שער המריבה: "אם לא יתקינו שער חדש, נפנה לבית המשפט"

נהג משאית לפינוי אשפה נכנס בשער בית פרטי, גרם לו נזק גדול ועזב את המקום מבלי להשאיר פרטים. שכנים שהיו עדים למקרה מיהרו לדווח למוקד העירוני ובעלי הדירה מבקשים שער חדש. העירייה "מוכנים לתקן את השער בני המשפחה מסרבים. לא נבצע שדרוגים על חשבון כספי הציבור"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מה בדיוק קרה במהלך חודש אוקטובר אשתקד ברחוב כסלו 67 ברובע י”ב? בני משפחת לוי פריד טוענים כי נהג משאית זבל שנסע בשכונה פגע בשער הכניסה לביתם ונסע מהמקום והמשפחה נותרה עם שער שבור. לטענתם, העירייה והקבלן מתנערים מאחריות למקרה, למרות שהשכנים היו עדים לאירוע ואף התקשרו לדווח בזמן אמת למוקד העירוני.

מספרת מירב לוי- פרייד: "נהג משאית פינוי אשפה פגע בשער של הבית שלנו והרס אותו. השכנים שלנו היו עדים לאירוע. הם צעקו לו שהוא פגע בשער שלנו, אך הבחור ברח מזירת הפגיעה בלי להשאיר פרטים. השכנים התקשרו למוקד, ועדכנו אותם במקרה”.

איך גילית מה קרה?

"כשהגענו הביתה אחרי יום עבודה, גילינו כי השער שלנו הרוס, עקום, שבור ועקור ממקומו. הגעתי עם הילדים אחרי יום עבודה ולא יכולנו להיכנס. הבן שלי היה צריך לשירותים ואי אפשר היה להיכנס הביתה מרוב שהשער היה שבור”.

מה עשיתם?

"התקשרנו למוקד העירוני, והם אמרו לנו שהם מעודכנים בעניין. מעניין מאוד שהם לא מצאו לנכון לעדכן אותנו ולטפל בעניין. המוקד העירוני שלח צוות טכני, שניסה בכל כוחו להביא את השער למצב שניתן להזיז אותו ולאפשר לנו כניסה הביתה. הגשנו במשטרה תלונה על כך. השוטרת התקשרה למוקד העירוני וקיבלה את פרטי הנהג. פנינו לחברה שעשתה את השער שלנו, והצוות הטכני הסביר שאין מה לתקן. השער הרוס, וצריך שער חדש".

למי פניתם?

"שוחחנו עם הקבלן של פינוי האשפה. עדכנו אותו שלאור הפגיעה העצומה בשער, צריך להחליף בחדש. הקבלן ביקש לבוא 'לראות'. בבוקר שלאחר מכן, למזלי, התחלתי את יום העבודה מאוחר, אני שומעת הלומת פטיש עצומה בגינה שלי. יצאתי בריצה, וגיליתי שהקבלן שלח שני פועלים כדי "לתקן" לי את השער. מעבר לכך שזו העברה הפלילית השנייה שהם עשו (גם פלשו לבית שלי ללא רשותי ופגעו ברכוש שלנו, וגם הנהג ברח מזירת הפגיעה בשער בלי להשאיר פרטים), הקבלן התנער מכל אחריות, ועד עכשיו אינו נושא בתוצאות של השער. אנחנו נותרנו עם שער עקום ושבור, שנופל ממקומו כמעט כל יום".

958764754

מה תעשו?

"אם לא ידאגו לשער חדש, אולי אם נתבע אותם בבית משפט הם יתעוררו"

העירייה: "לא ניתן להם לנצל את העירייה"

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "לאורך כל הטיפול, מרגע המקרה ועד עתה, אין ולא הייתה התכחשות לכך שהאירוע התרחש והעובד לקח אחריות על המקרה. סגן מנהל אגף תפו"ח ומנהל מחלקת שירותי הניקיון הנדרש לנושא, ביקר במקום וראה את הנזק. בסיכום עם דייר הבניין שמלווה את הנושא (נדב), נקבע כי יבוצע תיקון והמצב יושב לקדמותו. בהתאם לכך, הוחל בהליכי הטיפול בשער אך דיירת בבניין בחרה לפעול בתוקפנות וגירשה את צוות התיקון מהמקום. גם הניסיון של מנהל המחלקה לברר את פשר הדברים מול נדב, הוא נענה בתוקפנות מילולית תוך ביטול הסיכום לתיקון השער. הקבלן והרשות ערוכים ומוכנים לתקן את השער ולהחזיר המצב לקדמותו גם היום. לעניין זה יודגש כי מדובר בשער ישן ורעוע והנזק הינו מזערי. הובטח על ידינו כי התיקון ייעשה באופן מלא שיכלול: תיקון מסגרות לשער שנפגע וככל שיידרש יונחו 2 פלטות למחסום השער ותבוצע צביעה בדומה לצבע כיום. לצערנו, יש החושבים שע"י סילוף האמת והשתלחות בוטה בעובדי העירייה, ניתן לנצל את העירייה ולבצע תיקונים ושדרוגים על חשבון כספי הציבור. ככל שהדיירים יאפשרו לעירייה לבצע את התיקון הנ"ל, היא תעשה זאת כמוסכם".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן