואולי ציפיות לעתיד אנושי טוב, כי למען האמת, ההתעסקות בשימוש בשיפוט הממוחשב, די נמאסה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן