על מה בן זקן תובע את גלבר 26 מיליון שקלים?

הקרב בין חברת המועצה, הלן גלבר המתמודדת לראשות עיריית אשדוד לבין איש הנדל"ן בן זקן הפך באחרונה למלחמה של ממש בהם מעורבים, חוקרים פרטיים, תלונות בלהב 433, תביעות במיליונים. השבוע הגיעה המלחמה לשיא חדש: בן זקן ושותפו אברהם נניקשווילי וחברות בבעלותם, הגישו ת

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחרי מכתבי האיום מהכלא, הקלטות, חוקרים פרטיים שנשלחו לגלבר והעתירות וההתנגדויות הגיעה המאבק בין ג'קי בן זקן וחברת המועצה והמועמדת לראשות העיר הלן גלבר לשיא חדש. בן זקן, שותפו אברהם נניקשוילי והחברות סגול ב.ר השקעות בע"מ, גנדר פרויקטים בע"מ ומנור א.ד בניין והשקעות בע"מ הגישו תביעת ענק נגד גלבר בסך 26 מיליון שקלים בטענה כי נגרמו להם נזקים כספיים בשל העיכוב בפרויקטים הבנייה, שבהם היא נאבקה, בטענה כי נעשו שלא על פי הץנהלות נכונה ואף בדרכים לא כשרות ומושחתות, כדבריה.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, נטען כי גלבר ניצלה את כוח השררה שניתן לה כחברת מועצת עיר, על-מנת לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים אישיים שלה, תוך גרימת נזקים כספיים. בתביעה נכתב כי " סיפור המעשה פשוט. גלבר, במסגרת תפקידה כחברה במועצת העיר אשדוד הייתה ועודנה מתנגדת סדרתית לכל פרויקט שיזם ג'קי בן זקן, המחזיק באינטרסים כלכליים גדולים בעיר".

97684646

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אילן סופר ויונתן דורי ממשרד אילן סופר ושות', נטען כי "לאחרונה התברר כי התנגדותה הנחרצת והעקבית של גלבר לכל פרויקט שיזם בן זקן , אינה נובעת ממניעים ענייניים, אלא מתוך רצון עז לסכל כל פרויקט המקודם על ידי בן זקן וכחלק ממאבק פוליטי שמנהלת הנתבעת כנגד ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי".

085097987

בתביעה מפרטים בן זקן ושותפיו, את השנים הרבות בהם לטענתם עיכבה לכאורה גלבר את תוכניות בנייה לאלפי יחידות דיור ובית מלון במרינה שקידמו על קרקע בבעלות בן-זקן בוועדות התכנון ובבתי משפט, וזאת ממניעים פסולים.

אחד הפרויקטים הינו מע"ר דרום, שחלק מהקרקעות במקום שייכים לחברת מנור בבעלותו של בן זקן. בתביעה נטען כי בשנת 2010 המליצה הוועדה המקומית על הפקדת תוכנית להקמת 3,800 יחידות דיור על כל חטיבת הקרקע. לאחר הליכי תכנון שארכו מספר שנים, הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום את התוכנית, תוך שהיא מציינת כי מדובר בתוכנית ראויה. נטען כי גלבר, מתנגדת עקבית להגדלת הבנייה במע"ר, פנתה לבית המשפט ועצרה את קידום התוכנית, אך בתחילת 2018 הגישה רשות מקרקעי ישראל תוכנית חדשה שמוסיפה לתוכנית עוד יחידות דיור, כך שחטיבת הקרקע כולה תכלול 4,280 יחידות דיור.

במסגרת התביעה מובעים גם הקלטות שפורסמו לאחרונה של גלבר אשר לטענת התובעים מוכיחה את התנגדותה של גלבר לכל תוכניות הבנייה של בן זקן. נטען כלפי גלבר כי "במסגרת מערכת יחסים הנובעת ממניעים פסולים שקיימה גלבר במהלך השנים 2017-2018 עם איש עסקים שהתעניין בהשקעות נדל"ן בעיר, התברר כי גלבר סחרה לכאורה במידע המועבר לידיעתה במסגרת תפקידה במועצת העיר, לצורך תיווך עסקי בין אנשי עסקים המעוניינים להשקיע בפרויקטים נדל"ניים בעיר, כי גלבר עשתה שימוש פסול ובלתי חוקי במידע המועבר אליה מתוקף תפקידה; כי גלבר חברה למוריס חליווה שהינו שותף של התובע 4 במנור, המצוי עמו בסכסוך עסקי, וכי במסגרת מערכת יחסים פסולה זו גלבר הזינה את חליווה במידע סודי המועבר אליה מתוקף תפקידה ואף הייתה מעורבת בפעולותיו העסקיות של חליווה, לרבות ייעוץ בקשר לסכסוך בינו לבין בן זקן".

עוד טוען בן זקן בתביעה כי "גלבר הציעה לאיש עסקים לרכוש פרויקטים בבעלות בן זקן להם היא התנגדה נחרצות, מתוך הנחה שבן זקן יתייאש מדרך החתחתים שגלבר מעבירה אותו במשך כ-9 שנים וימכור את נכסיו בעיר בנזיד עדשים; כי גלבר מקדמת באופן נמרץ פרויקטים נדל"ניים בעיר לתורם פוטנציאלי לקמפיין הבחירות שלה לראשות העיר, לרבות פרויקטים בבעלות בן זקן אשר עד לאותו מועד גלבר התנגדה להם בכל תוקף, ואף עתרה מספר פעמים לבית המשפט לצורך עצירתם; כי בתמורה לפעולותיה "הפסולות," גלבר ביקשה מאיש העסקים לממן עבורה את קמפיין הבחירות שלה לראשות העיר, בסך של 3 מיליון שקל וכי גלבר הציעה לכאורה לאיש העסקים מספר דרכים "יצירתיות" לעקוף את המגבלות הקבועות בחוק הרשויות המקומיות".

865363452233

בכתב התביעה מפנים לתמלול שיחה מ- 1.11.17 בה נטען שגלבר אומרת " אני עושה הכל לא לתת לו לזכות השנה בשום דבר כדי שגם יהיה לי, שהכל יהיה לי פתוח… שאני אוכל לשלוט על הדברים האלה". כן מצטטים תמלולים נוספים מהם נטען כי גלבר נסתה לפגוע בתוכניות הבנייה של בן זקן אך לכאורה הייתה מוכנה לסייע ליזמים אחרים "גלבר ניהלה מלחמת חורמה כנגד פרויקט סגול שעניינו 650 יחידות דיור לרבות הגשת שתי עתירות מנהליות ואינספור בקשות והתנגדויות לוועדות התכנון. אלא שמשיחה מיום 19.3.2018 עולה כי גלבר ניסתה לשכנע איש עסקים להשקיע במקרקעין שבבעלות חברת מנופים פיננסיים, הנכללים בתכנית סגוטול, וזאת בשל פוטנציאל לבנות שם אלפי יחידות".

בתביעה מצוטטת גלבר מתוך שיחה שככל הנראה הוקלטה על ידי אןותם חוקרים פרטיים. בן זקן ושאר התובעים טוענים כי הציטוט הזה מוכיח לכאורה את המניע שלה מול בן זקן שהוא לטענת התובעים אישי בלבד: גלבר: "תקשיב, פרויקט אחר של סגול נותן לו 400 מיליון שקלים שאני מפילה לו את זה, אני אעביר לך את התביעה, תקשיב ולדי, אתה משתגע מה אני עושה לו. ג'קי רוצה לא יודעת מה לעשות. אם הוא יכל לשים לי, להרוג אותי, הוא היה עושה את זה".

גלבר והמאבק שלה נגד הפרויקטים של בן זקן

עוד כשישב בכלא על עבירות של הרצת מניות שיגר ג'קי בן זקן מכתבי התראה ואיום בתביעה גדולה כנגד חברת המועצה, הלן גלבר. הוא האשים אותה בפגיעה בעסקיו. באמצעות משרד עורכי הדין רם כספי ושות' אשר מייצגים חברות בהם קשור בן זקן: 'מנור א.ד.', 'בניין והשקעות', 'גנדר פרויקטים בע"מ' ו'סגול בר השקעות בע”מ’, הוא שיגר לה מכתב ובה מודיע לה בן זקן כי עקב התערבותה והתנגדותה בפרוייקטים שבבעלותו באשדוד, הוא מתכוון לתבוע ממנה עשרות מיליוני שקלים ככספי פיצוי על נזקיו. בן זקן טען במכתבו כי גלבר, כחברת מועצה המכהנת בוועדות שונות מנהלת קמפיין נגדו וכי היא מתנגדת לכל תוכנית שהוא מעורב בה, וזאת על רקע סכסוכי עבר ביניהם ולשם "חיסול חשבונות" וכי פעילות הנגד שלה גורמת לחברות בבעלותו נזק כספי רב ולכן בכוונתו לתבוע את גלבר בעשרות מיליוני שקלים על הנזק שלדבריו היא גורמת לחברות אליהן הוא קשור.

במכתב הנפרס על ארבעה עמודים שנשלח לגלבר ממשרד עורכי הדין כספי ושות' טען בן זקן כי גלבר מכהנת כחברת מועצת העיר וחברה במספר וועדות העוסקות בעניינים תכנוניים, לרבות הוועדה המקומית לתכנון ובניה של אשדוד. "לאור התנהלותך במהלך שנים אלה במסגרת תפקידיך" נכתב. "ברי כי הנך מנהלת קמפיין אשר מטרתו, בין היתר להכשיל פרויקטים, שיוזמות ומקדמות מרשותינו, כמו גם פעילותם של מיזמים נוספים בהם מעורב מר ג'קי בן זקן ותאגידים נוספים עמם הוא קשור, אך ורק על רקע מעורבותו בהם. כל זאת במקביל לניסיונותיך לקדם עצמך פוליטית, בין היתר על ידי ניגוח ראש עיריית אשדוד המכהן וצבירת כוח פוליטי באופן פסול, על ידי מתן גוון שלילי ומלאכותי לקשרי החברות שבין ראש העיר לבין בן זקן, כאשר מצב הדברים לאשורו הינו שונה בתכלית (ומטעם זה ראש העיר אף פסל עצמו מלדון בעניינים הקשורים לבין זקן, לרבות בפרויקטים בהם מעורבות מרשותינו)".

דוגמא נוספת עליה מתלונן בן זקן היא תוכנית של חברת 'גנדר' שבבעלותו בנוגע לתוספת זכויות למלונאות ולמסחר ברובע המרינה. דוגמא נוספת שמתאר בן זקן היא התנגדותה של גלבר לתוכנית שמקדמת חברת 'סגול' שבבעלותו בן זקן. התוכנית הינה לשינוי ייעוד ממסחר למגורים ברובע ב' בסמוך למתחם ״סטאר סנטר״. ”על אף שמדובר בפרויקט שיביא לבניית 650 דירות לזוגות צעירים ועל אף שהתבטאת בפומבי כי אין מקום למסחר נוסף בעיר אשדוד, כך שברי כי התנגדותך מונעת משיקולים זרים. ולמרות שהתוכנית נמצאה ראויה, אושרה להפקדה ומועד להגשת התנגדות חלף, המשכת לפעול נגד התוכנית מבלי לבחול בכל אמצעי, לרבות ע"י הפניית מכתבים חוזרים ונשנים לוועדה המחוזית, בדרישה לביטול ההפקדה ועוד ניסיון להגיש ערר בפני המועצה הארצית, כל זאת על אף שידוע לך כי אין בידיך כל עילה או סמכות לעשות כן".

על תכנית זו לבניית 650 יחידות דיור עתרה גלבר עם תושבים מרובע ב' כנגד התכנית. פעמיים היא עצרה את התכנית שעדיין נדונה בבית המשפט, שקבע כי על מועצת העיר אשדוד לדון בתכנית ולאשר אותה. מדובר בפרויקט של מאות מיליונים ועצירת התכנית עשויה להסב נזק גדול ליזמים ובראשם בן זקן. לטענת בן זקן באמצעות עורכי דינו, התנהלותה של גלבר מהווה המשך ישיר כביכול להתנגדות בעבר לפרויקטים נוספים של בן זקן או של תאגידים הקשורים איתו. כך למשל הוא מדגיש את התנגדותה של גלבר בתוכנית שקידמה 'מנופים פיננסים לישראל בע"מ' להוספת זכויות למשרדים ולמסחר ברובע מע"ר צפון, התנגדותה נגד 'מועדון ספורט עירוני אשדוד'.

בן זקן במכתב שני לפני מספר חודשים כתב לגלבר שוב כי בכוונתו להגיד נגדה תביעה גדולה של מיליונים ובמכתב אף רמז כי בידיו יש ראיוטת חפציות ותיעוד המוכיח כי היא פועלת על גבול הפלילי. כחודש לאחר אותו מכתב צצו לעולם הקלטות של גלבר אשר לכאורה מבטיחה ליזם בשם "ולדימיר" שנשלח להקליט אותה על ידי חברת חקירות. גלבר ואנשיה טוענים כי בן זקן הוא זה שהפעילך נגדה חברת חקירות. על פי הקלטות נשמעת גלבר לכאורה מבטיחה ליזם "ולדימיר" לקדם לו פרויקטים בתמורה שיתמוך בה בבחירות לראשות עיריית אשדוד. גלבר כאמור טוענת כי הקלטות בושלו.

גלבר: "ניסיון נואש להטות בחירות"

ממטה גלבר נמסר בתגובה: "הציבור מבין שלסרי וחברו ג'קי בן זקן רוצים לפעול באשדוד כאוות נפשם. הלן גלבר לא תאפשר להם לפגוע באינטרסים של תושבי אשדוד. בשבועות האחרונים הופצו קלטות שמע מזויפות, ערוכות ומבושלות שנועדו לפגוע בהלן. הלן גלבר פועלת במסגרת החוק כנגד התנהגותו של ג'קי בן זקן העבריין המורשע. בין היתר, הגישה בשבועות האחרונים מספר תלונות על איומים וניסיון להצר את צעדיה. הלן לא תהסס לפעול בכל דרך שהחוק מקנה לה, מדובר בתביעת הפחדה והשתקה. זהו עוד ניסיון נואש להטות בחירות. הטיית בחירות הינה מעשה פלילי. הלן לא תיכנע ותמשיך בדרכה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן