המקום הכי נמוך

מ.ס אשדוד התארחה באיצטדיון העירוני בנתניה, הפסידה בתוצאה 1-0 למכבי נתניה משער של גדי קניקובסקי בדקה ה-71, ונותרה עמוק במקום האחרון בטבלה. מאמן אשדוד, יובל נעים הורחק במחצית לאחר ויכוח עם הקוון. נעים: "נהיה קבוצה יותר טובה". החלטץ סיידו קויוטה בן ה-24, ילי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבת האחרונה יצאה מ.ס אשדוד למשחק חוץ קשה, בנתניה, לעיני 3500 צופים, במסגרת המחזור ה-18 של ליגת העל, ורשמה הפסד נוסף, שהותיר אותה במקום הכי נמוך בטבלת ליגת העל. במחזור הבא, ביום ב', הפועל תל אביב תגיע לאיצטדיון הי'א למשחק תחתית חשוב מאין כמותו.

אשדוד הגיעה למשחק כשבאמתחתה ניצחון אחד בלבד ב-14 המחזורים האחרונים, עם הרכב נסוג ועם משאלת לב שלא התגשמה, להוציא נקודת חוץ יקרה. הקבוצה של יובל נעים, שהורחק בירידה להפסקה על ידי שופט המשחק, לירן ליאני, לאחר עימות מילולי עם הקוון, היא קבוצת החוץ הגרועה בליגת העל עד כה, כאשר צברה שתי נקודות חוץ בלבד, בתשעה משחקים. מי שניסה לעזור לה בכך, הוא שחקן הרכש, איסמועילה לינגנה החוף השנהבי, שערך את הופעת הבכורה שלו והשלים תשעים דקות מלאות. דודו ביטון החלוץ, שחזר מהשעייה וגם פתח ב-11 של נעים, נפצע בדקה ה-38 והוחלף על ידי לאונרד אווסו, שמועמד לעזוב את הקבוצה בחלון ההעברות הנוכחי.

078087574

המארחת שלטה לאורך כל המשחק, הגיעה למצבים קורצים ברחבה של ג'ראפי והרבתה להחמיץ. לעומתה, האורחת לא בעטה אפילו פעם אחת לכיוון המסגרת של שוער נתניה המשועמם, דני עמוס. כבר בדקה השביעית יכול היה פאטוס בצ'יראי (המונטונגרי שהבקיע צמד במפגש הסיבוב הקודם באיצ' הי'א, שהסתיים בתבוסה מביכה 4-1) להעלות את נתניה ליתרון, אך הוא בעט החוצה, לאחר מהלך מצויין של התקפת נתניה, בניצוחו של הקשר הזר הנפלא, יליד ניז'אר שבאפריקה, עלי מוחמד, שהציג רמה אחת מעל כל השחקנים במגרש.

נתניה המשיכה לתקוף ובדקה ה-29 רשמה החמצה נוספת. מוחמד המשיך להיות יעיל כשמסר פס עומק נפלא לעבר בצ'יראי, שבעט כדור חזק שפגע בגופו של שוער אשדוד, יואב ג'ראפי. חמש דקות חלפו ואשדוד יצאה לאחת מההתקפות הבודדות שלה במשחק. יצחק אספה, שפתח בהרכב בפעם השנייה ברציפות, מצא את דן ביטון במצב טוב, ביטון התקדם ובעט כדור חזק ושטוח, שפספס במעט את המסגרת. הקבוצות ירדו למחצית בתוצאה מאופסת, הרבה בזכות חוסר ריכוז בהתקפת נתניה.

אל המחצית השנייה, עלתה אשדוד ללא מאמנה, שהורחק כאמור. מי שעמד על הקווים וניהל את המשחק היה עוזרו, אלי לוי. הקבוצה האורחת ביצעה את החילוף השני שלה עם פתיחת המחצית, כשעמית סולומון המגן המאוכזב, הוחלף ובמקומו נכנס הבלם, ניר ברדע. קשה לייצר המשכיות כשההרכב משתנה מעת לעת והחילופים תלויים במצב רוחו של נעים (במקרה הטוב..).

בדקה ה-48 אשדוד הגיעה למצב הכי טוב שלה במשחק, כאשר הקפטן והמגן/בלם, טום בן זקן, ניסה להגביה מצד ימין. הכדור שלו הסתובב ופגע במשקוף השער של עמוס ההמום, משם ניתז אל קרלו ברוצ'יץ' הפנוי, שמזוית קשה, בעט החוצה מול שער חשוף. אנשי הספסל של אשדוד תפסו את ראשם ולא האמינו שהכדור לא חדר פנימה.

בדקה ה-58 דראפיץ' וברדה, צמד מאמני נתניה ביצעו חילוף והכניסו למגרש את מוטי ברשצקי, ששיחק נהדר בדקות שקיבל. דקה לאחר מכן, אותו ברשצקי הוציא כדור רוחב נהדר לעבר גדי קניקובסקי שנעצר על ידי ג'ראפי. 13 דקות לאחר מכן, קניקובסקי ניסה את כוחו שוב בבעיטה שטוחה מ-17 מטרים לפינה הקרובה של ג'ראפי, שהשתטח, אך הכדור חלף מתחת לבטנו ונכנס פנימה. 1-0 מוצדק לנתניה. שוער אשדוד ירצה לשכוח את הרגע הזה, בהתחשב בעובדה שביציע הכבוד נכחו המנהל המקצועי של נבחרת ישראל וילי רוטשטיינר ועוזר מאמן הנבחרת, אלון חזן. השניים הגיעו לצפות בשחקני נבחרת פוטנציאליים, ביניהם ג'ראפי שהיה נראה מתוסכל מאוד אחרי השער שספג.

עד הסיום נתניה המשיכה לשלוט ולהחמיץ. אשדוד לעומתה הגיעה לעוד מצב מסוכן בדקה ה-88, כשלינגנה היה חופשי ברחבה מול עמוס ולא הצליח להשתלט על הכדור ולבעוט. בסיום ניצחון חשוב למכבי נתניה, המציב אותה במקום הרביעי ואת מ.ס אשדוד כאמור, במקום האחרון.

נעים כעס ואמר במחצית: "השופט לא היה צריך להרחיק אותי. הם עושים מה שהם רוצים השופטים האלה. "בסיום אמר את הדברים שהורגלנו לשמוע: "נעשה את השינויים שצריך. נהיה קבוצה יותר טובה אחרי שנתחזק ואני מאמין שנישאר בליגה."

עפו לעפולה

שלושה ימים לאחר ההפסד בליגה, יצאה אשדוד למשחק חוץ בעפולה, במסגרת גביע המדינה. בקבוצה קיוו לשכוח ולו לכמה שעות, את הצרות בליגה ולנסות לחלום על השלבים הגבוהים במפעל היוקרתי. יובל נעים בחר לפתוח עם הרכש החדש שהגיע מקבוצת אמיין מהליגה הצרפתית (בה מיעט לשחק), סיידו קויטה כחלוץ שפיץ, ועם רומאן הבראן, הצרפתי שחזר מפציעה באגף שמאל.

המארחת, מהליגה הלאומית, פתחה טוב יותר, שלטה ואף עלתה ליתרון בדקה ה-14. אורי צעדון ניסה בעיטה מצד ימין, ג'ראפי לא היה מוכן, הדף לא טוב וקפטן עפולה, נתנאל גולדמן בעט עם כל הלב מעשרה מטרים פנימה. 1-0 להפועל עפולה ומאות אוהדיה צהלו. חמש דקות חולפות ושוב התקפת עפולה הביכה את הגנת אשדוד ורק הצלה מהקו של המגן/בלם קרלו ברוציץ', מנעה מאדריאן רוצ'ט הותיק (זכה באליפות המדינה עם עירוני קרית שמונה בשנת 2010) להכפיל את היתרון של המקומיים.

בדקה השלושים זה כבר הפך לסיוט מבחינתו של יובל נעים. קרן שהוגבהה מצד ימין, נחתה על הראש של קשר עפולה, דני גרופר בן ה-19 שהיה בלתי מכוסה. 2-0 מדהים לקבוצה מהליגה השנייה. נעים הגיב בחילוף התקפי שהעיר את קבוצתו. דין דויד נכנס במקומו של עמית ביטון הבלם, שכנראה לא ישאר בקבוצה (הפועל רעננה מועמדת לקלוט אותו). בדקה ה-39 החילוף הניב פרי, כאשר מהלך מהיר של התקפת אשדוד הוליד שער מצמק של המחליף דין דויד, מבישול מצויין של הבראן. 2-1 לעפולה. נעים הוציא הרבה אוויר.

במחצית השנייה הבראן שוב נפצע והוחלף. עמראן אל קרנאווי נכנס למגרש וניסה להשאיר את חלום הגביע בחיים. אשדוד ניסתה לתקוף ושלחה הרבה שחקנים לרחבה של רון שושן, שוער עפולה ובדקה ה-65 זה כמעט השתלם לה. לינגנה הזר החדש מחוף השנהב, בעט לקורה מתוך הרחבה והאורחת נשמה. בדקה ה-82 עפולה יצאה למתפרצת וניצלה את הדלילות בעורף של אשדוד. רוצ'ט שלח כדור ארוך לעבר דור כוכב, שעבר בקלילות את לאונרד אווסו ובעט כדור שטוח לרשת של ג'ראפי וקבע 3-1 לעפולה. ללא ספק, השער היפה במשחק, שייך לכוכב בן ה-23, בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה.

עפולה יכולה הייתה גם להגדיל את היתרון, לנוכח המשחק הנרפה של היריבה, שירדה מושפלת והפסידה בצורה מוצדקת לקבוצה שפשוט רצתה יותר. זהו הרגע הכי שפל העונה של מ.ס אשדוד וכנראה גם המשחק החלש ביותר שלה העונה. גם הפציעות לא יכולות לשמש כתירוץ ליובל נעים ולצוות המקצועי של הקבוצה, שהביטו בקנאה במאמן הפועל עפולה, יגאל אנטבי, שזכה ארבע פעמים בגביע המדינה כשחקן, חוגג העפלה נפלאה לרבע הגמר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן