המיליונים למ.ס אשדוד אושרו בלי שאלות: "חברי מועצה מצביעים כמו בובות"

בשלושת השבועות האחרונים התקיימו שני משחקי בית של קבוצת מ.ס אשדוד באצטדיון הי'א בעיר ורק מאות בודדות של צופים, הטריחו עצמם לצפות בקבוצה של הבעלים הלא רשמי, מר ג'קי בן זקן, אשר משחקת בליגה הבכירה בישראל בכדורגל. במשחק האחרון נגד בני יהודה הגיעו כחמש עשרה או

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

למועצת העיר של אשדוד הצטרפו בבחירות האחרונות לא פחות מ-18 חברים חדשים. אם לשפוט לפי ישיבת המועצה הראשונה שהתקיימה בשבוע שעבר, בה בין היתר, הוחלט לתקצב את האקדמיה או במילים אחרות את מ.ס אשדוד בעלות משוערת של למעלה משמונה מיליון שקלים, אז השינוי שהעיר קיוותה שיגיע, יצטרך להמתין לבחירות הבאות. חברי המועצה אישור כמו בובות על חוט את ההקצבה לאקדמיה של בן זקן בלי למצמץ וכך הועברו מכספי משלם המיסים 8 מיליון שקלים. הנהלת העיר עוד לפני שחברי המועצה החדשים יבינו מי נגד מי כבר בישיבה הראשונה הועברו הכספים לחבר בן זקן. אם כך ימשיכו חברי המועצה להתנהג: להצביע בלי לשאול שאלות אזי שהעיר אשדוד והתושבים בבעיה גדולה. אבל היה מה שנקרא צדיק אחד בסדום, ד"ר אלי לחמני שלקח את העניינים לידיים ושאל הרבה שאלות והקשה על ההנהלה. העניין הוא שלקואליציה יש רוב מוצק. האצבעות הורמו אל על וההצעה עברה. מיליונים ממשלם המיסים הועברו למ.ס אשדוד.

מתחקיר שערכנו עולה כי הכסף שמוזרם לקבוצת מ.ס אשדוד, מיועד לתפעול השוטף של הקבוצה ושל האקדמיה שהיא מפעילה. האקדמיה הוקמה בשנת 2010 והיא מניבה פירות כלכליים רבים לקבוצה, המגיעים ממכירת שחקנים מוכשרים, שהאקדמיה מפתחת במשך השנים. ייאמר עוד כי מחלקת הנוער של אשדוד הינה מפוארת ומספקת שחקנים לכל הקבוצות בארץ ואפילו גם בחו"ל. אשדוד תמיד התברכה בכישרונות צעירים, שבימינו, נמכרים לקבוצות גדולות עוד לפני שהקהל המקומי מספיק להנות מהם. אולם, לסיפור הזה יש צד נוסף.

בשנים האחרונות לאחר הגמוניה מוחלטת של מ.ס אשדוד, הוקמו מחדש שתי קבוצות, עירוני והפועל אשדוד, שמושכות את מירב תשומת הלב של הקהל בעיר. ה רבה יותר מקבוצת מ.ס שקופתה מלאה בכסף. בדרך כלל ציבורי. מתחילת העונה, את משחקי הבית של קבוצת מ.ס אשדוד פוקדים בערך 300 אוהדים ביתיים בממוצע. הקהל מורכב משחקני מחלקות הנוער והנערים שמחויבים על ידי הקבוצה להגיע וממקורבים להנהלה שמקבלים הזמנות קבועות. מתחילת השנה, ולמעשה גם בשנה שעברה, הכנסות הקבוצה ממכירת כרטיסים הן בדיחה.

85686586

בשלושת השבועות האחרונים, במשחקים הביתיים נגד מכבי פ"ת ועירוני קריית שמונה, שגם הן סובלות מחוסר קהל ובהתאם לכך מקבלות סכומים מזעריים מהרשות המקומית שלהן, השממה באצטדיון זעקה לשמיים. לעומת זאת, קבוצות עירוני והפועל שהוקמו על חורבות האיחוד השנוי במחלוקת משנת 1999, משחקות בימים אלה בליגה ב' ו-א' מספקות אלפי צופים נלהבים, ובכל משחק בית שלהן יש חגיגה שעומדת בניגוד גמור לאווירת הנכאים השוררת במשחקי מ.ס. במשחק האחרון נגד בני יהודה בחוץ, הופיעו כחמישה עשר אוהדים.

הצבעה ראשונה של חברי המועצה: כישלון

כבר בישיבה הראשונה של המועצה החדשה שזה עתה נבחרה הביאה הנהלת העיר את ההקצבה הזאת לאישור מועצה. וכדי להתעלם מהנתונים הבולטים האלה צריך להיות מנותק מעולם הכדורגל בעיר. כנראה שחברי המועצה החדשים, כמו הישנים, שכחו את ציבור אוהדי הכדורגל בעיר. למרות שברור לכל בר דעת, שלקבוצה כמו מ.ס אשדוד, במתכונת הנוכחית, אין הצדקה לתקציב מיליונים. למרבה הצער, אחד מחברי המועצה לא פצה את פיו בישיבה, שנערכה לפני שבועיים. בישיבה הזאת חברי מועצת העיר היקרים, נכשלתם ובגדול. אחרת איך ניתן להסביר העברה של מיליונים לקבוצה שבקושי מצליחה להביא 300 אוהדים?.

75478ו64

ד"ר לחמני: "מצביעים כמו תוכים"

כאמור, היחיד שעוד שאל התעניין ועשה שיעורי בית מקדימים היה חבר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני, שניסה לשפוך קצת אור על התעלומה. "מרכז המצוינות לספורט קובע קריטריונים לקבלת תקציבים מהרשות המקומית" הוא אומר בשיחה עם "השבוע באשדוד". " אחד מהם הוא שתהיה לקבוצה אקדמיה שבה יש אפשרות לילדים ולנערים להישאר ללינה במקום. הפועל ועירוני אשדוד צריכות להקים מרכז למצויינות מטעמם, הכולל לינה והכשרת ילדים ואז הם יוכלו לקבל. לגבי שתיהן, ניתן לומר שהן תקעו את החץ וציירו מסביב את הקריטריונים. הרי ברור וידוע שרק קבוצה אחת מילאה את הקריטריונים."

מי הגדיר את הקריטריונים?

"זה קריטריונים שעיריית אשדוד קבעה. אפשר לראות את זה באתר העירייה. אני לא יודע מי הגדיר את מ.ס אשדוד ואת האקדמיה לספורט כמרכז למצוינות . שאלתי ונעניתי שמשרד החינוך נותן להם את התעודה הזו, ושיש איזושהי הכרה במשרד למצוינות בספורט. שאלתי נשארה באוויר בגדול. גם בהיבט נוסף, הרי נאמר במפורש שקבוצה שגובה כסף מהילדים, לא תזכה לתקציב. וכששאלתי על כך, הרי אני יודע שכן גובים כסף באקדמיה לספורט, אמרו לא, הם לא גובים עבור הפעולה הספציפית של הלינה. זה שטויות. זה אמירות בעלמא."

אף אחד מהמועצה לא הביע מחאה?

"חשבתי. אבל לצערי עולם כמנהגו נוהג. אופוזיציה וקואליציה לא מסתכלות לגופו של עניין וכשכולם מצביעים כמו תוכים, ככה זה נראה. מי שבאופוזיציה מצביע נגד ומי שבקואליציה בעד. אמרתי בעבר, שאני לא אצביע כמו תוכי. כל פעם שהאופוזיציה מעלה טענה, הקואליציה ישר אוטומטית מחליטה נגדה וחבל."

מי שיושב במועצה יודע את הנתונים של הקהל?

"חושב שאנשים יודעים את זה. יודעים את הכמות של מ.ס ושל הקבוצות האחרות. אבל לצערי, זה פחות מעניין מהבחינה הזאת של האם צריך לתת תקציב בהתאם לאהדה ובהתאם לכמויות הקהל."

8648648647854

כמה כסף מ.ס אשדוד מקבלת?

"אני יודע שעיריית אשדוד מתקצבת בתקצוב ישיר ועקיף כמה מיליונים טובים, שזה מגיע למעל שבעה- שמונה מיליון שקלים בשנה. אבל הפעם יש בשבוע הבא ישיבות תקציב. לצערי זו פתיחה רעה לתקציבים."

שתיקת חברי המועצה

העובדה שאף חבר מועצה לא שואל שאלות, לא מעלה תהיות ולא מתערב בעניין מאוד תמוהה במקרה הטוב, מקוממת ומרגיזה במקרה הרע. אולי החברים החדשים בעירייה הוכו בסנוורים ממנעמי השלטון המקומי ומכורסאות העור והכיבודים?. איפה כל ההכרזות וההבטחות של הצעירים מלפני הבחירות? איפה כל הסדר יום החדש שהבטיחו ? כבר בישיבת המועצה הראשונה הציבור נשכח ונבחריו אינם משמשים כשומרי סף כפי שטענו רק לפני חודשיים. על חברי המועצה לזכור כי הציבור העניק להם את המנדט כדי לשנות ולא להוות חותמת גומי. מוטב להם להתעשת ויפה שעה אחת קודם, מפני שהציבור רואה הכל.

הציבור רואה את ההתעלמות המוחלטת ממחאת האוהדים, התעלמות שבאה לידי ביטוי בתקצוב בלעדי למ.ס אשדוד, כאשר הקבוצות האחרות, שמושכות יותר קהל בפערים גדולים, לא מקבלות במקרה הרע כלום במקרה הטוב: גרושים. ניתן רק לקוות שהעוול הזה יתוקן ונתחיל לראות תמיכות כלכליות בעתיד בקבוצות שהן לא מ.ס אשדוד.

האמת חייבת להיאמר. לקבוצה הבוגרת של מ.ס אשדוד אין זכות קיום. 15 שנה לאחר האיחוד המאולץ שקעה העיר בתקופה הזאת מבחינת הכדורגל. אוהדים כמע ולא פקד את המגרשים עד שקמו לתחיה שוב הקבוצות ה אהובות שלהם: הפועל ועירוני, שתמיד התברכה בכישרונות צעירים ואין ספק שהיוזמה של האקדמיה מבורכת. אך מה שקורה בבוגרים, כשמדברים על תקציבים, הוא לא פחות ממחדל. אין ספק שאת תקציב המיליונים, ניתן וצריך להפנות לדברים טובים וחשובים יותר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן