ספר ביכורים חדש: חנות המצב רוח של רחלי כץ

"חנות המצב רוח של גברת סמיילי" הוא ספר הביכורים של רחלי כץ מאשדוד, העוסק ברגשות שחשים כולנו ואיך אפשר לשנות אותן לטובה. כץ, גננת ומורה מחליפה, בוגרת תואר ראשון בספרות, כותבת בשפה רהוטה בגובה עיני הילד, וגם המבוגרים ייהנו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מי מאתנו לא עצוב לפעמים? אם בגלל שנכשל בבחינה, או שקבוצת הכדורגל שלו הפסידה? מי לא כועס מידי פעם על חבר שאכזב על אמא או אבא? מי לא פוחד מידי פעם? תארו לעצמכם שהייתה לנו חנות בה ניתן היה לקנות דברים שיעזרו לנו להרגיש יותר טוב ולהתגבר על מצב הרוח?

לרחלי כץ, יש חנות קטנה ומקסימה שכזו (בסיפור כמובן) "חנות מצב הרוח של הגברת סמיילי" (שם הספר) ובחנות ניתן למצוא פתרונות לכל בעיה ומצוקה. הגברת סמיילי, ששמה כשם האימוג'י המפורסם המחייך והשמח, פתחה חנות אליה מגיעים כל מיני חברים מהשכונה, ילדים ומבוגרים הזקוקים לעזרה כמו כאלו שקשה להם להרדים בלילות, או אנשים מבולבלים המתקשים בחיי היום יום. ילד שלא יודע לפרגן ואמו מוטרדת מכך ועוד. מצבים שכולנו חווים ומכירים. שם הם קונים כל מיני חפצים העוזרים להם כמו בובה ששרה למי שמפחד מהחושך ואינו מצליח להירדם.

רחלי כץ, בת 35, נשואה לגדעון ואם לשני ילדים מקסימים ונמצאת בהיריון שלישי, הצליחה במהלך ההיריון עם הילד השלישי גם " ללדת" את ספר הביכורים שלה "חנות המצב רוח של גברת סמיילי" בהוצאת סער.

היא עברה לאשדוד מאופקים בגיל 13, למדה במקיף ז'. בצבא שירתה כרכזת כוח אדם של קצינים, ושם פגשה את בעלה גדעון. היא בוגרת תואר ראשון בספרות מטעם אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, ומשמשת כגננת ומורה מחליפה. על כתיבת הספר היא אומרת כי תמיד הייתה לה זיקה לכתיבה. ואכן, כץ כותבת בשפה רהוטה ובחרוזים ומדברת אל הילד בגובה העיניים ופונה גם למבוגרים שללא ספק גם הם ייהנו מהספר וימצאו בו פתרונות יצירתיים . ספר קסום שטוב שיהיה בכל בית. על האיורים אחראית המאיירת דיאנה שמעון. ללא ספק האיורים הצבעוניים והיפים מוסיפים חן לספר.

מתי ואיך נולד הרעיון?

״לפני שנתיים עשיתי סדנת לבניית הצגות של גיא פרידמן (שחקן וכוכב ילדים, מדובב ומדריך- ע.ב. ) בפתח תקווה. ומפה נולד הרעיון לכתיבת ספר״.

למה בחרת את הנושא לספר הזה?

״מתוך הסדנה עלו לי כל מיני רעיונות, ולכן החלטתי לכתוב את הספר הזה״.

כמה זמן לקח לך?

״תוך כמה חודשים לקח לי לכתוב את הספר ולהוציאו לאור״.

למי הספר מיועד?

״החל מגיל שנתיים שלוש ועד שמונה וכמובן להורים – שיציעו לילדיהם כיצד להתמודד עם בעיות כאלו ואחרות מהשגרה, היה לי חשוב וזה גם מה שהוספתי בסוף הסיפור שלכל בעיה יש פתרון, הסתכלו סביבכם, השתמשו בדמיונכם כדי ליצור עולם משלכם״.

איך הגיבו הילדים שלך?

״הילדים שלי הגיבו בהתלהבות וביקשו ממני שאגיע לגן ולכיתה ואספר את הספר בפני כל הילדים, אז החלטתי להגיע ולספר ואכן התלמידים מאוד התפעלו מהספר״.

מסר להורים ולילדים?

״שכמעט לכל בעיה יש פתרון הסתכלו סביבכם, השתמשו בדמיונכם כדי ליצור עולם משלכם״.

מה החלום שלך?

״להוציא עוד ספרים לילדים ובתקווה גם לעסוק בתסריטאות להצגות ילדים. שזה מה שאני הכי אוהבת לעשות”.

את כבר כותבת את הספר הבא?

"לא. עדיין לא!"

היכן ניתן להשיג את הספר?

״בשלב זה ניתן להשיגו ממני הסופרת עם הקדשה בטל׳ 054-9235088 ובקרוב הוא יושק ב״סטימצקי״ ו״צומת ספרים״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן