אשדוד זכתה בפרס עיר הנוער המתנדב בישראל

אשדוד זוכה פעם נוספת לאחר שבשנת 2013 זכתה בפרס עיר המתנדבים של ישראל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

היום (ראשון) בשעות הבוקר דיווחה הוועדה לראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, על זכייתה של העיר בפרס החשוב והערכי הנותן ביטוי לנוער של העיר אשדוד ובעיקר לעתידה של העיר.

הוועדה הבוחרת בראשות כבוד השופטת( בדימוס) דליה דורנר ויו"ר המועצה הלאומית להתנדבות עו"ד יורם שגיא זקס. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אמר: "אנו גאים מאד בבני הנוער המתנדבים, אשר לצד התנדבותם הקבועה נענים לכל פנייה ומתגייסים גם לפרויקטים ולמבצעים עירוניים. בני נוער אלה הם ההוכחה להטמעת החינוך הערכי להתנדבות באשדוד, נתינה לקהילה, סבלנות, ערבות הדדית ויצירת חוסן קהילתי.

עידוד ההתנדבות והפיכתה לחלק בלתי נפרד מאורח חיי היומיום של בני הנוער שלנו היא הבסיס לקהילתיות ולכידות חברתית, תוך מתן מקום של כבוד לכל פרט ופרט במגוון הרב תרבותי העשיר הקיים באשדוד. בני הנוער המתנדבים מגיעים מרקעים שונים, מסייעים לקהילות מגוונות, ויוצרים חברה מגובשת, חזקה, שמחה ושוויונית."

מעל 45,000 בני ובנות נוער מכלל אירגוני הנוער באשדוד מתנדבים באופן קבוע בתכניות שונות ובתחומים רבים ומגוונים על הרצף החינוכי והחברתי: ביטחון, בריאות, חינוך, אזרחים ותיקים, ניצולי שואה, עולים, ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים מנוכרים חברתית ועוד.

בעיר אשדוד, אנו רואים חשיבות רבה, להקנות לתלמידי העיר את הכלים הנדרשים לעמוד בתעודת בגרות חברתית, המחייבת בהתנדבות ומעורבות בקהילה, אחוז הזכאים לקבלת תעודת בגרות חברתית עומד על 99.9%, אחוז התלמידים בעלי בגרות חברתית מצטיינת עומד על 74%.
בני הנוער המתנדבים, מגיעים מהחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, תנועות וארגוני נוער, תחום הילדים והנוער והמחלקה לטיפול בנוער וצעירים (נוער בסיכון), מעודדים את ערך ההתנדבות, ומהווים דוגמא אישית עבור כלל תושבי העיר.

המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות בראשות חנה בן איון מאגף מנהל לשירותים חברתיים בראשות הגב' רונית צור יחד עם מזל שאליתאל ראש תחום הנוער הגישו את המועמדות לפרס מטעם עיריית אשדוד אשר מדגיש את היקף העשייה ההתנדבותית של בני הנוער באשדוד כולל מנהל החינוך העירוני , תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי , מחלקת נוער וצעירים בסיכון במינהל הרווחה וקידום נוער באשדוד .

אשדוד, מסמלת את שלבי צמיחתה של המדינה ואת ההתמודדות עם אתגריה המרכזיים. באשדוד נקלטו ונקלטים עשרות אלפי עולים ובהם בני נוער אשר יחד עם בני נוער ילדי העיר בונים קהילת נוער חסונה רב גוונית ומחויבת לעיר ולתושביה. ההשקעות בחינוך, במחויבות לאחר ובחינוך לנתינה יחד עם התפישה של שילוב מקסימום מבני הנוער בעשייה ההתנדבותית נותנים את אותותיהם. מספר בני הנוער המתנדבים באשדוד גדל מדי שנה ועומד על כ- 43,000 בני נוער מתנדבים.

אשדוד ראויה לקבל את אות 'הקהילה המתנדבת לנוער' ממגוון רחב של סיבות:
43,000 בני נוער מתנדבים המהווים 97% מבני הנוער בעיר. הצלחה ועמידה ביעדי הטמעת ההתנדבות בקרב בני הנוער בעיר מודרנית כמו אשדוד מחייב חשיבה "פורצת דרך", במגוון רחב של נושאים, שכולם יחד משפיעים על איכות החיים הכוללת של התושבים, על שביעות רצונם ועל מוכנותם להתנדב. בהנחיית ראש העיר דר' יחיאל לסרי, נבנה מודל ייחודי הרואה בפסיפס האנושי המרכיב את אשדוד בסיס למגוון עצום של צורות התנדבות המשמשות גלגל תנופה לקירוב לבבות, לשייכות וללכידות חברתית ואלו ממנפות את ההתנדבות וחוזר חלילה. התמיכה בפעילות ההתנדבותית בעיר מתבטאת הן בדאגה לצרכים מידיים והן בראייה ארוכת טווח. יזמות חברתית – התנדבותית של בני נוער משמשות להגברת פעולתו של גלגל התנופה ההתנדבותי. היוזמות מצליחות משילוב של שתי סיבות, הן נותנות מענה אמיתי לרצון של בני הנוער באשדוד להתנדב ולקחת אחריות על סביבתם והן נותנות מענה למגמות ההתפתחות של העיר.

יניב קקון, המשנה לראש העיר אשדוד והממונה על תיק הנוער, הצעירים והצרכים המיוחדים: "אשדוד התברכה בילדים ונוער מצוינים ובצוות מקצועי עם יכולת לרתום, לאתר וליצור מרחבי התנדבות המאפשרים ביטוי לילדים ובני הנוער ומאפשרים להם לצמוח אישית ולהצמיח שינויים ציבורית וקהילתית. על כך ישר כוח גדול."

67500f77 a610 4e92 9816 64a7ea7c3f09

עיריית אשדוד, הנהלת העיר וראש העיר מעמידים את נושא ההתנדבות בכלל והנוער בפרט כערך עליון בכל תחומי הפעילות והחיים בעיר. אשדוד חרטה על דגלה את קידום תחום ההתנדבות ופיתוח ההון האנושי בעיר. שיתופם של התושבים המגיעים מכל שכבות החברה, הגילאים, הותק, המגדר, העולים, מגוון המקצועות ועוד, בעשייה ומעורבותם החברתית בחיי העיר אינם רק סיסמא אלא תוכנית פעולה מוסדרת הכוללת את כל תחומי החיים והעשייה בעיר. תוכנית עבודה הכוללת הרחבת והעמקת תחומי ההתנדבות לכלל הנושאים בהם מטפלת העירייה ובהם הנושאים המגדריים, קליטה ועלייה, הטיפול בניצולי שואה ומיצוי זכויותיהם, הביטחון, הבריאות שימור התרבות והמסורת של העדות השונות ועוד. הטמעה בצורה שיטתית את ההתנדבות במערכת החינוך העירונית ובקרב התלמידים, הוריהם ומוריהם ובכלל התחומים והנושאים בהם מטפל המינהל לשירותים חברתיים הפכו לתפישה ניהולית הולכת ומתרחבת.

בניית מערך ייחודי להתנדבות לשעת חירום המשמש עוגן בהגברת תחושת הביטחון של תושבי העיר ונותן מענה לצרכים הגדלים בחירום, מערך שהתנסינו בהפעלתו בהצלחה מרובה ב'עמוד ענן', מורכב ממערך מתנדבים מיומן ורחב היקף, מבני נוער מתנדבים, מצוותי מתנדבים ייעודיים לחירום ומפורום שולחן עגול חירום. רשויות וארגונים רבים מגיעים מרחבי הארץ ללמוד את דרך בניית, תרגול והפעלת המערך, ונעזרים בלמידה לפיתוח מערך התנדבות והתנדבות נוער לחירום ביישובם.
שיתוף הפעולה בין העירייה לפורום ארגוני ההתנדבות המונה, יותר מ 150 ארגוני התנדבות הפועלים בעיר, הוא הבסיס להצלחה בשילוב והפעלת מספר גדול כל כך של בני נוער מתנדבים. תמיכת העירייה בהפעלת בני נוער מתנדבים מתבטאת בהכשרות מנהלי ורכזי ההתנדבות בארגונים השונים שמתווספים להשקעה הכספית הגדלה של העירייה, לטובת ההתנדבות והעשייה החברתית – קהילתית של בני הנוער. ליווי והדרכת מנהלי הארגונים, רכזי ההתנדבות ובני הנוער המתנדבים, מתוך ראיית ארוכת טווח שהתנדבות בני נוער אינה "עוד נושא" אלא חמצן הזורם בעורקי הקהילה האשדודית, כוללת מאות שעות הדרכה, הכשרה וליווי.

לסיכום, ההתנדבות בני הנוער באשדוד מואצת ומורגשת בכל רחבי אשדוד. המטרות, היעדים ותכניות עבודה הנגזרים מחזון ראש העיר – מציבים לנו קו הליכה והתקדמות ברור, עם יכולת להגיב במהירות ובזריזות למציאות ולצרכים המשתנים וזאת מבלי לאבד את הדרך שהתווינו לעצמנו. ומתוך אמונה שהתנדבות בני הנוער הינה הגלגל המניע את מנופי העשייה בעיר, גלגל הפועל ללא הפסק מכוח הרצון המוטמע של בני הנוער, תושבי העיר ושל קברניטה לחיות בחברה ובקהילה כמשפחה. אמונה המתבססת על דברי חז"ל 'כל ישראל ערבים זה לזה' ועל אמונתנו בלב האשדודי הרחב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן