אורזים מזוודה – למה חשוב לדאוג כשטסים לחופשה בחו"ל

קבלתם החלטה לצאת לחופשה מפנקת, אין החלטה יותר כיפית ומהנה מזו. אתם מצפים ליום הטיסה, מדמיינים איך הטיול שלכם יראה, מחכים לסיור בדיוטי פרי ולשעת הטיסה. יחד עם ההתלהבות, עוד לפני העלייה למטוס, כדי להיות אחראיים ולהיערך בהקדם לסידורים החשובים שצריך לעשות עוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סידורים ראשונים

ביטוח רפואי לחו"ל צריך להיעשות לפני העלייה למטוס, כלומר בארץ. כך שאם חס וחלילה יקרה לכם משהו במהלך החופשה, תהיו מכוסים על ידי חברת הביטוח. ניתן לרכוש ביטוחים רפואיים דרך חברות כרטיסי האשראי, או דרך חברות ביטוח פרטיות. מאוד חשוב לברר שפוליסת הביטוח תואמת לסוג הטיול שאתם מתכננים. זכרו: במידה ולא תרכשו ביטוח נסיעות בזמן, לא תוכלו להפעיל את הביטוח בחו"ל ובנוסף לכך, לא יהיה לכם כיסוי רפואי.

חופש מהעבודה

אם אתם יוצאים לחופשה ארוכת טווח או לנופש על ימי עבודה קבועים, רצוי לעדכן את המנהל הישיר בתאריכי החופשה המתוכננים (טרם סגירת הטיסה והמלון). אחרי שיאושרו התאריכים, תוכלו לברר לגבי כרטיסי הטיסה ושאר הפרטים.

תוקף הדרכון

לפני שאתם מבצעים הזמנת טיסה אל היעד, בדקו את מסמך הראשון אתו תצטרכו לבלות את כל החופשה – הדרכון. האם הדרכון שלכם בתוקף? אם לא, מיותר לציין שלא תוכלו לעלות על הטיסה. אל תחכו לרגע האחרון, לכו למשרד הפנים וחדשו את הדרכון במקום. היום יש דרכונים ביומטריים, תהליך שעשוי להיות מהיר יותר מהעבר. נוסף לכך, אם בחרתם לטוס למקום בו צריך ויזה מתאימה, כמו: ארצות הברית, אוסטרליה ויעדים נוספים כדאי שתערכו לכך מראש.

חיסונים

אם אתם נוסעים ליעדים בהם צריך להתחסן, בררו באתר משרד הבריאות אילו חיסונים תצטרכו לעשות וחשוב מכך את המועד בו צריך להתחסן. ישנם חיסונים שצריך לעשות מספר פעמים ולאורך זמן – קחו זאת בחשבון.

כרטיס טיסה

אחרי שדאגתם לארבעת הדברים החשובים, כעת הגיע הזמן להזמין את כרטיס הטיסה אל היעד המבוקש. כל שעליכם לעשות הוא לחפש אחר דילים משתלמים, או חבילות נופש אטרקטיביות ולבצע את ההזמנה-שימו לב לתאריך, לשעת הטיסה ולקונקשיין אם יש כזה.

בחירת מקום לינה

אין כיף גדול יותר מלהגיע ישר למקום הלינה שבחרתם, להתרווח ולהתפנק. לכן, כדאי לסגור בית מלון או כל מקום לינה אחר עוד כשאתם בארץ ושיתאים למיקום שאתם רוצים: במרכז העיר, קרוב לאטרקציות, למסעדות, לבתי קפה או לכל פעילות אחרת שאתם מעוניינים להספיק. חשוב לתכנן את אופי הטיול ורק לאחר מכן לסגור את מקום הלינה שלכם.

מזוודה נוחה וטובה

על מנת שתצליחו להכניס את כל הציוד שלכם למזוודה ושהיא לא תתפרק לכם בדרך, כדי לברר אם המזוודה שיש לכם בבית עוד תקינה. אם היא במצב רעוע, כדאי כבר לרכוש אחת חדשה – אל תשכחו שהיא הולכת להכיל פריטים רבים להם אתם זקוקים במהלך החופשה. אפשר גם לטוס עם תרמיל, אם זה מתאים סגנון הטיול שלכם. בכל מקרה נמליץ לכם לא להתפשר על נוחות.

מטלות חשובות

מזומנים והמרת כסף

רוב המטיילים בוחרים להחזיק בתוך הארנק כמות מסוימת של מזומן, אך לפני שאתם חושבים מה תהיה הכמות הזו, כדאי שתתחילו קודם בהמרת הכסף לסוג הכסף של אותה המדינה. אחרי ההמרה, חשוב שתשמרו את כל המזומנים, כרטיסי האשראי וכל אמצעי תשלום אחר במקום אחד, אך שלא הכל יהיה עליכם בכל עת וודאי שלא להשאיר בחדר המלון. כמו כן היעד אליו אתם נוסעים הוא גם חשוב בשיקול זה..

פתיחת חשבון בינלאומי

בשביל שלא תצטרכו להסתובב עם כל המזומן עליכם וכדי לחסוך את עמלת הכספומטים בחו"ל, כדאי לפתוח חשבון בינלאומי בבנק שלכם. כך תוכלו למשוך מזומן (בכל כספומט בחו"ל) ללא כל עמלה. חשוב שתבררו מהו שער המטבע של אותה המדינה, כדי שתדעו כמה להמיר לפני כן.

סים בינלאומי

טיסה לחו"ל מצריכה מכם גם היערכות בירוקרטית כמו, רכישת סים בינלאומי בשביל להוציא שיחות פנימיות וחיצוניות, תלוי בחברת הסלולר שלכם. כדאי לבדוק דילים לחו"ל, אומנם יותר משתלם לרכוש סים בינלאומי ביעד שאתם נופשים בו, אך תמיד עדיף לסיים את הסידור עוד בארץ.

גיבוי מסמכים

חידשתם את הדרכון, הדפסתם את פוליסת הביטוח, צילמתם את כרטיס הטיסה, את הכתובת של המלון ושאר הדברים. כעת גבו אותם בפעם השנייה והשלישית. אפילו השאירו עותק אצל המשפחה. את המסמכים שלקחתם אתכם, שמרו בתוך מקום עמוק ובטוח בתוך התיק. כך שתדעו היכן הם ומדי פעם בדקו שהכל נמצא במקום.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן