בית המשפט הורה למועצה הדתית: "תחזירו הכסף ששילמה משפחה על קבורת אמם"

המועצה הדתית גבתה מבני משפחה מאשדוד 18,000 שקלים עבור קבורת אמם המנוחה. במועצה הדתית התייחסו לכתובת הרשומה של האם בעיר דימונה, למרות שבני המשפחה הציגו הוכחות למגורי אמם באשדוד. בית המשפט פסק שעל המועצה להשיב את הכסף לבני המשפחה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט השלום באשדוד פסק שעל המועצה הדתית להשיב את הכסף שגבתה מבני משפחה של תושבת אשדוד עבור קבורתה בבית העלמין באשדוד. התובעים יחיאל ויהושע כהן פנו למועצה הדתית לסידורי קבורת אמם אליס כהן ז"ל שנפטרה ביולי 2017. למרות שבשלוש השנים לפני מותה היא התגוררה באשדוד, הם נדרשו לשלם עבור קבורתה באשדוד היות והכתובת שהייתה רשומה של האם בעיר דימונה.

לטענת בני המשפחה, הם הציגו למועצה הדתית הוכחות שאמם התגוררה לפני מותה באשדוד, אולם המועצה הודיעה להם כי לאור כתובתה הרשומה של אמם, היא אינה זכאית להיקבר באשדוד ללא תשלום, אולם ניתן להביאה לקבורה באשדוד תמורת תשלום של 25,000 שקלים, ושהאם זכאית לקבורה ללא כסף רק בדימונה.

בסופו של דבר הסכימו בני המשפחה לשלם על קבורת אמם באשדוד ולאחר הנחה של 25% הם שילמו 18,750 שקלים. לטענת בני המשפחה, באמצעות עו"ד רוני יאיר זילכה, המועצה הדתית אינה רשאית לגבות עבור דמי קבורה אלא על מקום בו ניתן לה היתר בחוק לעשות כן. וכי הם לא ביקשו מהמועצה שירות מן השירותים הנקובים בחוק בגינם רשאית המועצה לגבות תשלום. כן הם טוענים כי אין מדובר בקבורה בחלקה חריגה שכן אמם הייתה זכאית להיקבר באשדוד, מכוח מגוריה בפועל ועל אף כתובתה הרשומה במרשם האוכלוסין.

97595975897579975957

הם צירפו לכתב התביעה הודעה מעיריית דימונה במאי 2014 המופנית לבעלה של המנוחה לפיו בוטלה ההנחה בארנונה כיוון שעזב את דימונה, וחשבון מיסים של ההורים של התובעים שהופק על ידי עיריית אשדוד ביחס למגוריהם באשדוד, הסכם לרכישת דירה באשדוד של הורי התובעים ואת הרישום הדירה על שם האם המנוחה ובעלה בטאבו. בנוסף צירפו אישור מהמנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד המופנה לרבנות בו אושר כי האם המנוחה מוכרת למחלקה משנת 2014 על רקע זכאותה לגמלת סיעוד וקבלת שירותי טיפול ביתי באשדוד.

מנגד, המועצה באמצעות עו"ד אליהו בוסקילה, טענה כי על פי תקנות הביטוח הלאומי עליה להביא לקבורה נפטר שהחוק חל עליו ושמקום מגוריו בהתאם לרשום במרשם האוכלוסין נמצא בטיפולה של המועצה, כלומר העיר אשדוד. והיות שהמועצה כפופה לנהלים ולהוראות ביטוח לאומי ולכן היא קוברת רק מי שרשום כתושב העיר במרשם האוכלוסין ולכן המסמכים שהציגו בני המשפחה אינם מעלים ואינם מורידים לעניין זה. וכי אחד האחים התובעים חתם על הצהרה שצורפה לכתב ההגנה מרצונו החופשי. וכן בכתב הסיכום טענה כי האם נקברה בחלקה חריגה על כן הם רשאים לגבות עבור הקבורה.

שופטת בית המשפט השלום, כרמית חדד, קבעה כי המשפחה התובעת הוכיחה ברף הנדרש כי אמם המנוחה התגוררה באשדוד כשלוש שנים לפני פטירתה, ודחתה את הטענה על קבורה בחלקה חריגה כפי שטענה ההגנה. "טענה זו לא הועלתה במסגרת כתב ההגנה, אזכור סוג החלקה בא רק במסגרת ההצהרה נספח 2 לכתב ההגנה ועל כן יש לדחות הטענה". כן כתבה השופטת חדד כי "לא עלה בידי הנתבעת, המועצה הדתית, להוכיח שסירובה לקבור את המנוחה בבית העלמין באשדוד בחלקה רגילה וללא תשלום מבוסס על הוראה חוקית בת תוקף כלפי המנוחה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן