משה מוציא מים מהסלע

ניצחון שני ברציפות למ.ס אשדוד ומשה אוחיון, 0-2 ביתי על בני סכנין במסגרת המחזור ה-23. דן ביטון בישל פעמיים לחטאב והבראן, שכבשו במחצית השנייה והפכו את התוצאה. הפער מהקו האדום: ארבע נקודות. בשבוע הבא עוד קרב הישרדות בקרית שמונה (יום ראשון בשעה 19:00). אוחיון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד חוזרת לחיים ומשיגה ניצחון שני ברציפות, הפעם, על נועלת הטבלה, בני סכנין, באיצטדיון הי'א, לעיני 800 צופים, ביום שבת האחרון. אוחיון וג'קי בן זקן (עמד מאחורי גדר הפלדה, מאחורי ספסל הקבוצה במשך 90 דקות) עלו עם אותו הרכב שניצח בשבוע שעבר את הפועל חיפה. המשמעות היא ששוער הקבוצה, יואב ג'ראפי, ששימש כקפטן, שוב מחוץ לסגל ורועי משפתי פתח בין הקורות משחק שני ברציפות.

כבר בדקה השישית, הקפטן הזמני, דן ביטון, אותת על הבאות, כאשר סובב כדור קרן מדויק לעבר ראשו של הבלם התמיר, ניר ברדע (שנתפס בחולצתו במהלך על ידי סרי פלאח, בלם סכנין, ללא תגובה של השופט רועי בר נתן), שנגח מקרוב החוצה. במחצית הראשונה לשתי הקבוצות היה רצון, אך מעט מאוד דיוק. האורחת, מלווה במאות מאוהדיה, כאשר שלושה אוטובוסים יצאו מסכנין לאשדוד, נכנסה למשחק בדקה ה-23. הזר החדש שלה, אלכסנדר סטניסלבייביץ', פרץ מימין ומסר נהדר לעבר שלומי אזולאי החלוץ, שבעט החוצה. 5 דקות להפסקה ברדע איבד כדור, מהראן ראדי הותיק, השתלט ושלח כדור עומק נפלא לכיוונו של שלומי אזולאי, משפתי יצא טוב והדף, יצחק אספה המגן הימני ניסה להרחיק, אך איבד את הכדור והכשיל את מוחמד כליבאת. השופט בר נתן לא היסס והצביע על הנקודה הלבנה. שלומי אזולאי בעט שמאלה, משפתי הימר ימינה וסכנין עלתה ליתרון באיצטדיון הי'א. שער שישי העונה לאזולאי, שפתח חגיגה אדומה ביציע הצפוני. בצד הביתי, אוחיון וג'קי תפסו את הראש. השירה האדירה של אוהדי סכנין נמשכה עד לירידה להפסקה, כמו התוצאה שנשמרה.

חטאב מתעמת עם סרי פלאח

עם פתיחת המחצית השנייה, אשדוד ביצעה חילוף. דין דויד ירד ורומאן הבראן, הזר הצרפתי, עלה והוסיף הרבה מהירות ותחכום להתקפת הקבוצה. אשדוד שלחה הרבה שחקנים קדימה וזכתה בשתי קרנות רצופות בדקה ה-48. הגנת סכנין הרחיקה והכדור הגיע לאספה שמסר כדור חכם לעבר בנצי מושל. האחרון העביר לאדריכל, דן ביטון, שהגביה כדור עם הרבה רגש לרחבת סכנין ועוביידה חטאב בן ה-27, שחקן ההגנה החדש של אשדוד, נגח פנימה עם הרבה לב ורץ לחגוג ב'אקסטזה' עם חבריו. בסיום המשחק הרבה נאצות נכתבו מצד אוהדי סכנין ברשתות החברתיות אודות הדרך שבה בחר לחגוג חטאב, שהגיע לאשדוד מאותה סכנין. 1-1 בי'א ובישול נפלא לדן ביטון, שמתפתח להיות מהקשרים ההתקפיים הטובים בליגת העל.

אשדוד המשיכה ללחוץ ושיחקה התקפי. בדקה ה-54 אספה, במשחקו הטוב ביותר העונה, שלח נפלא את בנצי מושל, שספק הוכשל ברחבה על ידי אמיר נסאר, בלם בני סכנין. בר נתן שהיה רחוק יותר מעשרה מטרים מהאירוע, החליט לא לשרוק. אשדוד לא הורידה את הראש והמשיכה בלחץ. בדקה ה-60 דן ביטון ניסה את כוחו ממרחק 19 מטרים, מצד שמאל, לפינה הקצרה של מוחמד קנדיל, שוער וקפטן סכנין, שהדף נהדר. בדקה ה-70 דן ביטון מסר עוד מסירה חכמה לעבר רומאן הבראן שדהר באגף שמאל. שוער סכנין שגה, כאשר יצא לקראתו, הפקיר את השער וספג בבעיטה מדויקת של הצרפתי שעלה כזכור, מהספסל. 2-1 יקר וחשוב למארחת, שחגגה אולי את הרגע הכי גדול שלה העונה, שמחזיר אותה לחיים ולמאבק על ההישארות בליגה.

מאמן סכנין גיאורגי דרסיליה, שהחליף על הקווים את עמיר תורג'מן שפוטר לפני כחודש, ביצע שני חילופים במחצית השנייה במטרה לחזור למשחק. חאלד חלאיילה והחלוץ איברהים שהאיבו נכנסו למשחק. שהאיבו הגיע להזדמנות בדקה ה-76 בתוך הרחבה, אך הכדור לא 'התלבש' לו על הרגל למזלה של אשדוד. סכנין המשיכה להאמין ובדקה ה-88 הייתה קרובה לשוויון. כדור חופשי מצד שמאל יצר ערבוביה ברחבת אשדוד, כליבאת הגיע לכדור ובעט מעל השער של משפתי, שנשם לרווחה, כמו 400 אוהדי אשדוד שאף החסירו פעימה. בר נתן הוסיף 4 דקות ובסיומן שרק לסיום המשחק. השחקנים והצוות המקצועי חגגו, ואילו הקהל של אשדוד קרא קריאות עידוד לגיבור החדש, משה אוחיון, שהיה מאושר.

אחרי המשחק אמר אוחיון: "אמרתי לפני שבועיים שכל מאמן בוחנים אותו לפי תוצאות. השחקנים נתנו את הלב והנשמה. אמרתי להם שהם צריכים להאמין בעצמם. עשינו שני נצחונות רצופים ואני מקווה שזה ימשיך. אני מדבר אל השחקנים בגובה העיניים. אני רוצה ומקווה מאוד שנישאר בליגה. אנחנו עובדים קשה באימונים ואני שמח שברוך ה', כרגע זה מצליח."

עוביידה חטאב, כובש שער השוויון, הוסיף: "תחושה נפלאה. ניצחון חשוב מאוד. כל כולי באשדוד. צריך להאמין. אנחנו עושים דרך טובה ומצליחים לנצח. מקבלים אותי פה יפה מאוד. מקווה שנמשיך ביחד להצליח."

בשבוע הבא, ביום ראשון, תצא מ.ס אשדוד לעוד משחק על כל הקופה, באיצטדיון העירוני בקרית שמונה. היריבה, עירוני קרית שמונה, נמצאת במקום התשיעי בליגת העל, כשש נקודות בלבד מאשדוד. ניצחון, יעזור מאוד למ.ס לשפר עמדות לקראת משחקי ה'פלייאוף' התחתון שיתחיל בעוד כשלושה מחזורים.

תשאלו את דודו

בדקות הראשונות למשחק, הגיע לתא הכבוד, סוכן השחקנים הידוע, מר דודו דהאן, במיטב בגדיו, וב'לוק' אירופאי, והתיישב בכסאו, ליד מוחמד גאדיר, חלוץ סכנין הפצוע. דהאן בן ה-47 חולש על נתח רחב של שחקנים מליגת העל בכלל, ובמ.ס אשדוד בפרט.

הסוכן הכל יכול, הינו דמות נוצצת בכדורגל הישראלי ולא בכדי. יש לו מין קסם שמזכיר מתווך דירות חלקלק. בדומה למחירי דירות, כך גם שווי השוק של שחקניו, מרקיע שחקים ומכניס לקופת המועדון מיליונים. בסוכנות של דהאן ניתן למצוא בין היתר את יואב ג'ראפי, דן ביטון, ניר ברדע, דין דויד, בנצי מושל, רועי משפתי, עמראן אל קרנאווי, יובל יעקובוביץ', טום בן זקן ועוד ארבעה משחקני בני סכנין (בינהם גאדיר). דודו דהאן הסתובב במחצית כמו בעל הבית. האיש שמתייעצים איתו. האיש אשר באמצעות קסמו מצליח לקדם שחקנים בצורה כבירה.

עוד אחד מהלקוחות של דודו דהאן הפעלתן, הוא עוביידה חטאב, שנכנס ישירות להרכב של משה אוחיון בפעם השנייה ברציפות, נתן את כל כולו וקיבל שכר בעמלו, כאשר כבש בנגיחה את שערו הראשון העונה, דווקא מול ה'אקסית', שכנראה תרד ליגה. חטאב הגיע לעמדת הראיונות במסיבת העיתונאים בתום המשחק, כשהוא מאושר על הניצחון אך קצת מאוכזב מיחס אוהדי סכנין כלפיו.

אבל האיש הכי נוצץ בערב הקריר באשדוד, הוא כמובן משה אוחיון, שבסיום התהלך עם ארבעת ילדיו מראיון לראיון, ומהדשא, לחדרי המועדון. כשם שהיה שחקן אחראי ושקול, כך נראה משה אוחיון כמאמן. הוא איננו יוצא מגדרו משני הנצחונות הרצופים ומצפה להמשכיות. לא בטוח שזה יספיק מול שאר קבוצות התחתית בליגת העל, אך בינתיים, משה מוציא מים מהסלע.

מירוחם לבית חם?

08668908696

הקבוצה הודיעה השבוע על צירופו של אבי בוחבוט, שיעבוד לצדו של משה אוחיון. לאוחיון כידוע, חסרה תעודת 'פרו' ובוחבוט שמגיע מקבוצת הפועל ירוחם מליגה ב', דרום ב', סיים את לימודיו בשנת 2010 ומחזיק בתעודה הנחשקת. האחרון מצטרף לצוות המקצועי של מ.ס אשדוד ויוצג במסיבת עיתונאים ביום שישי הקרוב. לאחר החתימה בקבוצה אמר: "שמח להצטרף לצוות המקצועי של מ.ס אשדוד, שעושה עבודה מצויינת בשבועות האחרונים. אני מגיע לתרום מהידע והניסיון שלי, כדי להשלים את המשימה ולהישאר בליגה. לבוחבוט עבר עשיר באימון קבוצות בליגות הנמוכות, שם אימן בין היתר את מ.ס דימונה, מכבי באר שבע, מכבי בת ים, הפועל משוש והפועל ערד. יהיה מעניין לראות איך המאמן החדש ישתלב במערכת והאם יחסיו עם אוחיון יהיו חיוביים ולשביעות רצונו של ג'קי בן זקן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן