אחרי כתב האישום החמור על קבלת שוחד נאלץ כנפו להתפטר מתפקידו

ממלא מקום ראש העיר עמרם כנפו נפרד מתפקידו כממלא מקום ראש העיר. זאת עקב כתב אישום חמור מאוד שהוגש נגדו על קבלת שוחד מקבלנים באשדוד. יישאר חבר מועצה.  החל הקרב על ירושתו.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעקבות כתב אישום חמור מאוד על עבירות שוחד חמורות הודיע היום עמרם כנפו כי הוא מתפטר מתפקידו כממלא מקום ראש. בהודעה ששלח לראש העיר כתב :"

"צהריים טובים וקייץ פורה ובריא לאור חוות דעתו של רוני עמיר עלי להתפטר מתפקידי כמ״מק ושאר התפקידים בדרך של השעיה ביום שני הקרוב בעזרת ה אגיש לך את מכתב ההודעה תודה על הכל עד היום בתקוה להמשך פורה שבת שלום"

 

עמרם כנפו, ממלא מקום ראש העיר אשדוד, נאשם בעבירות של לקיחת שוחד והפרת אמונים. יצחק דרי, חבר מועצת העיר אשדוד וסגן ראש העיר לשעבר, נאשם בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.  שלמה אלבז, חבר מועצת העיר אשדוד לשעבר, נאשם בעבירות של לקיחת שוחד וכן בעבירות מס. יש לציין כי מרבית העבירות בוצעו בין השנים 2004 עד 2008. 

כמו כן מואשמים קבלנים ויזמים במתן השוחד לבכירים בעירייה. בכתבי האישום נאמר, כי עמרם כנפו הינו איש מרכזי ודמות מפתח בעיריית אשדוד, הן לעניין יכולתו להשפיע על מהלכים בעירייה, והן בנושא התכנון בעיר, כאשר הוא גם בעל היכרות רבה והבנה בתחום התכנון והבנייה. כנפו שימש במשך השנים כסגן ראש העיר, חבר ועדת בניין ערים, הממונה על מינהל הרווחה, ומאז 2008 הוא מכהן כממלא מקום ראש העיר. מאז פברואר 2009 החליף את ראש העיר במרבית הדיונים ב"וועדת השניים" שהיא רשות הרישוי אשר דנה בבקשות להיתרים הקשורים בבנייה, וכן החליף לעיתים מזדמנות את ראש העיר בישיבות ועדות התכנון ובנסיבות אלה אף שימש כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

כתב האישום המרכזי מתאר כיצד הנאשמים עמרם כנפו ויצחק דרי, בעת שכיהנו בתפקידים שונים בעיריית אשדוד ובמועצת העיר, קיבלו לכאורה שוחד מהיזמים ומהקבלנים – אם בכסף ואם בטובות הנאה – בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים בפרויקטים נדל"ניים בעיר אשדוד ובוועדות התכנון והבנייה, לעיתים קרובות תוך שהם פועלים בניגוד עניינים. בכתב אישום נוסף נאשם שלמה אלבז, שכיהן אף הוא כחבר מועצת העיר אשדוד, כחבר בוועדת המשנה לבניין ערים וכיו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות באשדוד, בכך שקיבל שוחד מיזמים שונים.

יצחק דרי נאשם בקבלת שוחד בסכום כולל של יותר מ-2.5 מיליון שקל. עמרם כנפו נאשם בקבלת שוחד בסכום כולל של כ-240 אלף שקל, בנוסף לאופציה לרכישת מגרש מהקבלן מאשדוד ושלמה אלבז נאשם שקיבל מהקבלן השני מאשדוד שוחד בדמות הלוואה וערבות להלוואה בהיקף של כ-150 אלף שקל.

התיק נחקר ע"י משטרת ישראל ויחידת יהלו"ם ברשות המיסים. במקביל להגשת כתבי האישום, מבקשת הפרקליטות לחלט רכוש וכספים של הנאשמים בהיקף של כ-40 מיליון שקלים.

 

 חושפת הפרשה חברת המועצה הלן גלבר מסרה

הבטחתי מאז שנת 2011 עם חשיפת הפרשה בתוכנית ״עובדה״ שלא אנוח ולא אשקוט עד שלא ננקה את נגע השחיתות בעיר אשדוד.
אני שמחה שהמהלך שיזמתי והובלתי לחשיפת הפרשה עולה מדרגה והיום התבשרנו כי נגד המעורבים הוגשו כתבי אישום חמורים על עבירות שוחד , הפרות אמונים, עבירות מס ועוד. אני קוראת לראש העיר לפטר במיידי את ממלא מקומו עמרם כנפו המקבל שכר מכספי הציבור שתושבי אשדוד משלמים מכיסם.
לצערי, נגע השחיתות אוכל כל חלקה טובה בשלטון המקומי בישראל ועיריית אשדוד בולטת לרעה בהקשר זה. לתושבי אשדוד מגיעה הנהגה שתפעל למענם ותקיים שלטון נקי כפיים חף מעסקנות וקומבינות. אני שמחה שרשויות אכיפת החוק פועלות במלא הכוח כדי למגר את השחיתות המוניציפלית."

ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה מצר על להגשת כתבי אישום כנגד קבלנים מאשדוד. הארגון רואה בחיוב את העובדה שתקופה ארוכה של חקירות ,שימועים, וסתם שמועות הגיעה לסיומה ועכשיו יוכלו הצדדים להביא את גרסתם ועמדתם בפני בית המשפט . הארגון בוטח במערכת בתי המשפט בישראל וכן מקווה ומייחל לסיום ההליך בהקדם והוצאת האמת לאור. חזקת החפות עומדת לכל אדם כל עוד לא הורשע.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן