רכבת דוהרת לליגה הלאומית

מ.ס אשדוד סיימה בתוצאת תיקו 1-1 מאכזבת מול הפועל רעננה באיצטדיון הי'א, לעיני 150 צופים בלבד. הקבוצה נותרה במקום האחרון בטבלת ליגת העל. קינדה חזר להרכב וכבש בדקה הראשונה. יצחק אספה שיחק לראשונה העונה. נעים: "מאוכזב. היינו יותר טובים". במחזור הבא: משחק חוץ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד אירחה ביום ראשון השבוע, בראש חודש שבט, בערב חורפי במיוחד, את קבוצת הפועל רעננה במסגרת המחזור ה-17 בליגת 'ג'אפאניקה'. יצחק אספה ששוחרר לאחרונה ממעצר בית, בעטיה של מעורבותו בתאונת ה'פגע וברח' הקטלנית, פתח בהרכב לראשונה העונה, תופקד כקשר אחורי והיה לא רע, למרות שנראה נרגש וחלוד. גם גדי קינדה חזר להרכב, לאחר שנעדר משני המשחקים האחרונים ועל פי המשחק והעובדה שברובו שימש קינדה כקפטן, נראה כי יושרו ההדורים בינו לבין הצוות המקצועי. השוער יואב ג'ראפי חזר לשערה של הקבוצה, אחרי הפציעה שהשביתה אותו לשלושה שבועות, אולם לשוער המוכשר לא הייתה כל כך עבודה מול התקפת רעננה.

כבר בדקה הראשונה עלתה הקבוצה של יובל נעים הלחוץ על הלוח. עמראן אלקרנאוי ששוב פתח בהרכב והיה מהטובים בשחקני אשדוד, הגביה מצד שמאל לעבר ראשו של קינדה, שנגח בעדינות לפינה הימנית ונגד כיוונו של אסף צור, שוער רעננה. 1-0 מוקדם למקומיים. שער שני העונה לקינדה, שחגג בשתי 'סלטות' וירטואוזיות. בישול מצויין לאלקרנאווי שמצדיק את האשראי שקיבל, לאחר שחיכה לו בסבלנות ובקוצר רוח.

היתרון המוקדם גרם לשחקני מ.ס אשדוד לסגת לאחור והיא שילמה על כך. רעננה התחילה להפעיל לחץ ושלחה הרבה שחקנים לרחבה של ג'ראפי, ובדקה ה-17 זכתה בקרן, שאותה הגביה ירדן כהן המוכשר. הקרן יצרה ערבובייה, הגנת אשדוד חלמה, איפשרה לבן והבה, בלם רעננה להוריד כדור נהדר לקייס גאנם, שהפציץ פנימה ברגל ימין, את שערו השלישי העונה. 1-1 מוצדק. מאמן רעננה, מנחם קורצקי ואנשי הספסל שחררו שאגות שמחה, שנשמעו היטב לנוכח היציעים הריקים.

רעננה המשיכה לשלוט ובעקבות זאת, מאמן אשדוד, יובל נעים השתלח בשחקניו בקולי קולות. אל עמית ביטון, הבלם שחזר להרכב אחרי ארבעה משחקים, צעק: "תענה שאני מדבר איתך! עוד שנייה אני מוציא אותך!". גם שופט המשחק דויד פוקסמן חטף צעקות מנעים, אך הצליח להרגיע את המאמן כשאיים עליו: "עוד שנייה, אתה עף החוצה!!". חמש דקות להפסקה רעננה הייתה קרובה להשיג שער יתרון, כאשר במהלך היפה במשחק החליפו שחקני התקפת רעננה מסירות בנגיעה והכדור הגיע לטל איילה, שמארבעה מטרים בעט למשקוף. משם הכדור ניתז אל עבר קו השער ולא עבר אותו במלוא היקפו.

96754462347

במחצית השנייה הגשם קפץ לבקר וירד בעוצמה, מה שהפריע לשחקנים לפתח משחק ראוי. אשדוד הייתה טובה יותר, ניסתה לנצח וכמעט באה על שכרה. בדקה ה-65 היא רשמה הזדמנות מסוכנת, כשיובל יעקובוביץ', שהיה טוב, הגביה כדור נהדר מצד ימין אל דין דויד, שנגח החוצה. שלוש דקות חולפות, אספה חילץ כדור וקינדה הוביל התקפה מתפרצת. הוא שלח כדור עומק נהדר לדן ביטון, שמתוך הרחבה בעט כדור שטוח וחזק, אך אסף צור, המצטיין בשורות רעננה, הציל באמצעות רגלו הימנית. בדקה ה-75 דין דויד בעט מחוץ לרחבה ושוב צור היה במקום. עד הסיום לא ראינו הרבה, מלבד כרטיס אדום בדקה התשעים, אחרי צהוב שני, לעבר כובש שער השוויון קייס גאנם, שתיקל בחריפות את אספה.

בסיום הקבוצות התחלקו בנקודות, מה שהשאיר את מ.ס אשדוד במקום האחרון ואת רעננה במקום מבטחים, כשהיא במרחק חמש נקודות מאשדוד. בשבת הקרובה תצא אשדוד למשחק חוץ קשה באיצטדיון העירוני בנתניה, מול מכבי המקומית, הנמצאת במקום השישי. ארבעה ימים לאחר מכן, תצא אשדוד למשחק חוץ נוסף, הפעם במסגרת שמינית גמר גביע המדינה, נגד הפועל עפולה.

יובל נעים אמר בסיום: "מאוכזב. היינו יותר טובים מהפועל רעננה. אבל אני מסתכל על חצי הכוס המלאה. הקבוצה שלי שיחקה טוב. ראינו הרבה צעירים, מקומיים, שחקני בית שרוצים ומשקיעים. אנחנו משחקים בתנאים קשים, עם הרבה חיסורים. אנחנו נתחזק ונשתפר. תמיד אמרתי שאני רוצה להיות קרוב לשאר קבוצות התחתית עד ינואר. רציתי מאוד לנצח אבל גם רציתי לא להפסיד."

מנחם קורצקי, מאמן רעננה היה מרוצה בסיום ואמר: "גאה בשחקנים שלי. אשדוד קבוצה חזקה בבית. זו ליגה צפופה. קשה לכולן."

אווירת משחק ברידג'

לפני הצגת השחקנים פתח ואמר הכרוז: "כל הכבוד לכל האמיצים שהגיעו". המצב העגום ביציעי הקבוצה ידוע וברור לכל, אך נדמה שהעונה הקבוצה שוברת שיא חדש. אמנם מזג האויר הוא סיבה מקלה, אך אין הסבר לכך שבמשחק הכי חשוב העונה של מ.ס אשדוד עד עתה, במועדון הקשישים הסמוך לאיצ' היא', בו משחקות קשישות חביבות ברידג', הייתה אוירה מסעירה יותר. גם היריבה לא הוסיפה לכמות הצופים והעניין. רעננה ואשדוד הן למעשה שתי הקבוצות עם הכי פחות קהל בליגת העל, וכשהן נפגשות, אפשר לתת יום חופשי לכוחות השיטור והאבטחה.

בעוד רעננה מכתתת את צעדיה במעלה טבלת ליגת העל, עם קבוצה מסודרת ולוחמת בדמותו וברוחו של מאמנם הקשוח, לאשדוד אין זהות, אין סדר, אין היררכיה והיא נראית בדרך הבטוחה לליגה הלאומית. ככה זה כשההרכב משתנה משבוע לשבוע וממתינים לחיזוק, משל יגיעו בחודש ינואר לאשדוד הארי קיין ורוברטו פירמינו לחמש את ההתקפה.

מאז מינוי נעים, הקבוצה כבשה שלושה שערים בלבד וצברה חמש נקודות בשבעה מחזורים. לא ברור כמה סבלנות תהיה להנהלת אשדוד עד שתחליף מאמן, ואם לשפוט לפי קצב פיטורי המאמנים השנה בליגה, לא נופתע אם גם יובל יפוטר בקרוב. חייבים לומר את האמת, הקבוצה לא רק שלא התקדמה בהשוואה לתקופת מילבסקי, אלא צועדת לאחור והבור הופך עמוק ממחזור למחזור.

הרבה גבות הורמו כשנודע שיצחק אספה יהיה בהרכב הפותח. אספה כזכור, היה מעורב בתאונת 'פגע וברח', שהובילה למותו של הנער ארי נשר ז"ל. הוא חזר למגרשים אחרי יותר משלושה חודשים, בהם שהה בבתי משפט ובמעצר בית. מבחינה מקצועית הוא הציג משחק יעיל ושקט. מבחינה נפשית ניכר עליו בחלקים מהמשחק שהוא נרגש ומהורהר. בסיום הוא ירד מהמגרש והגניב חיוך מבויש. הפגנת רגש שכזאת. מין הכרת תודה על כך שנפלה בחלקו הזכות לחזור למגרשים.

לא קל להיות בנעליו של אספה. מעליו מרחפת משקולת כבדה מנשוא, בדמות גרימת מוות לאדם. חזרתו למגרשים הפתיעה את כולם ומגיעה מילה טובה לנעים על שבחר להמר עליו במשחק כל כך חשוב. לא בטוח שזה יעזור להשיג את המטרה הסופית. בינתיים, בקבוצה יסתפקו באחד מהרגעים המרגשים בתולדות הקבוצה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן