סכנה, שועלים באשדוד: נהג אוטובוס הותקף על ידי שועל משוטט

נהג חברת 'אפיקים' אורן בן יוסף, הגיע בשעות הבוקר המוקדמות לעבודתו, החנה את מכוניתו מאחורי התחנה המרכזית כשלפתע הבחין בשועל מתקרב אליו בתנועות מאיימות. הוא הצליח להבריח את השועל ופנה מייד לעירייה, שאמרה לו כי מדובר בחיה מוגנת. "מה יקרה אם חלילה אחד מלהקת ה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

להקת שועלים מסתובבת חופשי בגבעת החול בסמוך לתחנה המרכזית באשדוד בשדרות בגין וגורמת לסכנה כנגד עוברים ושבים. נהג חברת 'אפיקים', כמעט והותקף על ידי אחד השועלים. למרבה המזל הוא הצליח להבריח את השועל לפני שתקף אותו. מספר הנהג אורן בן יוסף: "מסתובבת שם להקה של שועלים. בלי פחד ובאין מפתיע. הגעתי ביום ראשון בבוקר לעבודה. בערך בשעה 05:30 בבוקר. החניתי את המכונית בסמוך לתחנה המרכזית ואז אחד השועלים התקרב אלי בצורה מאיימת. לא מצאתי אבן. יש לי רישיון נשק הוא לא היה איתי וגם אם הייתי יורה מה היו אומרים? הוא כבר היה קרוב 5 מטר ממני וצמצם את המרחק. התחלתי לעשות לו תנועות מאיימות ומצאתי אבן קטנה וזרקתי. הוא התרחק ממני, חצה את הכביש והלך לכיוון בניין מגורים”.

בן יוסף, התעשת מהחוויה הלא נעימה שעברה עליו והתקשר, כמו אזרח טוב, לעירייה להתריע מפני השועלים, שמא יפגעו בעוד אנשים. "אמרו לי שאין מה לעשות שמדובר בחיה מוגנת" מספר בן יוסף, "לי היה מזל, אבל מה יקרה אם חלילה אחד השועלים יתנפל על ילד או קשיש? או אם השועל הזה ואולי חבריו, נגוע בכלבת? " הוא שואל.

כזכור, זו לא פעם ראשונה ששועלים נראים באשדוד. כך למשל באוקטובר 2018נצפה שועל מהלך בחוף י"א, בדצמבר 2017 נצפה שועל נוסף בחוף הים, ביולי 2015 הקימו להקת שועלים מאורה בלב רובע ט"ו, בסמוך לבנייני מגורים וגני ילדים. אפילו ביולי 2013 תועד שועל מסתובב באין מפריע בחוף הים.

עיריית אשדוד: ״שועלים שבעים לא מהווים סכנה לבני אדם״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי ״בשעה 05:48 התקבלה במוקד העירוני פנייה של תושב שראה לטענתו 2 שועלים בסמוך לתחנה המרכזית. הפנייה לא הייתה אינפורמטיבית ולא צוינה תקיפה או כל הבעה של איום.

מהשירות הווטרינרי מבהירים כי חיות בר הן חיות מוגנות המטופלות ע"י רשות שמורת הטבע והגנים. הרשות המקומית מתערבת כאשר בעל חיים מראה סימני מצוקה או נלכד בתוך מבנה, ואז היא מטופלת בתיאום עם רשות שמורות הטבע והגנים.

אשדוד מוקפת בשטחים פתוחים המקיימים סביבת חיים מגוונת ולעתים ניתן לזהות חיות בר המהוות חלק מהטבע העירוני שהוא נגזרת של אותה סביבת חיים אשר מקיפה את העיר.

חשוב לציין כי חיות בר (ובכלל זה שועלים) שבעות לא מהוות סכנה לבני אדם״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן