אנשי השנה של מערכת אשדוד10

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

איש השנה בנוער – עידו גינזבורסקי

עידו גינזבורסקי תלמיד כיתה י”ב, ממשיך במסורת המשפחתית ומתנדב בקרב בני נוער בעיר. הוא תלמיד מצטיין בלימודים והיה אחד מ- 15 תלמידים בארץ שקיבל את אות רמון היוקרתית, וזכה לתעודת הוקרה מהעירייה ומועמד למיונים לקורס טיס. והוא קורץ לתחום הפוליטי ולא פוסל אפשרות גם להוביל ביום מן הימים את אשדוד

אם אפשר היה להוסיף עוד שעה ליממה, עידו גינזבורסקי תלמיד י"ב היה מנצל אותה לעוד פעילות התנדבותית. למרות גילו הצעיר יש לו כבר עבר עשיר של התנדבויות באשדוד. זאת לצד לימודי הבגרות שלו. הוא גם בן 15 התלמידים מתוך אלפים שקיבל את אות רמון היוקרתי, ומועמד לקורס טיס. עידו הוא הבן השני, מתוך ארבעת ילדיהם של לימור רואת חשבון וסער, פעיל חברתי מוכר באשדוד.

הוא לומד בכיתה י"ב במקיף ד' ומתנדב פעיל לצד הלימודים התובעניים. בין היתר הוא מתנדב כמדריך של"ח צעיר. "זה תפקיד שאני מאמין. בו אנחנו מעבירים את המסרים שאנחנו מאמינים בהם”,הוא אומר. כדי להיות מדריך של"ח הוא עבר החל מכיתה ט', מסלול ארוך.

הוא גם אוהד כדורסל מושבע. "אנחנו משפחה של כדורסל" הוא מעיד ובעצמו משחק בנבחרת הכדורסל הבית ספרית. בשנה שעברה היו בעיות עם הנבחרת והיא כמעט נסגרה לאחר שהמאמן עזב לארה"ב, אבל לא צעיר נחוש כגינזבורסקי ג'וניור ייבהל ממעט קשיים, והוא מספר לי בגאווה שהקבוצה הוקמה מחדש. זאת לצד פעילותו כחבר תנועות הנוער "השומר הצעיר" ו"בית"ר". בעבורו, הוא אומר לא מדובר בהתנדבות סתם או במקום עבודה. "אלא כדרך חיים" ועם גישה שכזו מה הפלא שקיבל תעודת הערכה מעיריית אשדוד, או שהוא מועמד לקורס טיס היוקרתי.

לאחרונה נבחר עידו להיות אחד מתוך 15 תלמידי תיכון בכל הארץ, שזכה באות רמון. הוא הספיק להיות במפגש בתוכנית, על שם אילן רמון ונהנה מכל רגע. "זה לא אות על מה שעשינו אלא אות על מה שעוד נעשה. במהלך שנת הלימודים יהיו מפגשים עם אנשי מפתח במדינה המנהיגים אותה בין אם חברי כנסת , עיתונאים ואנשי רוח וכלכלה ואפילו נפגוש את הנשיא. בתוכנית נלמד איך לנהל את המדינה, כדור העתיד של המדינה"

הוא לא פוסל אפשרות בעתיד הרחוק להשפיע בבית הנבחרים הישראלי או אפילו, וזה עדיין רחוק ממנו, להנהיג את המדינה, אם כי כרגע הוא מתכונן לבגרות במגמת ביולוגיה ומחשבים ובחלום להיות טייס בשירות הצבאי.

אשת השנה בספורט – טלי קריאף

בנתה מפעל חיים משגשג בקבוצת כדורסל הנשים של אשדוד והפכה את מכבי "בן" בנות אשדוד למעצמה בענף. היא הביאה המון הישגים וגאווה לעיר

 MG 0614 copy

הבחירה בטלי קריאף לאשת השנה בספורט היתה לא קלה בכלל, אבל בהחלט נכונה. הבחירה שכולם ציפו לה היתה פיני עייש, שלאחר שהעלה את עירוני אשדוד לליגה ב' חצה את הכביש לאדומים אשדוד והעלה את הקבוצה לליגה ב'. הערך המוסף שיש לטלי קריאף הוא שהיא בנתה את קבוצת כדורסל הנשים של אשדוד מאפס, בעבר מכבי בנות אשדוד היתה קבוצת אמצע טבלה בליגה שהיא פחות נוצצת ובענף פחות פופולרי, טלי קריאף לקחה תחת חסותה את הקבוצה לצידו של המנהל המקצועי אורי בן סימון שהוא גם בן זוגה והפכה את מכבי "בן" בנות אשדוד למעצמה בענף. בשמונה השנים האחרונות אשדוד לא פיספסה גמר פלייאוף אחד, בחמישה מקרים זה גם נגמר באליפות, שלושה פעמים זכתה בגביע המדינה מתוכם, פעמיים בדאבל.

קריאף שגדלה והתחנכה בעיר אשדוד בעלת תואר שני בראיית חשבון וידע בשיווק, יש לה גם תואר בשנקר אותו היא תירגמה לסטודיו קטן והיא בת זוגו של יד ימינה המקצועי בקבוצה אורי בן סימון, התמנתה ליו"ר האגודה בשנת 2011 כבר בעונתה הראשונה כיושבת ראש ראתה את הקבוצה זוכה בדאבל, הידע וההבנה שלה במספרים עוזר לה לשלוט בהוצאות ובהכנסות של הקבוצה ביד רמה כשכמעט היא מגייסת בעלי עסקים, ספונסרים ותרומות לקבוצה.

והקבוצה שבבעלותה מחתימה באופן קבוע שחקניות טופ בליגה וזרות איכותיות מה-WNBA, למרות הידע שלה במספרים הידע המקצועי שלה בכדורסל הוא לא גדול, בעבר סיפרה קריאף "לא הייתי שחקנית כדורסל, אני אפילו לא מבינה בכדורסל אני לומדת וכאשר הבנות קולעות סל אני משתוללת משמחה".

בעבר, היא רצתה לפרוש מהענף לאחר שהודיעו לה שהקבוצה לא תשחק באירופה "עייפות החומר מה שנקרא. זה גוזל המון משאבים ואנרגיות. הרגשתי בשלב מסויים שאין לי את הכוחות האלה, אין לנו את המשאבים להחזיק צוות גדול של אנשים. הכל בסופו של דבר נופל עליי ועל אורי. יש עוד טלי שעוזרת לנו, אבל בשורה התחתונה אנחנו צוות קטן על קבוצה גדולה. בשום קבוצה לא קיים שהיו"ר עושה מה שאני עושה. כל זה מאילוצים תקציביים. באידיאולוגיה שלי אני מעדיפה להביא את השחקנית הכי טוב ולצמצם עלויות תפעול ופוגעת בנוחות שלי." סיפרה קריאף בעבר ולאחר שזכתה העונה באליפות המדינה סיפרה "אני מאושרת, הייתי בכל האליפויות וכל פעם אני מתרגשת מחדש, כל צלחת היא כמו ילד קטן שנולד".

בסופו של דבר נשארה והמשיכה לתחזק את הקבוצה בצורה הטובה ביותר, בארבע השנים האחרונות הקבוצה זכתה באליפות והגיע למקום השלישי במפעל היורוקאפ היוקרתי, השנה למרות שהקבוצה הודחה מוקדם מן הצפוי בגביע ובאירופה, הקבוצה זכתה באליפות וריגשה מספר רב של אשדודים, מבחינת הישגים זו הקבוצה הכי פורה שהיתה באשדוד, למרות הענף הלא פופולרי האוהדים לא מפסיקים להגיע לאולמות ולעודד.

את רב מפעל חייה במכבי "בן" בנות אשדוד בנתה כשהיא פעלה עם הלב, זה גם מה שהיא סיפרה בעונה האחרונה שהחליטה לא לוותר על טיפני ג'קסון "אמרו לי שזה הימור, אמרו לי שקבוצה אלופה לא יכולה לקחת סיכון כזה במיוחד בעונה של אירופה אבל האמנתי וידעתי שהיא ווינרית אמיתית והלכתי עם הלב שלי. זה הדבר היחיד שמכוון אותי בתפקיד הזה ואני שמחה ששוב לא טעיתי ושהאנושיות היא מעל לכל והיא תמיד המנצחת." וזו אחת הסיבות היותר משמעותיות לקבלת התואר של אשת השנה, על אף שההמשכיות בתפקיד גורמת לזה להיראות כאילו היא אשת העשור.

המוסד הציבורי של השנה – האולפנא לבנות 

במשך 36 שנים מאז הוקמה, מצליחה האולפנא לבנות באשדוד לשלב הישגים מצוינים בלימודים לצד חינוך לערכים. באולפנא אחוזי זכאות לבגרות המתקרבת ל-100 ומעלה את הממוצע של אשדוד. והרבה בזכות צוות חינוכי מסור ומקצועי בראשות הרב שלמה רביב

IMG 2194

רק לאחרונה זכתה האולפנא ע"ש הרב משה כהן שאולי לפרס על הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים, מטעם משרד החינוך. עוד פרס הצטיינות בארון ההישגים של האולפנא. בפרס זכו 285 מוסדות חינוך שנבחרו על ידי משרד החינוך הפרס מוענק בין היתר בשל שילוב של מימדים חברתיים, ערכיים ולימודיים וביניהם מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.

האולפנא בהנהלת הרב שלמה רביב, הוקמה בשנת 1981 וב- 36 שנותיה היא עושה חייל רב ומשלבת מצוינות בלימודים לצד חינוך לערכים. מדובר באולפנא תורנית מדעית. האולפנא שמה לה למטרה להכשיר את התלמידות להיות לומדות עצמאיות תוך מתן דגש על פיתוח חשיבה לוגית. כבית חינוך לתלמידות, האולפנא מתאפיינת בחינוך הערכי-רוחני בכל תחומי הלימוד והעשייה; חינוך לאהבת ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל מתוך מעורבות ותרומה לחברה ועשיית חסד.

באולפנא לומדות תלמידות החל מכיתה ז' ועד י"ב. כ- 650 תלמידות ב-24 כיתות. בשנת תשע"ו זכתה האולפנא באות הצטיינות חסד וחמ"ד של משרד החינוך.באולפנא, מהזרם הציוני דתי בפיקוח העירייה. מצליחים לשלב לימודים במגמות כמו מחשבים, מדע וטכנולוגיה, ביולוגיה וביוטכנולוגיה. הצוות החינוכי דורשים הרבה מהתלמידות ולא רק בתחום הלימודי. בנות האולפנא זוכות לחינוך ערכי. בין יתר הפעילות שלהן בתחום ההתנדבות, תלמידות האולפנא מתנדבות במסגרות שונות כגון: בתי אבות, בתי ספר לילדים מיוחדים ועוד. ימי שיא – יום בו מתקיימים באולפנא פעילות לימודית וחווייתית סביב נושא מוגדר מראש, בו נחשפות התלמידות לנושאים שאינם בתוכנית הלימודים ואפילו פעם בשנה מתקיים אולפניגון" – ערב שירה וזימרה של בנות האולפנא מפרי עטן ומרצן.

הנתונים מראים מצוינות לאורך כל שנות קיום האולפנא. למרות הפיקוח של העירייה ולא בזכותו מדורגת האולפנא בצמרת מוסדות החינוך בהם אחוזי הזכאות לבגרות הינה כמעט מאה אחוז, כך למשל הנתונים הראו על 98.84% זכאיות לבגרות 15.12% בעלות בגרות בהצטיינות ועם 0.15 נשירה. אז מה סוד האולפנא? צוות של כ-60 מחנכים מקצועיים וחדורי מוטיבציה שדורשים הרבה מהתלמידות אך מאמינים ביכולתן, עומדים לרשותן ולא מוותרים על אף תלמידה.

אשת השנה באופנה – דורית רבליס

בת 16, לומדת בכיתה י"א ותלמידה למופת, כובשת את עולם האופנה הבינלאומי ומזה כשנתיים שהיא מדגמנת וזוכה למיטב הקמפיינים.

דורית רבליס תלמידה במקיף ז', נחשבת לדבר הכי לוהט בעולם הדוגמנות. מאז גיל 14 שהיא כובשת את עולם הדוגמנות הבינלאומי. היא פרצה לעולם הדוגמנות לפני כשנתיים בגיל לאחר שצפתה בטלוויזיה עם אמה זויה בכתבה על סיפור ההצלחה של הדוגמנית סופי מצטנר מחולון, שנבחרה לשמש כפרוזנטורית של בית האופנה היוקרתי ״כריסטיאין דיור״. האם והבת שלחו תמונות לסוכן הדוגמנות רוברטו, שהזמין אותה לאודישן, דורית עשתה בוק ומאז החלה לקבל עבודות והצעות.

דורית הצעירה דומה מאוד לדוגמנית המפורסמת מיכאלה ברקו בראשית דרכה. ההצעות החלו לזרום גם מחו"ל ובין היתר מענקי האופנה ״קלווין קליין״, ״ראלף לורן״ ו״איב סן לורן״. אגב את יום הולדתה ה- 16 חגגה בצילומי החורף של ״ראלף לורן״ ביחד עם סופי מצטנר.

דורית. מבית ממוצא רוסי נולדה וגדלה באשדוד. אמא שלה, עלתה לארץ לפני כ- 25 שנים וחלמה להיות דוגמנית. ונדמה שעכשיו דורית מגשימה את החלום ובגדול. עד גיל 14 היא הייתה בנבחרת ההתעמלות אומנותית באשדוד. כשקריירת הדוגמנות שלה החלה נאלצה לוותר על ההתעמלות.כמו כן, היא אוהבת לנגן על פסנתר. במקביל לקריירה המצליחה דורית תלמידת מקיף ז' בכיתת מופת, שמתמחה במתמטיקה ופיזיקה. יש לה אח גדול ליאור. האם כיום מנהלת חשבונות והאב מהנדס. משפחה טובה ותומכת שמלווה אותה בכל שלב בקריירה שלה.

עד מהרה היא פרצה לענף האופנה הישראלי והפכה לחביבת צלמי האופנה. כמו כן, כיכבה בשיתוף הפעולה של אלון ליבנה ו"לילמיסט”, למעצב האופנה עובד כהן, ובצילומים לקמפיין של רשת פקטורי 54 . בראיון אחרון איתה ב״ידיעות אחרונות״ עם הכתב אלון הדר היא אמרה על הקריירה "השנתיים האלה ביגרו אותי, ראיתי עולם, פגשתי המון אנשים. אני מרגישה שיש לי אחריות גדולה". מאז שהייתה קטנה עוד לפני שרצתה לדגמן פנו אליה אנשים במקומות ציבוריים החמיאו לה ואמרו לה שהיא צריכה לדגמן. לאחר שפנתה והתקבלה לסוכנות של רוברטו היא החלה לדגמן בארץ ומספרת שלא חשבה שתדגמן בחו”ל, אבל אז הגיעו ההצעות שאי אפשר לסרב להם. לדבריה בכיתה פירגנו לה על הצלחתה, היו גם שקינאו בה. ״ממי שקינא התרחקתי הבנתי מי החברים האמתיים שלי”. כמו כן, גם המורים תומכים בה. לצד הקריירה המשגשגת שכוללת טיסות וקמפיינים בחו”ל, היא כאמור שוקדת על הלימודים ולדבריה מצליחה יותר במתמטיקה ובפיזיקה.

אשת השנה בחינוך – מזל אלטחן

אלטחן מלמדת באשדוד כמעט 40 שנה את מקצוע המתמטיקה ועדיין אוהבת את המקצוע. יש לה חלק חשוב בכך שאשדוד מובילה באחוזי התלמידים שניגשים ל- 5 יחידות לימוד במתמטיקה. כבר שנים שהיא מלמדת תלמידים ומורים איך לאהוב את המקצוע שהיה שנוא וקשה על תלמידים. שלושת ילדיה, כולם מהנדסים, וברור… למדו 5 יחידות מתמטיקה

מזל אלטחן, נשואה ואמא ל- 3 וסבתא ל- 6 ילדים סיימה תואר ראשון במתמטיקה בבר אילן ותואר שני בחינוך. היא החלה ללמד באשדוד לפני 39 שנה, בתקופה שמתמטיקה נחשבה למקצוע קשה ושנוא על רוב התלמידים, אבל באהבתה הרבה למקצוע היא הצליחה להדביק אלפי תלמידים ומאות מורים למתמטיקה.

היא החלה ללמד מתמטיקה, בד בבד עבדה במכון ויצמן ומטעם הטכניון בחיפה. במשך שנים העבירה השתלמויות החל מחטיבות הביניים, בהשתלמויות מורים במרכז הפדגוגי ואפילו נתנה שיעורים פרטיים. כל מי שהגיע אליה כשיש לו קשיים במקצוע הפך עד מהרה לנלהב כמוה. "התלמידים בזכותי אוהבים את המקצוע וכשאוהבים משהו אז משקיעים”, היא אומרת. היא האמינה בכל תלמיד ולא ויתרה על אף אחד אבל גם דרשה מהתלמידים עבודה קשה. היא לימדה במספר תיכונים לפני 11 שנה עברה ממקיף ד' למקיף ט' אחד מבתי הספר המצטיין מידי שנה בתוצאות לא רק באשדוד או במחוז.

כיום היא מדריכה מחוזית של התכנית הלאומית לקידום לימוד 5 יחידות לימוד במתמטיקה של שר חינוך, נפתלי בנט. אחת מ- 8 מדריכות מחוזיות בארץ באזור הכולל את כל הדרום עד אילת. היא נותנת הרבה אבל דורשת מצוינות הן מהתלמידים והן מהמורים.

לפני כ- 5 שנים הגיעו צוות קרן טראמפ, לקידום מקצוע המתמטיקה לצפות בשיעור שלה. התלהבו ממה שראו בשיעור והחליטו להשקיע בעידוד לימודי המתמטיקה באשדוד. "הם החליטו לתרום כסף רב לקידום המתמטיקה בעיר. ישבנו בעירייה עם אריה מימון, ראש אגף החינוך בעיר והחלטנו על הקמת מודל ייחודי לאשדוד הקמת קהילת מורים למתמטיקה 5 יחידות. הגיעו מורים מכל המקיפים ועשינו עבודה טובה. כבר שנה רביעית שאנחנו פועלים בקהילה וכיום משמשים מודל חיקוי לעוד ערים, ראשון לציון, חיפה, באר שבע. ויש תוצאות למשל במקיף ט' 35% ניגשו לבחינת 5 יחידות. זה בזכות הקהילה של המתמטיקה. מורים למדו איך להכיל את התלמידים, איך ללמד אותם, איך למנוע נשירה של תלמידים, איך לעודד אותם, איך לגרום להם להאמין בעצמם, ואני בטוחה שזה הגדיל את האחוזים של התלמידים המצליחים"

מזל, אמא לשלושה מהנדסים, שכמובן למדו והצליחו בבחינת הבגרות של 5 יחידות במתמטיקה, אולי כי בשבילם זה היה כמו "שפת אם". היא אוהבת לקום כל בוקר וללמד את תלמידי העיר את רזי המתמטיקה.

איש השנה בדת – הרב הראשי (והלא רשמי) של אשדוד – מאיר אבוחצירא

רבים רואים ברב מאיר אבוחצירא כרבה הראשי של אשדוד ומעריצים אותו מאוד. הוא נחבא אל הכלים מתנהג בצניעות רבה ומנהיג רוחני וקהילתי בלתי מעורער של אשדוד. הוא זוכה לאהדה ואהבה מצד כל העדות, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים אפשר להגיד שזה רב שנבחר על ידי הציבור ולא על ידי קומץ קטן של גבאים ועסקנים שחלקם מושחתים

הרב מאיר אבוחצירא נחשב בעיני רבים בעיר כרב הראשי הספרדי בעיר. זאת למרות שלא הוכתר מעולם לתפקיד זה. הרב מאיר אבוחצירא, לא קרוב של משפחת אבוחצירא המפורסמת והוא זכה במעמדו הרם הודות לכישוריו, פעילותו ולבקיאותו הרבה בתורת ישראל. את האהבה והאהדה לה זוכה הרב, לא בגלל ״זכות אבות״, כי אין לו שום קשר משפחתי למשפחת אבוחצירא, וזה רק בזכות עצמו בלבד.

אבוחצירא בן 49, נשוי, אבא לארבעה ילדים ומשמש כרב קהילת הסיטי ורב בית הכנסת 'רבי רפאל אלנקווה', ראש כולל ״תורה לשמה״. הוא בקיא בראשונים ובאחרונים, פוסק ומורה הוראה. הוא למד בתלמוד תורה ״תהילה לדוד״, המשיך לישיבת ראדין בנתניה.

מימיו לא נגע בזקנו ניכר היה עליו שעתידו בגדולות. עוד בתור נער קראו לו חבריו רבי מאיר. לאחר שהתחתן, היה מלמד בתלמוד תורה בקרית גת. אחד המפקחים של משרד החינוך שהגיע לביקור פתע בשעתו לפני שלושים שנה נדהם כשראה את המורה הצעיר מאוד שמחזיק כיתה של 30 תלמידים כשהם קשובים, מרותקים ומרוכזים ומעט מהופנטים מהמורה הצעיר, שהיה רק בשנתו הראשונה בהוראה.

בהמשך, הקים את המדרשיה של ״שגיא ויעקב״ ועוד מדרשיות רבות בעיר. הוא מיקם את מרכז חייו ברובע הסיטי, רחוק מהקריות החרדיות, הקים את בית הכנסת המפואר ״תפארת רפאל״. בנעימות ובבקיאותו הגדולה ובמציאת החן הוא יודע לפתוח כיסים של תורמים לצרכי ציבור. אחד מבודדי הדור שהוסמכו על ידי הקהילה, ואחד בכל העיר שרואים בו מנהיג ומורה דרך, הדרת פנים ובבקיאות בתורה. הוא גם בעל זיכרון מדהים.

כל יום הוא מרצה בשיעורים רבים ושומעיו מעידים כי לא קרה אף פעם שחזר על עצמו בהרצאות באותו יום. החילונים והמסורתיים באים אליו להתייעצות, להתברך, לעשות שלום בית, לסכסוכי שכנים, וכולם יוצאים במאור פנים יפות. רבים רואים בו כרב העיר.

סדר יומו עמוס שלה רב עמוס. הוא משכים קום ב-4:30 בבוקר וער עד אחרי חצות. מלבד ההרצאות וקבלת קהל, הוא אחד הסנדקים בבריתות הכי עמוס, בארץ ובעולם, זה מעיד על החיבור שלו לקהל, שמחזיר לו הערצה ואהבה.

איש השנה בתרבות – אשר כנפו

איש השנה בתרבות הוא ללא ספק אשר כנפו, איש חינוך בכל רמ"ח אבריו וסופר מוערך ואהוב אשר זוכה להערכה בקרב אנשי רוח בארץ על תרומתו הרבה למורשת ולתרבות המזרחית. החל מהיותו יו"ר התזמורת האנדלוסית וכן על הספרים והמחזות שכתב ועל פרס גאון לחוקרים ויוצרים שקיבל באחרונה

באחרונה הוענק לסופר ולמחנך ולאיש התרבות אשר כנפו, בן ה- 82 פרס גאון לחוקרים ויוצרים מטעם 'קרן רנה' וניסים גאון. כבוד שרק מעטים ומובחרים זוכים לו.

כנפו, נולד וגדל במרוקו, בן למשפחת רבנים ידועה וצאצא של רבי יוסף כנפו. הוא עלה לישראל בשנת 1951 עם חברת הנוער ליישוב כפר דרום, כיום בני דרום ליד אשדוד. בשנת 1961 יצא לשליחות באיטליה וצרפת. למד ספרות באוניברסיטת סורבון בצרפת.

בשנת 1974 יצא לשליחות בפנמה. בעל תואר ראשון ושני באוניברסיטת ת"א. במסגרת פעילותו העשירה ניהל כנפו תיכון באשדוד, יסד את אגודת "זיו המערב" לקידום יהדות צפון אפריקה, שימש מפקח בכיר במשרד החינוך, יו"ר המרכז לפיוט ושירה באשדוד ויו"ר התזמורת האנדלוסית שבזמן כהונתו זכתה בפרס ישראל.

הוא גם עורך את כתב העת ברית של יהודי מרוקו. מדובר בכתב עת אקדמי עממי רב לשוני שמהווה במה יוקרתית לחוקרים, סופרים ומשוררים שמטרתם להפיץ ולשמר את ההיסטוריה והתרבות של יהודי צפון אפיקה.

כנפו, מחזאי וסופר מוכשר שמיטיב ביצירותיו לתאר את ההווי וחיי הרוח של יהודי המזרח. בשנת 2000 פורסם הרומן הראשון שלו "התינוק מאופרן", שזכה לתהודה רבה והערכה. משרד החינוך הפיק תכנית חינוכית על פי הספר ואף הספר הפך להצגה שהועלתה בתיאטרון.

קצרה היריעה מלפרט את הספרים והמחזות שכתב בין היתר בשנת 2005 פורסם ספרו "חתונה במוגדר". שנה מאוחר יותר הרומן "הפייטן, השחקן ומספר הסיפורים". ספר נוסף שזכה להצלחה "חזן בבית המרחץ" והשנה פרסם את הספר "תה עם נענע" ואת הספר "מהן אותן מילים". כנפו השתתף בכתיבה או תרגם. על פעילותו הענפה הוא זכה להערכה רבה מחוץ לאשדוד. פרס מורים יוצרים למפעל חיים , אות הוקרה " ליבי במזרח" וכאמור את פרס גאון.

איש השנה בהתנדבות – ניסים ביטון

ניסים ביטון מאשדוד למד מהוריו מהי נתינה לזולת וסיוע לנזקקים. עוד כשהיה מפקד בסיס דלק אשדוד חילק מזון לנזקקים ומאז הוא מחלק מאות סלי מזון למשפחות חילוניות וחרדיות בעזרת אשתו רחל, ילדיהם נכדיהם ועוד הרבה מתנדבים

ניסים ביטון מאשדוד הוא איש עשייה ופעיל למען הזולת. לדבריו זה מה שלמד מהוריו אליהו וחנה ז”ל. "הם עלו לארץ בשנת 1955 למושב תירוש גידלו לתפארת 12 ילדים ומהמעט שהיה להם תמיד שמרו ונתנו לזולת".

ניסים התגייס לצבא תחילה שירת בצנחנים יחידה 890 משם עבר לשיריון שם נלחם במלחמת יום הכיפורים. כשהשתחרר עבד 5 שנים בנמל, אבל הצבא היה זקוק לו והוא עזב וחזר לצבא עבר קורס קצינים ומילא שורת תפקידים וביניהם גם מפקד בסיס דלק בקרבת אשדוד. מפגש עם מנכ"ל העירייה הקודם יצחק גבאי שהגיע לבסיס לבקר ולקח את ביטון לעמותה המחלקת סלי מזון לנזקקים, פתחה בפני ביטון דלת לנשמתו והוא נרתם כל כולו למען משפחות נזקקות. "הגמ"ח שביקרתי בו אסף שאריות ירקות מירקנים וחילק. אמרתי לבעלים שלא צריך שאריות נזמין מהסוחרים את הסחורה הכי טובה".

הוא הקים עם בעל הגמ"ח את עמותת "מעיין משה" שמחלקת מידי שבוע לכ- 200 משפחות חרדיות ברכות ילדים סלי מזון עם ירקות ומצרכים לשבת. אבל ביטון, שהיה מגיע בהתנדבות לארוז את סלי המזון, נחשף למצוקת משפחות חילוניות משפחות חד הוריות ועולים שנזקקו לסיוע. כך הקים לפני 15 שנה את עמותת "שפע אליהו" על שם אביו ז"ל. המיוחד בעמותה שהיא פועלת מביתו שברובע ט"ו ומחלקת סל מזון גדול ל- 300 משפחות נזקקות בעיקר לפני החגים. לשם כך הוא גייס את אשתו רחל. "אשתי גדולה מהחיים שמסכימה שלפני החג יסתובבו בביתה כ- 100 מתנדבים שמכינים את סלי המזון”, הוא אומר. גם 3 ילדיהם והנכדים וחברים נקראים לעזרה.

לעמותה מתנדבים רבים, כך למשל תלמידי מקיף ה' שמגיעים לעזור, חיילים ובעלי רכבי ואפילו עסק "מגוון 2002" שמנדב את המשאית לחלוקה. אלו מתייצבים לעזור להביא את המצרכים לבית המשפחות. במקרים רבים מדובר במשפחות המתגוררות בבתים ללא מעלית והמתנדבים מעלים את סל המצרכים הגדול הכולל כל טוב מעופות, דגים, ירקות ופירות מובחרים, יינות ושתייה ומצרכי מכולת”.

על כך הוא נבחר ליקיר העיר ולתואר איש השנה בהתנדבות בשל פעילותו למען משפחות נזקקות כבר שנים רבות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן