אשדודים רצים לכנסת: כמעט מכל הרשימות יש נציג אשדודי חוץ מהליכוד

מספר אשדודים מתמודדים לכנסת, כמעט מכל הרשימות הגדולות. באופן לא מפתיע: אין לסניף הליכוד באשדוד מועמד לכנסת למרות שאשדוד היא עיר ליכוד. הסיבה: מריבות ילדותיות על אגו וכוח שמנעו גם הפעם איחוד של בכירי הליכוד סביב מועמד לכנסת. ומי האשדודית שתחליף את סופה לנד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שיא כל הזמנים, 47 רשימות מתמודדות בבחירות לכנסת ה- 21 שיתקיימו באפריל. בין כל המועמדים השונות יש את הנציגים האשדודים במרוץ אחר הכיסא בכנסת ישראל. ברקע הבחירות הודיעה בשבוע שעבר שרת הקליטה לשעבר, סופה לנדבר כי היא פורשת. יו"ר ׳ישראל ביתנו׳ הודיע לה כי לא תשובץ ברשימה לכנסת. מעין הדחה שקטה. לנדבר הייתה הנציגה הבכירה ביותר מאשדוד כשרה בממשלה.

הדבר הבולט הוא כי דווקא העיר אשדוד שהיא עיר ליכוד – אין שום נציג מטעם הסניף המקומי לכנסת. סניף הליכוד בעיר הוא אחד הגדולים בארץ. אולם, למרבה העצב בסניף עסוקים במריבות פנימיות. כך למשל בפריימריז של הליכוד הודיע מועמדו של ראש העיר ד"ר לסרי, עו"ד יאיר לחן, שהתכוון להתמודד על מקום בכנסת במשבצת מחוז השפלה, על פרישתו מהבחירות, לאחר שהבין כי הקבוצות בסניף כל כך חלוקים ביניהם ושאין סיכוי שיקבל תמיכה מאשדודים. פעם אחר פעם נבחר נציג של מחוז השפלה, בעבר זה היה דוד ביטן מראשון לציון והפעם נבחר לרשימה מטעם אשדוד והשפלה, יו"ר ועד שדות התעופה, פנחס עידן. יש להזכיר כי בפעם היחידה שהייתה תמימות דעים באשדוד סביב דני בן לולו הוא נבחר לכנסת. מאז רבים כל היום בסניף המקומי בלי להגיע אף פעם להסכמות, כמעט בכל תחום.

אז מי מהמועמדים מאשדוד ישתחל לרשימת 120 חברי הכנסת? להלן הרשימה.

אילן גילאון מקום שני ברשימת מר"צ

חבר הכנסת גילאון הגיע למקום הראשון בפריימריז של מר"צ והוא מוצב במקום השני אחרי יו"ר מר"צ תמר זנברג. גילאון בן 62 הוא חבר כנסת ותיק ופעיל. הוא נולד ברומניה ועלה ארצה ב- 1965 לאשדוד. הוא פעיל חברתי מגיל צעיר בין היתר כיהן בין השנים 1993-1998 כסגן ראש עיריית אשדוד ומחזיק תיק החינוך וליו”ר החברה העירונית לתרבות, נוער, מתנ"סים וספורט. בשנת 1999 נבחר לראשונה לכנסת מטעם סיעת מר”צ. גילאון נשוי ליהודית, אבא ל-4 וסבא. בסקרי הבחירות מר”צ צמודה לאחוז החסימה, אך ככל הנראה היא תעבור אותו וגילאון ימשיך לכהן בכנסת.

ינון אזולאי מספר 7 בש"ס

086086967796898

ינון אזולאי בן 39 הוא בנו של שר הדתות המנוח דוד אזולאי. נולד בעכו גדל באשדוד והיה מבכירי ש"ס בעיר. אזולאי חובש ושימש ראש סניף ׳איחוד הצלה׳ ובמקביל היה מועמד ש"ס בבחירות לעירייה. בין השנים 2015-2017 שימש כיועץ בכיר ליו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי. במרץ 2018 בעקבות התפטרות אביו דוד ז"ל מהכנסת, בשל מצב בריאותו, הוא נכנס לכנסת. הוא מוצב במקום ה- 7 ברשימת ש"ס ולפי הסקרים ימשיך לכהן כחבר כנסת.

יעקב טסלר: מספר 5 ב׳אגודת ישראל׳

0860698796795

יעקב טסלר בן 45 בנם של חיה ואפרים, היה היועץ הקרוב בכנסת של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. הוא גם שימש כחבר מועצת העיר מטעם ׳אגודת ישראל׳ כנציג קהילת ויז'ניץ. אביו נחשב לאחד הנכבדים בקהילה ומשמש כראש ישיבת ויז'ניץ בירושלים. טסלר גדל בירושלים ולאשדוד עבר לאחר נישואיו. הוא הטביע חותמו על הקהילה אותה בעיר. בין השנים 2008 ועד 2018 שימש חבר מועצה מטעם אגודת ישראל באשדוד ובמקביל כיהן כמנהל פרויקטים בעיתון ׳המודיע׳. עד שנת 2015 בה מונה ליועצו של ליצמן. טסלר במקום ריאלי לכנסת. הוא נחשב לנעים הליכות ולאיש מוכשר מאוד.

אשר (פנטהון) סיום: מקום 8 ב׳כולנו׳

8668486486468

בינואר 2019 הושבע ח"כ פנטהון אשר סיום לכנסת בעקבות התפטרות השר גלאנט מטעם סיעת ׳כולנו׳. סיום, בן 47 נשוי ואב ל-2 עלה לארץ במבצע "משה" בשנת 1984 והתערה בישראל. בין היתר שימש כמנהל 2 מרכזי קליטה בצפון, ומשם הגיע לאשדוד כמנהל מרכז הקליטה ״בית קנדה”. כן כיהן כמנהל אזור הדרום וירושלים לעלייה וקליטה בהסתדרות. בשנת 2015 נשלח לאתיופיה, ושימש כראש משלחת של הסוכנות במעמד דיפלומט. כשחזר המשיך לנהל את מרכז הקליטה באשדוד עד שכאמור הושבע לכנסת היוצאת. בראיון בעיתון השבוע באשדוד" אמר לאחר השבעתו לכנסת שהשאיפה שלו להיבחר במקום ריאלי ברשימת ״כולנו״ לכנסת ה- 21. האם מקום 8 ברשימתו של שר האוצר משה כחלון אכן ריאלית? ימים יגידו.

אורית פרקש-הכהן: מקום 15 ב׳כחול לבן׳

9759865864846

עו"ד אורית פרקש הכהן, הצטרפה לפוליטיקה רק באחרונה. היא הצטרפה למפלגה שהקים בני גנץ 'חוסן לישראל' וכעת "כחול לבן". היא נולדה בפתח תקווה אך גדלה באשדוד. הוריה, שושנה שהייתה מורה ומיכאל ששימש מהנדס באלת"א, עדיין מתגוררים באשדוד. הכהן, בת 48, נשואה לעו"ד עודד כהן ואם לארבעה ילדים, מתגוררת כיום בירושלים. היא בת למשפחה דתית-לאומית. למדה משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים והתמחתה אצל השופטת דליה דורנר, בעת שהשופטת כיהנה בביהמ"ש המחוזי בירושלים ובהמשך כשכיהנה בביהמ"ש העליון. בשנת 2011 עשתה היסטוריה כאשר הייתה האישה הראשונה שמונתה כיו"ר רשות החשמל. בשנת 2015 סיימה את תפקידה כיו"ר רשות החשמל על רקע הסתייגותה ממתווה הגז. הכהן במקום ריאלי ותבחר לחברת כנסת. מי שלא רצה בה כיו"ר רשות החשמל, יקבל אותה כחבר כנסת.

יצחק אילן: מקום 39 ב׳כחול לבן׳

 יצחק אילן סגן ראש השב כ צילום פבל כאן דרוםjpg

(צילום: פבל)

יצחק אילן מוכר בעיקר משירותו בשב"כ, שם סיים בתפקיד סגן ראש השב"כ. נשוי ואב ל- 3. בן 63. הוא נולד בגיאורגיה נצר למשפחת רבנים ידועה בגיאורגיה. לישראל עלה עם משפחתו בשנת 1973 והתגורר בירושלים. כיום תושב אשדוד. שירת בשב"כ בין השנים 1982 ועד 2012. וכיהן כסגן ראש השב"כ בין השנים 2010-2011. הוא התמודד על תפקיד ראש השב"כ והפסיד. אילן הצטרף לרשימתו של שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון "תלם", לאחר שיעלון חבר לגנץ הוא הצטרף גם וכאמור כיום הוא מועמד מטעם ׳כחול לבן׳ ונמצא במקום ה- 39. אומנם בסקרים יש תמיכה לרשימת "הגנרלים", אך נראה כי מיקומו לא ריאלי ואם לא יקרה משהו לא צפוי ככל הנראה לא יכנס לכנסת.

אלינה ברדץ' יאלוב מקום 10 ב'ישראל ביתנו'

89686585

ד"ר אלינה ברדץ'- יאלוב בת 37 נשואה ואם מתגוררת באשדוד. היא נולדה וגדלה עד גיל 13 במוסקבה ואז עלתה עם משפחתה לישראל, גרה בראשון לציון ובאר שבע וכיום באשדוד. את הדוקטורט שלה בתקשורת אסטרטגית, בנושא הלוחמה הפסיכולוגית בין רוסיה לצ'צ'ניה, היא קיבלה בגיל 27. מאז הספיקה לייעץ לבנימין נתניהו, להרצות באקדמיה, להופיע בפאנלים בתקשורת הרוסית ולהמשיך בעבודת מחקר. בנוסף שימשה כדוברת של אביגדור ליברמן כשכיהן כשר הביטחון. היא אושיית תקשורת ובראיונות איתה לא ראתה עצמה נכנסת לפוליטיקה. אבל בבחירות לכנסת ה- 21 היא הוצבה במקום ה- 10 ב׳ישראל ביתנו׳. ליברמן שביקש "לרענן" את הרשימה בחר כידוע למקם את מי שנחשבה למקורבת אליו, שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר שהודיעה על פרישתה מהבחירות לכנסת לאור מיקומה. האם לאשדוד תהיה נציגה אשדודית בכנסת מטעם ׳ישראל ביתנו׳? לפי הסקרים המקום העשירי אינו ריאלי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן