שי נחמיה מאשדוד: הזוכה באולימפיאדת הביולוגיה

האולימפיאדה נערכה השבוע באוניברסיטת ׳בר-אילן׳ בו זכתה במקום הראשון שי נחמיה מאשדוד. המחקר שלה עסק בהשפעת יוני זרחה על התרבות של אצות
 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כבוד: שי נחמיה, תלמידה מאשדוד זכתה השבוע באולמפיאדת הביולוגיה. האולימפיאדה התקיימה בחסות הפקולטה למדעי החיים וביוזמת הפיקוח על הוראת הביולוגיה ובתמיכת המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. בשלב הגמר התארחו בפקולטה למדעי החיים בבר-אילן כ-300 תלמידים ומורים שהאזינו להרצאות על נושאים מקדמת המדע. שבעת התלמידים שרשמו את ההישגים הגבוהים ביותר בשלבים המוקדמים של תחרות החקר ועלו לשלב הגמר, נבחנו במבחן נוסף בכתב. התלמידים נציגו בפני צוות שופטים, קהל תלמידים, מורים, הורים ואורחים את תוכן הכרזות וענו על שאלת חבר השופטים. השופטים הם נציגים של חברי סגל במחלקות להוראת המדעים ומורים בכירים לביולוגיה. למקום השני הגיעו: קרינה אפקישב ממבואות הנגב ולמקום השלישי, נעם מנור מהכפר הירוק.

לתחרות ניגשו השנה תלמידים מרחבי הארץ ומכל המגזרים, הלומדים בכיתות י"ב ביולוגיה בהיקף של 5 יחידות לימוד. התלמידים שעלו לשלב הגמר עברו הערכה של צוות מעריכים בכירים ושיחות אישיות במחוזותיהם. כמדי שנה הצוות המארגן של משרד החינוך תכנן והפיק את פעילויות ההעשרה, ההרצאות והפקת האירוע המסכם.

בשלב הראשון של התחרות נבחנו מעל 3100 תלמידים שנרשמו לתחרות, במבחן ארצי דיגיטאלי שהתבסס על ידע והבנת תכנים בנושאים ביולוגיים, יכולת חשיבה ביקורתית ויישום מיומנויות חקר. הבחינה הייתה בחינה מקוונת והתקיימה בשתי שפות: עברית וערבית. לשלב השני של התחרות עלו כ- 100 תלמידים שניתחו מחקר מדעי ובשלב השלישי שהיווה את חצי הגמר, נערכה בחינה בע"פ על עבודת החקר שעשו התלמידים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן