הלן גלבר אופטימית: "עם איחוד או בלי, אני אהיה ראש העיר הבא של אשדוד"

למרות שמסתמן כי לא יהיה איחוד בטחוה שהיא זו שתנצח. גלבר אומרת עוד כי חברו נגדה לא מעט בעלי אינטרסים כי לפגוע במועמדותה. "הם מפחדים שאהיה ראש עיר". בראיון היא אומרת שהתביעה של ג'קי בן זקן בסך 26 מיליון שקלים היא חלק מאותו ניסיון לפגוע בה. עד כמה פגעה בה פר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ש. הלן, בדרך לכאן ראיתי את הצילומים שלך על השילוט. את לבושה חולצה צנועה מאוד עם שרוולים עד פרק הידיים, מזכיר חרדית. את משדרת משהו למישהו?

"אני חושבת שאנחנו לא רואים את אותו קמפיין"

ש. אני אחדד, את לבושה צנוע בתמונות

"אני לבושה חולצה מחויטת כמו שראש עיר ראוי להיות. אני תמיד לבושה בסגנון מחויט"

ש. אין פה פניה לחרדים להראות להם ש'אני צנועה' כדי שיצביעו לך?

"אני תמיד מכבדת את עצמי בלבוש. לא חשוב אם אני מתמודדת או לא מתמודדת. תמיד שומרת על כבוד".

ש. איפה זה באמת עומד החלק שלך מול החרדים. אני מבין שיש חלק שרוצים לתמוך בך .

"קודם כל אני אשמח שכולם יתמכו בי וככל שיתמכו בי יותר כך נביא את השינוי לעיר אשדוד, כדי לתת את השירות הטוב לתושב, לראות את התושב בגובה העיניים, להתחיל באמת לכוון לכל התחומים. לא לראות את בעלי העניין ולראות את האזרח הפשוט, שצריך את החינוך, שצריך סיוע בחינוך…"

ש. אני שאלתי על החרדים. חלק מהחרדים רוצים להצביע בך, מה הם מצפים שתיסגרי את העיר בשבת ?

"אני לא יודעת, תשאל אותם".

GEL

ש. תגידי למה האיחוד הזה שדיברתם עליו את לחמני וכצנלסון במשך חודשים נפל? מאשימים אותך שעשית משא ומתן מאחורי גבם עם החרדים ואני מצטט את לחמני.

"אתה יודע, בחודשים האלה אני היחידה שלא שיחקתי משחקים והתנהלתי בתום לב. סניה ואלי במשך חודשים מדברים מתווכחים מסתכסכים, והיחידה שאמרה שהתאריך הנכון לעשות את האיחוד זה יהיה ב-10/10 כדי שעד למועד זה שכל אחד ימצה את הפוטנציאל שלו. ראינו גם מצב שלסרי לא זז בסקרים ותקוע באחוזים שלו. זה היה הזמן לעשות איחוד וזה הזמן הנכון, אני היחידה שניסיתי לגשר בין הצדדים. כל אחד נמצא באגו שלו, זה כועס על זה, זה רב עם זה. ביניהם אי אפשר היה לתקשר. הצעתי בואו נתחיל לעשות מהלך והשלישי יצטרף. לצערי לא היתה באמת כוונה אמיתית. עד שלשום בלילה עוד אומרת לאלי בוא נמשיך. אמר לי 'לא זה מאוחר'. איך מאוחר?"

ש. אני אסביר לך למה הוא התכוון כשאמר מאוחר? עדיין לא החלטתם ואנחנו 15 ימים עד הבחירות אפילו פחות. צריך לעשות סקר 3 ימים ואחרי זה גם למכור את זה לציבור. מבחינת הזמן הוא אומר מאוחר..

"אבל זה היה ההסכם. למה ללכת למשא ומתן"

ש. מה ההסכם

"ההסכם אומר שהסוקר יהיה כזה שלא עשה אף פעם סקר באשדוד והוא מוסכם על הצדדים ומה עשה לחמני הביא סוקר שהוא מכיר"

ש. אז אם את מגלה שיש פה חוסר בניקיון כפיים למה את עדיין ממשיכה להתאמץ על איחוד?

"כי העיר חשובה לי. לא חשוב לי השליח, לא חשוב מי מאיתנו יהיה השליח, חשובה השליחות"

ש. ומה השליחות שלך?

"השליחות היום היא שצריך להיות מנהיג שידאג לתושבי העיר, שידאג לתושבים, לילדים, לחינוך, לתרבות, לתחבורה, לתעסוקה, לדיור ושיתחיל לראות מול העיניים את התושב. שהדלת שלו תהיה פתוחה שיסתכל לתושב בעיניים, שירד לשטח, שידאג באמת ובתמים לאזרח הקטן, לתושב שלא מכיר את הכללים, ושאנחנו נעביר לו את הכללים. שהדלת תהיה פתוחה. אני עשיתי את זה ולא מעכשיו. אני עושה זאת כבר עשרים שנה, גם כיושבת ראש רובע יא' , כחברת מועצה, אם זה באופוזיציה או בקואליציה. לי חשובה העיר. אני ויתרתי על העסק שלי בשביל העיר, עסק שהצליח, ויתרתי בשביל העיר. בעסק הרווחתי כסף וכאן אני מתנדבת בלי כסף, בהתנדבות מלאה. אני אוהבת את התושבים אני אוהבת לגעת בהם, אני אוהבת להקשיב להם ואני אוהבת לעזור ולפתור בעיות. עשיתי את זה כל רגע וכל דקה, 24/7 . הוכחתי את עצמי".

ש. ותכונות האלה שאת מציינת שיש לך לאלי לחמני ולכצנלסון אין?

"אני לא רוצה לדבר על המתמודדים האחרים, אני יודעת מה ומי אני"

ש. בכמה הזדמנויות טינפו עליך. בעיקר לחמני שאמר שבאת למו"מ בחוסר ניקיון כפיים ופעם אמר שאת לא ראויה לראשות העיר

ת. "ההבדל ביני לבינם שהם פחות מעניינים אותי. מעניין אותי מה אני עושה. הם מדברים ולא עשו כלום. אף אחד לא עשה כלום. 10 שנים אני עשיתי המון למען הציבור. אני הייתי 24/7 נגישה לתושב. ויתרתי על העסק שלי למען התושב. כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. ואני אומרת אם כולם תוקפים אותי כולל מהצד של לסרי אז כניראה פוחדים ממשהו. מזה שאני חזקה ,שאני מובילה בסקרים וזה מטריד אותם. הם רואים איך אני בדרך להיות ראש עיר, וכשזה יקרה החגיגה של כולם תיגמר. תהיה שוויוניות, תהיה הוגנות, איזון. לא תהיה העדפה כזו או אחרת. תהיה שקיפות"

ש. מה פירוש?

"יש בעירייה חלוקה לא נכונה. יש כאלה שמקבלים היתר בנייה תוך יום ויש כאלה על פרגולה לא מקבלים היתר אפילו אחרי 3 חודשים. יש כזה שמייד מגישים נגדו תביעה על עבירות בנייה מינוריוצת ויש כאלה שפותרים להם את הבעיות ע"י תיקונים בלי תביעות ועם הרבה סימפטיה. אפליה כזו לא תהיה אצלי. אני אומרת שהעיר לא מנוהלת ע"י ראש העיר, מנהלים אותו, ראש עיר צריך להיות חזק ולא לספור אף אחד ורק אני מבין כל המועמדים יכולה לעמוד בלחצים כאלה. כל המועמדים מצויים בניגוד עניינים רק אני לאורך כל הקדנציות נקייה מכל זה"

ש. מי יהיה ראש העיר ב-31/10?

"ב-31 לאוקטובר אני אהיה ראש העיר הבא ובלי שחצנות"

ש. ואם לא את?

"אני לא רואה אף אחד אחר. לסרי בטוח לא יהיה ראש עיר הבא. אני ראש העיר הבא. אני היחידה שיכולה לנצח את לסרי".

ש. מהיכן הביטחון הזה?

"אני אומרת זאת על לפי הנתונים שיש בידי"

ש. יש לך הערכה למה למרות שלסרי במשמרת שלו בנה בית חולים, אמפיתיאטרון, פארקים, פרויקט תחבורה, עם החרדים הוא היה בסדר למה הוא לא הכי חזק בעיר?

|"ראש העיר הזה מנותק מהשטח, ראש העיר הזה לא ידע להתנהל לאורך כל הקדנציה, הוא הנחית הנחתות, הוא לא ניהל את העיר, את פרויקט התחבורה הציבורית הוא הנחית. לא היתה לו תכנית מוקדמת. ביום בהיר אחד התגלה להם בעבודות שיש מנהרה. איך הוא יוצא לפרויקט של חצי מיליארד שקלים שאין אפילו תכניות מסודרות?. הם לא ידעו שיש מנהרה בכיכר? הם היום תקועים ואומרים וואי פתאום יש מנהרה".

ש. אבל תראי את רחוב הרצל מואר יפה כבישים חדשים..

"הפכו את הכביש הזה כביש הרצל לכביש המוות"

ש. מה??

"כמו שקרה בפתח תקווה בדיוק . כביש שבסוף סגרו. יש לנו היום את הרצל ככביש מוות הוא כביש שדומה לפתח תקווה שקראו לו כביש המוות. ועוד משהו: למה בהרצל עשו שינוי וחידוש תשתיות, אם הם לא מיועדים לבעלי עניין? הרי מי שקרוב לתחבורה הציבורית מקבל הקלה בחניות וקיבל שם תשתיות חדשות, מדרכות חדשות. למה לא ברובעים הוותיקים? שם הפרויקט היה צריך להיות למה לא לתת תשתיות ברובעים הותיקים?"

ש. אם את נבחרת לראשות העיר מה את עושה בעניין הזה?

"הפרויקט כרגע לא הולך לשום מקום. הוא ותקוע. אנחנו מביאים את אנשי המקצוע הטובים ביותר ופועלים איך אנחנו נותנים פתרונות תחבורה נגישים זולים"

ש. את אומרת באופן חמור שמדובר בכביש מוות מה תעשי בעניין אם תיבחרי?

"אסגור את זה. כביש המוות לא יהיה פה, אני לא אסכן את התושבים. יש לי תכנית חלופית מסודרת שאותה הגשתי לראש העירייה בזמן אמת. מה שנצטרך יהיה כעת לתקן את הטעויות. נביא את אנשי המקצוע הטובים ביותר, לא נחסוך כדי לקבל את הפתרון הטוב ביותר כי עכשיו צריך לתקן את הטעויות שלו. התכנית שלי הייתה ליצור קווים ישירים למרכזים הראשיים כמו למשל מהרובעים הוותיקים לרכבת ולא.ת. ולמרכז המסחרי וגם לפתוח עוד יציאות מהעיר"

ש. לא כדאי להמתין ולראות איך בעתיד זה יהיה אולי זה יהיה פרויקט מוצלח?

"יוסי, נכון להיום אף אחד לא נהנה מהפרויקט. הוא נעשה שלא מתוך אינטרסים אמיתיים ולא לטובת התושב. תסתכל על כביש הרצל. מבחינת התשתיות, הוא הרבה יותר חדיש מהרובעים הוותיקים למה לא מפנים משאבים איפה שהמצב גרוע יותר, איפה ששם אנשים נופלים ברובעים הוותיקים?".

ש. הם אמרו שזה חלק ב' בתכנית

"למה? תשאל את השאלה למה? מי הולך לבנות ברח' הרצל".

ש. כי זה עורק הראשי של העיר..

ת. "העורק הראשי עבד טוב מאוד עד היום. העורק הראשי עבד מצוין"

ש. אומרים שכבר אין פקקים?

"היום הכביש הזה הוא סכנת חיים, אתה לא יודע איך לנסוע, תנסה. אגב היו תאונות שם, עוד לא התחלנו ויש תאונות. זהו כביש מוות אנשים לא מבינים. אני רוצה להגיד לך משהו מבחינתי שאני באה לפרויקט צריך לתכנן אותו מראש לא באים מתוך אינטרס. זה הפרויקט שצריך לתכנן מראש, צריך לעשות סדר עדיפויות "

ש. בנוסף לסרי יכול גם להסתכל על בית חולים שנבנה במשמרת שלו. מה תגידי?

"אתה יודע, אפילו ביבי לא אמר שלסרי בנה. עשיתי עבודת מחקר בתואר שלי בממשל ופוליטיקה על בית חולים משנות השבעים. צבי צילקר שהיה ראש עירייה הביא לוועדות בכנסת כל הזמן את העניין ולחת. בית חולים לא נבנה ביום אחד ובטח לא מקמפיין של לסרי ב-2008 אלא זה החל משנות ה-70. תיכנס לפרוטוקולים של הכנסת ותרא מי דיבר מי עשה. יש גם את סופה לנדבר יש גם את חברי הכנסת שהיו באשדוד".

ש. לסרי לא היו לו שוב מעורבות בזה?

"זה החל משנות ה-70"

ש. בעובדה, שבמשמרת שלו כראש עיר זה נבנה..

"צילקר נתן לו לנהל את הקמפיין, אבל גם ביבי טוען זה בכלל לא לסרי זה הוא"

ש. ביבי וצילקר בנו את בית החולים?

"כן. ביבי בנה את הביה"ח. ביבי טוען שבזכותו יש ביה"ח. ואני אומרת שגם בזכות הרבה אנשים. אנחנו כוועדי הרובעים עשינו הפגנות, נלחמנו עזרנו לעיר להביא בי"ח אבל לא מקמפיין מביאים ביה"ח"

ש. איך את מתמודדת עם פרשת ההקלטות. זה השפיע עלייך לרעה?

"לא, ממש לא. זה בדיוק מוכיח את מה שאני כל הזמן אומרת, שמוכנים לשקר, לבשל, לזייף כל דבר כדי שאני לא אבחר לראשות העיר. הם יודעים שאם הלן גלבר תהיה ראש העיר החגיגה נגמרה. הם יעשו הכל להחליש אותי. ימציאו שקרים, שאני מרוסקת בסקרים ומה לא. הם יודעים שהלן חזקה מכולם, הם מפחדים שהלן גלבר תהיה ראש עיר".

ש. מה שיוצא לציבור בסוף מהסיפור הזה של הקלטות שאת נפלת בפח על ידי חוקר שהתחזה לקבלן ושם את נשמעת מבטיחה לו לסייע לו בתמורה למימון מערכת הבחירות שלך

"אתה יודע יוסי, גם אני יכולה לבוא אליך עכשיו לקחת סיפור להלביש עליו מילים אחרות ויצא מזה סיפור יפה. בסופו של דבר אם תקשיב לקלטות אין שוב דבר, כי לא היה שום דבר אתה יכול להקשיב. לא היה ולא נברא שום דבר. הם עושים רק דבר אחד ומנסים להשפיע על מערכת הבחירות"

ש. בעקבות הקלטות ג'קי בן זקן תובע אותך ב 26 מיליון שקלים טענה כי הזקת לו לעסקים. איך אתה מתמודדת עם כזו תביעה?

"התביעה בכלל לא מדאיגה אותי בכלל. אני יגיד לך משהו כי ג'קי בן זקן באופן קבוע גם בבחירות הקודמות שלח לי תביעה דקה לפני בחירות וככל שאני חזקה יותר אז הוא בוודאי ינסה להטריד אותי בתביעות. התביעה הזאת היא תביעת סרק. היא תדחה ותיזרק מכל המדרגות. לג'קי מפריע דבר אחד :האם הלן גלבר תהיה ראש עיר או לא. התביעה לא מדאיגה אותי לרגע, כיוון שאני ביצעתי בנאמנות את עבודתי הציבורית במהלך 20 שנה וכחברת מועצה במהלך 10 שנים. אני לא אתן לאף יזם, לאף בעלי עניין, לקחת לנו את שטחי הציבור. לא אתן להם לקבל יחידות דיור בלי שיתנו לתושבים את האיכות חיים שהם צריכים. לא אתן לאף קבלן לקחת מוסדות ציבור מרובע ב' ולהשאיר את רובע ב' תקוע בלי התחדשות עירונית ובלי פינוי בינוי. לא אתן לאף יזם לבנות במע"ר דרום אלפי יחידות דיור ולבקש מהילדים שישחק בפארק אשדוד ים או ברובע ד', לא אתן את זה לאף יזם, לא אתן יד לקריסה תחבורתית בגלל כל ההקלות של חברים כאלה וכאלה."

GEL222

ש. אם תיבחרי הקבלנים צריכים להיכנס לכוננות ספיגה?

"להפך, אני אייצר פה תחרות. כרגע יש קרטל של קבלנים. יש מעטים ששולטים על בניית יחידות הדיור. השאר ברחו מהעיר. מדובר בקבלנים מצוינים שברחו מהעיר ואנחנו נחזיר אותם לתוך העיר, וניצור תחרות. חייבים לקדם את ההתחדשות העירונית ולראות אותה בראש סדר העדיפויות כדי לקדם את אותם אנשים שצריכים לדאוג להם, שצריכים שירימו את הראש מעל פני המים "

ש. את מרגישה שאת משלמת מחיר אישי של תביעות הכפשות?

"אמרתי לך שהשליח לא מעניין השליחות מעניינת. מבחינתי השליחות שלי להגן על מוסדות הציבור, שטחי הציבור והתושב"

ש. אם תבחרי תקראי ללסרי לקואליציה איתך ?

"כל אחד שרוצה להגיע לקואליציה שלי ותומך במדיניות שלי ובמצע שלי מוזמן"

ש. אני שואל כי אם לסרי ייבחר גבי כנפו מס' 2 שלו אמר שאותך לא יזמינו בכל מקרה

"אז בניגוד אליו אמרתי לך השליח לא מעניין השליחות מעניינת. כל מי שיאמין לאני המאמין שלי מוזמן לקואליציה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן