לחמני חשף את הצביעות של חברי המועצה: הצביעו נגד פתיחת בית קפה בשבת

בישיבת מועצת העיר אשדוד בשבוע שעבר העלה יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני הצעה לפתוח את בית הקפה ׳גן סיפור׳ בפארק ים אשדוד בשבת. למרבה ההפתעה כל חברי המועצה שצעקו לפני הבחירות כי יש להשאיר את אשדוד פתוחה בשבתות, הצביעו נגד ההצעה של לחמני. בראשם, סגן ראש העיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בחברה לתיירות אשדוד מבקשים להבהיר את עמדתם בנושא פעילות בית קפה "גן סיפור" בפארק אשדוד-ים בשבתות וחגים. זאת לאור העובדה שנחשפה לפיה בית הקפה יהיה סגור בשבת ומי שעומד בחברה לתיירות סגן ראש העיר שמעון סניה כצנלסון, מאשר את סגירתו בשבת ולא מתאמץ למען בוחריו לפתוח את המקום.

בחברה לתיירות טוענים כי בית הקפה "גן-סיפור" אשר נפתח לאחרונה (מקץ תקופה של כ-3 שנים ללא מפעיל) – לאחר מספר מכרזים להפעלת המבנה אשר לא צלחו, ובאישור חוות דעת משפטית – הוחלט בחודש פברואר אשתקד להתנהל בצורה של מו"מ ישיר מול גורמים המעוניינים בהפעלת בית הקפה.

עוד טוענים בחברה לתיירות כי לאחר מספר משאים ומתנים מול מס' גורמים שונים, נחתם הסכם עם בעלי חברת "גן-סיפור" ובו סעיף המאפשר לשוכר הנכס להפעילו בכל יום ושעה מימות השבוע, אולם "למרות האמור לעיל, לשיקול השוכר אם בית הקפה יפעל בימי שבת או חג, וכן בימי ערבי שישי/חג" (סעיף 2.ז).

קפה גן סיפור

"מתוך רצון והחלטה עסקית של בעלי חברת "גן-סיפור" לפנות לכלל האוכלוסייה, הם בחרו להפעיל את הבית קפה בתור מקום כשר – משמע – אינו פועל בשבת וחג (בדומה לסניף נוסף שהקימו במקביל בירושלים). החברה לתיירות אשדוד עתידה להמשיך ולפתח את הפארק והאטרקציות בו בהתאם לכל מדיניות שתקבע" אמרו בחברה.

בשבוע שעבר ניסה יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני להעביר החלטה במועצת העיר אשדוד לפיה בית הקפה גן סיפור לא ייסגר בשבתות וחגים. ההפתעה הייתה גדולה כאשר כל חברי המועצה החדשים שכוללים את כצנלסון בראשם עו"ד אלי נכט, הלביאות , אשדודים הצביעו בעד סגירת בית הקפה בשבת. ההפתעה הייתה גדולה שכן במערכת הבחירות הם טענו כי אשדוד תהיה פתוחה בשבת ולשם כך הם גם רצים למועצת העיר. הגדילה לעשות עו"ד אלמושנינו שעמדה בראש המאבק במחאת השבת שהובילה להתמודדותה למועצת העיר הגנה בחירוף על ההחלטה שלא לפתוח את בית הקפה בשבת.

86486486476

ד"ר לחמני חשף בכך את הצביעות של אותם חברי מועצה. "לצערי, כל חברי המועצה שבקואליציה, כולל שמעון כצנלסון וחברי סיעתו לרבות אלה שהיו במטה המאבק בעד פתיחה בשבת, סיעת אשדודים, סיעתו של נכט וסיעת הלביאות הצביעו נגד (!!!) פתיחת הקפה בשבת" אומר ד"ר לחמני. "מקומם שעוד לא יבשה הדיו על הצהרותיהם קודם הבחירות אודות פלורליזם, פתיחות בשבת – והם מצביעים נגד. אני תוהה: היכן המוסר העצמי של אותם חברי מועצה? האם הכל כשר ולו בשביל לשמור על הכסא?!. בשורה התחתונה: מה הציבור שבחר באותן תנועות שהבטיחו את השינוי בנושא התחרדות העיר – מקבל בפועל? התשובה: את אותה כפיה חרדית שרצינו למנוע, בהסכמה של נציגים שלכאורה היו אמורים לייצג את בוחריהם, בדיוק בסוגיות כאלה. הם לא סופרים את הבוחרים שלהם ובוודאי שאינם סופרים את התושבים. כמה חבל, כמה עצוב".

לדברי ד"ר לחמני: "הטענות של החברה לתיירות זה שטויות. מה הם מפילים את התיק על בעל בית הקפה. העירייה היא זו שקובעת. זה השטח שלה והיא הקובעת. זה כמו יזם ובעליו של קניון למשל, שקובע את שעות הפתיחה, כך גם העירייה, היא הקובעת . חוץ מזה אני יודע שבמו"מ היתה הנחיה מפורשת שלא יפתחו בשבת".

בפוסט שהוציא כצנלסון הוא כתב בין היתר בעניין זה את הדברים הבאים: “אגיד זאת שוב בצורה שלא משתמעת לשני פנים: "קאנטרי – יהיה. סינמה סיטי – יהיה. פתרון למבקרים בפארק אשדוד ים בשבת – יהיה. דיור לצעירים – יהיה. הימים שלנו עמוסים בעשייה ולא בדיבורים”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן