הכירו את המתכנת מאשדוד שבזכותו אתם מחפשים בויקיפדיה בחברה ששוויה 5 מיליארד שקלים

שי בנון הקים את חברת החיפוש אלסטיק והוביל אותה להנפקה בוול סטריט באוקטובר האחרון . בראיון ל"גלובס" הוא מספר איך החברה התחילה ("אפליקציה לסידור מתכונים"), מביע אמון בקוד פתוח ("יכול להפיל גם חברת ענק") ומסביר למה בחר להקים את החברה בהולנד ("הפרקטיות הישראל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הנפקת חברת הטכנולוגיה אלסטיק הייתה אחת ההנפקות המוצלחות ביותר של חברת טכנולוגיה בוול סטריט השנה. בתחילת אוקטובר גייסה החברה 252 מיליון דולר, וכיום היא נסחרת לפי שווי של כ-5 מיליארד דולר ובתשואה של 74% על מחיר ההנפקה. קשה להאמין שהכל התחיל במתכנת ישראלי אחד, שנסע בעקבות אשתו ללונדון לצורך לימודיה, ובעודו מחפש עבודה במדינה החדשה, השתעשע בתכנון אפליקציה קטנה שעזור לה לסדר את המתכונים.

אותו מתכנת ישראלי, שי בנון שמו, ניהל את החברה לאורך כל הדרך שעברה עד ההנפקה, וממשיך לנהל אותה גם היום, תוך שהוא צומח יחד איתה.

אלסטיק הוקמה לפני למעלה משמונה שנים כדי להביא חוויית חיפוש ידידותית למשתמש, ממש כמו במנוע חיפוש באינטרנט, לעולמות שאינם מידע תוכני קלאסי. היום, כשאתם מחפשים בתוך אתר ויקיפדיה, כנראה אתם מחפשים במנוע חיפוש של אלסטיק. מאץ' בטינדר? מנוע החיפוש של אלסטיק חיבר בין הצדדים. מצאתם מונית באובר? אלסטיק מצאה אותו עבורכם. חיפשתם שיר בספוטיפיי? כן, זו אלסטיק שאיתרה אותו מבין מיליוני השירים במאגר. אלפי ארגונים נוספים נעזרים בחיפוש של אלסטיק בתוך הארגון, וכנראה שתתקשו להעביר שבוע בלי שהיא תיגע בחייכם בדרך זו או אחרת, מבלי שתדעו זאת.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן