זנב לשועלים

מ.ס אשדוד הפסידה פעמיים ברציפות בתוצאה 1-0 ונשארה במקום האחרון. מכבי חיפה והפועל באר שבע ניצחו בקושי הרכב חסר של יובל נעים, שמשווע לחיזוק משמעותי. במחזור הבא (יום ראשון בשעה 19:00): הפועל רעננה תגיע לאשדוד ל'משחק העונה' בתחתית. נעים: "נישאר צנועים, קטנים

אגוזי. הפתיע נגד חיפה. צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מ.ס אשדוד-מכבי חיפה, מחזור 15, איצטדיון הי'א

בשבוע שעבר, ביום רביעי בערב, אירחה קבוצתו של יובל נעים את מכבי חיפה, עם מאמנה החדש מרקו בלבול. כ-2000 צופים נכחו במשחק, רובם צבועים בירוק, אשר הציגו שתיקה רועמת, וכמעט ולא עודדו את קבוצתם, בשל מחאה כנגד הבעלים יענק'לה שחר. למרות שהמועדון הירוק נמצא באחת מתקופות השפל הגדולות בתולדותיו, לא השכילה המארחת לנצל זאת, הפסידה בנאיביות וצנחה למקום האחרון בטבלת ליגת העל.

אשדוד פתחה את המשחק כשהיא חסרה שלושה שחקני מפתח, כמו השוער יואב ג'ראפי שיחזור מפציעתו רק בעוד כשלושה מחזורים, גדי קינדה שהושעה על ידי הקבוצה בעטיה של התנהגות לא הולמת (נעים אמר כשנשאל על כך: "אתה רוצה שאני אתן לכל שחקן לעשות מה שהוא רוצה?"), ורומאן הבראן שמתח שריר בחימום. ללא שלושתם, הקבוצה הציגה משחק נרפה ונתנה יותר מדי כבוד ליריבה הירוקה, שנדמה, כי רק השם הגדול שלה נותר ממנה.

בדקה השמינית הרשת זזה לראשונה, מראשו של ניקיטה רוקאביצה, חלוצה של חיפה, אך שופט המשחק עידן לייבה פסל את השער בטענת נבדל, שלא בטוח שהיה. סיומת נפלאה לחלוץ האוסטרלי שמחה כנגד פסילת השער. בדקה ה-14 גם השופט לא עזר להגנת אשדוד, כאשר מהלך גדול של כדורגל התחיל אצל נטע לביא, קפטן חיפה, שמסר לרוקאביצה שמסר לשון וייסמן, שמסר לו בחזרה, ומשם הקפיץ רוקאביצה באלגנטיות מעל רועי משפתי, לרשת. 1-0 לאורחת. משפתי, השוער המחליף, נפצע במהלך, כאשר נתקל בכובש השער ונאלץ לנטוש את המשחק. מי שהחליף אותו היה השוער השלישי של אשדוד, עומר אגוזי בן ה-21 שהציג יכולת מצויינת, בעיקר במחצית השנייה ומנע תבוסה.

ברדע. שילם את מחיר הטעות נגד בש

בדקה ה-30 זכתה מ.ס אשדוד בכדור עונשין מ-11 מטרים. מתפרצת יפה שהתחילה בחטיפת כדור של לאונרד אווסו במרכז המגרש, משם העביר החוף השנהבי לדור גלילי (פתח במקום הבראן), שהעביר את הכדור בזריזות ליובל יעקובוביץ'. האחרון מסר יפה לדן ביטון שחדר לרחבה והוכשל על ידי רמי גרשון, בלמה של חיפה. ביטון ביקש לבעוט ונענה, אולם לא עמד בלחץ ובעט חלש לפינה השמאלית של גיא חיימוב, השוער האורח, אשר הדף את הכדור למרכז הרחבה. הקפטן טום בן זקן עט על הכדור החוזר וממצב קורץ, בעט לשמיים. הקהל הרב והשקט של חיפה שחרר אנחת רווחה.

מאמן אשדוד היה מתוסכל מהחמצת הפנדל ושלוש דקות לאחר מכן ביצע את החילוף השני שלו במשחק. הפעם החילוף לא היה כפוי ונעים, שהירבה לגעור בבלם הצעיר בן אל אדרי, בחר להוציא אותו. במקומו נכנס פיליפ קנז'ביץ' לעמדת המגן הימני, כשבן זקן מוסט לעמדת הבלם, בצוותא עם קרלו ברוצ'יץ. תמוהה העובדה שלאשדוד יש בסגל שני בלמים טובים בדמותם של ניר ברדע וניר ביטון שכבר הוכיחו את עצמם העונה, ולמרות זאת, במשחקים האחרונים הם לא זוכים לדקות.

המארחת הגיעה לעוד שני מצבים לפני הירידה להפסקה: בדקה ה-42 גלילי ניסה להפתיע את חיימוב בבעיטה קשתית מתוחכמת מחוץ לרחבה, אך האחרון הדף לקרן. דקה אחר כך המגן השמאלי של אשדוד, אביב סולומון בעט כדור מסוכן משמאל לימין ושוב חיימוב, אולי במשחקו הטוב ביותר העונה, היה במקום בשביל קבוצתו.

במחצית השנייה חיפה הייתה טובה יותר, ויכולה הייתה להגדיל את יתרונה. סדרת החמצות מסמרות שיער של שון וייסמן, מנעו ממנה שערים נוספים. בדקה ה-47 הגנה חדירה של אשדוד, איפשרה לוייסמן הצעיר להיות לבד מול אגוזי בתוך הרחבה, אך החלוץ בעט החוצה. חמש דקות חולפות והסיפור חזר על עצמו. שוב וייסמן לא מנצל 'בור' בהגנת אשדוד, ומפספס את המסגרת מקרוב. בדקה ה-58 וייסמן בעט סוף סוף למסגרת, אבל הכדור פגש את אגוזי שהיה מוכן והדף מצוין. בדקה ה-63 עוד הדיפה גדולה של אגוזי עצרה את וייסמן שהיה המום ונבוך מההחמצות שלו. את הכדור החוזר שלח סינתיהו סולליך לשמיים. בדקות שנותרו אשדוד הציגה משחק התקפה אנמי ולא הצליחה למנוע את ההפסד שהוריד אותה למקום האחרון.

הקהל מיואש

שתי דקות לסיום מחאת הקהל הירוק הגיעה לשיאה, כאשר נזרקו לדשא ארבע אבוקות שיצרו אוירה אירופאית באיצטדיון הי'א. בזמן בערת האבוקות, היציע המערבי הניף שלטים וקרא ליעקב שחר להתפטר, ואילו היציע הדרומי הגיב בשריקות בוז. נראה כי במכבי חיפה הקהל מיואש מקבוצתו, בדומה לאשדוד, בה הקהל כבר מזמן שכח ממחאות, הפסיק להגיע והתפנה לאפיקים אחרים.

נעים אמר בסיום: "היינו עם הרבה חיסורים. ג'ראפי, קינדה והבראן לפני המשחק. זה שיבש לנו את התכניות. החמצנו ולא היינו מדוייקים. הקבוצה הזאת צריכה להתחזק וזה לא סוד. אנחנו רוצים להיות קרובים לשאר קבוצות התחתית עד שנתחזק בחודש ינואר. הדבר היחיד המעודד במשחק הזה, היה עומר אגוזי. אני זוכר את אבא שלו ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים, ועוד שיחק איתי בהפועל רמת גן."

התגלית של המשחק אגוזי, שלא רגיל להתראיין, אמר בסיום בחיוך תמים: "אני מאוכזב מההפסד אבל מרוצה מהמשחק שהיה לי. אני בכל משחק מכין את עצמי לתרחיש שאכנס למשחק. הלוואי שאמשיך לשחק. מה שהצוות המקצועי יחליט יקרה. בשתי הדקות הראשונות קצת התרגשתי אבל זה עבר לי מהר."

הפועל באר שבע-מ.ס אשדוד, מחזור 16, איצ' 'טוטו טרנר'

קרוב ל-11,000 צופים הגיעו לתמוך באלופת המדינה, במשחקה מול נועלת הטבלה. באר שבע עוברת תקופה נוראית והיא התייצבה למשחק לאחר תבוסה ב'משחק העונה' מול מכבי ת"א, ארבעה ימים קודם לכן. אשדוד מצדה, הגיעה מהמקום האחרון, לאחר שלושה הפסדי ליגה רצופים ושלל חיסורים (ג'ראפי, ברוצ'יץ', קינדה והבראן). המתכון הזה הוליד משחק עצבני, סוער ורווי בשליפות כרטיסים של שופט המשחק, רועי בר נתן.

נעים פתח עם שלושה בלמים לראשונה מאז שמונה למאמן הקבוצה. עמית ביטון וניר ברדע שמיעטו לשחק במחזורים האחרונים, הוזעקו להרכב הפותח וצוותו יחד עם הקפטן, בן זקן, במערך של כאמור, שלושה בלמים. בחלק הקדמי הגיע שינוי מרענן בדמות דקות ראשונות של הכשרון המושאל מהפועל ב"ש, עמראן אל קרנאווי, שהיה מצויין במחצית הראשונה והטריד את הגנת היריבה ללא הרף.

האלופה פתחה את המשחק בהסתערות על השער של רועי משפתי, אבל החמצות של בן שהר ודיא סבע מנעו ממנה יתרון מוקדם. אשדוד ניסתה לצאת למתפרצות עם אלקרנאויי שנראה בכושר טוב מאוד. בדקה ה-15 שוער ב"ש, אריאל הרוש, איבד כדור לדודו ביטון חלוץ אשדוד, שהעביר לאל קרנאווי, שבעט חלש מדי מול השער החשוף. מיגל ויטור, הבלם הברזילאי שחזר מפציעה ארוכה, הציל מהקו.

ואז התחילו קרבות ה'בושידו': אל קרנאווי התגרה באריק סאבו, הסלובקי חמום המוח של ב"ש, שלא נשאר חייב, חנק את אל קרנאווי וזרק אותו לדשא. בר נתן לא יכול היה להתעלם, שלף את האדום לסאבו ואת הצהוב לקיצוני של אשדוד. שלוש דקות חולפות ולואי טאהא, בלם ב"ש, הטריד את דודו ביטון, חלוץ אשדוד שקיבל הזדמנות בהרכב הפותח ובזבז אותה. ביטון בן השלושים, היה חייב לנהוג בצורה בוגרת, אך הגיב בדחיפה שהפילה את בלם נבחרת ישראל לדשא. בר נתן לא היסס ושלף לביטון את האדום השני במשחק. שוויון במורחקים שעל פניו, נראה שיוביל למשחק פתוח ומלא בהזדמנויות. אולם, חילופים מוזרים של שני המאמנים (בכר: מוחמד כבהא על חשבון בן שהר. נעים: מוחמד כנעאן המושאל ממכבי חיפה במקומו של אל קרנאווי הבולט בשחקני אשדוד), גרמו למשחק דל באירועים ליד הרחבות. עד למחצית בר נתן ששפט מצוין, ספר מלבד שתי ההרחקות, גם חמישה כרטיסים צהובים שהעידו על מפלס העצבים והלחץ בשני הצדדים.

גם במחצית השנייה באר שבע הייתה טובה יותר מאשדוד וניסתה לנצח בכל כוחה. בדקה השישים הקפטן, מאור מליקסון הוציא כדור רוחב נהדר מימין, לעברו של בן ביטון המגן הבאר שבעי, שהמשיך בנגיעה לקורה של משפתי בר המזל. שתי דקות לאחר מכן, גם המזל כבר לא היה שם עבור משפתי ואשדוד. ניר ברדע איבד כדור 'קריטי', דיא סבע אמר תודה רבה וחטף. סבע, שחקנה של נבחרת ישראל, התקדם ומצא את נייג'ל האסלביינק שנכנס לרחבה, ניער את ברדע, בעט ברגל בשמאל 'טיל' לרשת של משפתי וחגג את שערו החמישי העונה. 1-0 להפועל באר שבע. שערו של ההולנדי נשמר עד הסיום וגרם לאנחת רווחה אצל בכר והקהל.

השער נולד כאמור, מטעות כפולה של ברדע, ששילם את המחיר אחרי דקה. היה זה דין דויד, שנקרא להציל את המולדת ונכנס במקום ברדע המתוסכל. כבר התרגלנו לחילופים ה'קפריזיים' של יובל נעים, שמגיב מהר מאוד לנוכח טעויות של שחקנים. גישה כזאת ודאי מורידה את הביטחון לשחקן הטועה, במקרה הזה, ברדע. קשה לבוא בטענות לכלל שחקני ההגנה של אשדוד, שאינם משחקים בצורה קבועה ביחד ומלבד הקפטן טום בן זקן, לאף שחקן הגנה בסגל לא מובטח הרכב ראשון.

זהו הפסד הליגה הרביעי ברציפות למ.ס אשדוד, שלדעת פרשנים רבים תרד לליגה הלאומית בתום העונה. יש לציין כי מאז החליף נעים את בלגויה מילבסקי, כבשה הקבוצה שני שערים בלבד בשישה מחזורי ליגה. מאמן אשדוד מדבר בכל ראיון אפשרי על רצונו להתחזק ועל שאיפתו להישאר קרוב לקבוצות התחתית בינואר. הרושם הוא שיובל נעים בונה יותר מדי על שחקני החיזוק שעתידים לבוא, ופחות על שחקני הסגל הנוכחי ששוקעים ומאבדים מביטחונם ככל שהליגה מתקדמת. במחזור הבא כאמור, הפועל רעננה תגיע לאיצטדיון הי'א, למשחק של 'להיות או לחדול' מבחינתה של מ.ס אשדוד.

נעים אמר בסיום: "ארבעה שחקנים מובילים לא שיחקו. מי ששיחק הוכיח את עצמו. צריך להגיד את האמת: אנחנו לא ברמה של באר שבע. נישאר צנועים, קטנים ונעשה הרבה צרות. נתנו הכל ואין לי טענות לאף אחד, חוץ מביטון. האדום הזה לא היה צריך לקרות. בסגל הזה יהיה קשה להישאר בליגה. נתחזק איפה שצריך ונעשה שינויים כדי לעזור לשאר הסגל."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן