ירידה באיכות החיים באשדוד: ירדה 3 מקומות בדירוג יחסית לשנה שחלפה

אשדוד ירדה 3 מקומות מהשנה הקודמת ומדורגת בתחתית הדירוג באיכות החיים למקום ה- 11. כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבדקה את איכות החיים ב-14 הערים הגדולות. עוד עולה כי כי אשדוד נמצאת במקום השני בשביעות רצון מפארקים, ובמקום האחרון בחולי סרטן אצל גברים

צילום: שבתאי טל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הלשכה המרכזית לסטטיסטקה פרסמה באחרונה את איכות החיים ב-14 ערים גדולות בישראל ובין היתר באשדוד. התחומים שעליהם מתבסס המדד של הלמ"ס הם בין היתר: שיעור התעסוקה, הכנסה חציונית ברוטו מעבודה של משקי בית, שביעות רצון מהעבודה, ביטחון אישי, הרוגים ופצועים קשה בתאונות דרכים, תמותת תינוקות, תוחלת חיים; עודף משקל בקרב ילדי כיתה א' ו-ז', מקרים חדשים של מחלות ממאירות (סרטן) גברים ונשים, אמון במערכת הבריאות, צפיפות דיור, שביעות רצון מאזור המגורים, שביעות רצון מהדירה, שיעור הזכאות לתעודת בגרות בקרב בני 26, שיעורי הצבעה בכנסת ועוד.

מתוך 44 המדדים הזמינים עבור אשדוד, ב-26 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-18 מדדים מצבה טוב יותר.

מהנתונים לגבי אשדוד עולה כי שיעור המקרים החדשים של מחלות ממאירות (סרטן) בקרב גברים באשדוד הוא הגבוה ביותר בהשוואה ליתר הערים הגדולות, שיעור התאונות הקטלניות בדרכים עירוניות בעיר גבוה מאוד מהממוצע הארצי ועומד על %64.2 לעומת %59.1 בממוצע הארצי. עוד עולה מהנתונים כי גם אחוז הולכי רגל הרוגים מתוך סך הולכי רגל שנפגעו בתאונות בדרכים עירוניות הוא מהגבוהים ביותר (%81.5 לעומת %39.2 בממוצע הארצי) וכן אחוז הפסולת הממוחזרת הוא מהנמוכים ביותר בהשוואה ליתר הערים הגדולות ועומד על %0.9 לעומת %0.22 בממוצע הארצי.

מנגד עולה מהנתונים כי שביעות הרצון מפארקים ומשטחים ירוקים היא מהגבוהות בהשוואה ליתר הערים הגדולות, כך גם שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית באזור המגורים (%7.52 לעומת %7.39 בממוצע הארצי).

במקום הראשון נמצאת העיר רמת גן עם עלייה מהמקום השני בשנה שקדמה. מתוך 37 המדדים הזמינים עבור רמת גן, רק בשמונה מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-29 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי. רחובות במקום השני, שאיבדה את המקום הראשון לרמת גן. תוך 33 המדדים הזמינים עבור רחובות, רק בשמונה מדדים מצבה של רחובות פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-25 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי. במקום התשיעי חיפה ובמקום העשירי חולון המקדימה את אשדוד. סוגרות את הרשימה בירת ישראל ירושלים במקום ה- 12, אחריה אשקלון במקום ה- 13 ובמקום האחרון העיר בת ים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן