"היו לי אדמות, נכסים, עסקים, כספים והכל נמחק. הגעתי לפת לחם"

קובי טויזר אשדודי ותיק בן למשפחה מוכרת ומכובדת מוותיקי אשדוד איש עסקים, יזם, קבלן וטייקון מקומי מצליח מאוד. בשנים האחרונות הוא מרבה לסייע לנזקקים  ולהזמין לביתו להילולות ולסוכה גדולה את כל תושבי העיר ומחלק ארגזי אוכל ממשאיות . טויזר בעצמו טעם את טעמה המר בחיים ובשנת 2000 לאחר שהיה לו הכל: כסף, מיזמים, עסקים גדולים הגיעה הנפילה.  טויזר  לא הרים ידיים, והצליח לשקם את עצמו כלכלית והיום הוא חולש על עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית  ברחבי הארץ.  על הנתינה המפורסמת שלו עומדת לצידו גלית רעייתו . סיפור מעורר השראה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קובי טויזר בעליה של חברת "קובי טויזר" חברה ליזום, בניין והתחדשות עירונית" מקבוצת "אבני ספיר" הפך בשנים האחרונות לאחד מבעליה של חברות הבנייה הגדולות בארץ שעוסקת בהתחדשות עירוני: אלפי דירות שנבנות במסגרת תמ"א 38 ופינוי בינוי.  טויזר שהיה איש עסקים מצליח בשנת 2000 חווה נפילה התאושש ושב לסיפור הצלחה בעסקי ההתחדשות העירונית. אלא שהוא לקח על עצמו מחוייבות גדולה: לתרום, לתת, לסייע ולעזור למי שזקוק. אם זה במתן בסתר, בחלוקת אוכל, הילולות ענק. במוטו שלו: "ככל שתתן יותר תקבל יותר" והוא גם יודע מה זה לתת למי שאין לו. הוא עצמו חווה את זה. הסיפור שלו ללא ספק מעורר השראה וזו הסיבה אגב שהצלחנו לשכנע אותו להתראיין.

ש. קובי הייתה לך תקופה זוהרת, היית ממש בצמרת העסקים בעיר והתרסקת. ספר מה בדיוק קרה..

"הייתי מאוד בהרבה מאוד עסקים, אדמות הכל נמחק, וברוך השם התחלנו מחדש והכל בסדר".

ש. מתי זה היה, באיזה שנים?

"בתחילת שנת 2000 היו לי הרבה עסקים מצליחים: ד"ר פוליש, פוליש הזהב, היה לי משרדי נדל"ן, קונים ומוכרים בנדל"ן וככה גדלנו, וגדלנו".

ש. היו לך שותפים?

"לא. חשבתי שזה לא ייגמר אף פעם ותמיד אהיה למעלה. אלא שלקב"ה יש תכניות אחרות וחינך אותנו"

ש. עסקים שהתרסקו, פשיטת רגל?

"גם פשיטת רגל בשנת 2001"

ש. הגעת לפת לחם

"למקסימום של המינימום. ממש פת לחם. עשרות דירות ונכסים שהיו התאדו. כולם מכירים. אנחנו הלוונו כספים לקבלנים מאוד מוכרים. בתור ילדים הלווינו כספים לקבלנים מאוד גדולים"

ש. וכעת שאתה שוב חוזר לעסקים ומצליח מאוד. איך מרגיש היום ואיך אז מרגיש באותם שנים?

"ברוך השם אני מרגיש שהכסף שלי טהור וקדוש ואין בו טיפת גזל בכסף שלי. אז גם אם הכסף היה טהור הוא לא תמיד היה מוסרי".

ש. אתה מרגיש שאת הכסף שעשית לא תמיד עשית אותו בדרכים ישרות

"לא היה 100% נקי טהור וקדוש  כמו היום ברוך השם".

ש. ויש לך מסקנות תובנות ממה שעברת..

"תמיד הייתי ישר שלא ייתפרש אחרת. אני מאמין בקרמה, ומאמין בנתינה. המסקנה שלי כמה שתיתן יותר תרוויח יותר ויותר תצליח. שינינו אופי שינינו אורח חיים".

 ש. חוץ מלשנות אופי וחיים צריך גם צריך להצליח כלכלית, איך אתה מצליח לעלות חזרה?

"היום אנחנו אחת החברות הגדולות במשק בנושא התחדשות העירונית, אנחנו פזורים בהמון ערים בצפון, בדרום בקטע של התחדשות עירונית פינוי ובינוי".

 ש. התמ"א וההתחדשות זה מה שהרים אותך חזרה?

"כן. העשייה שלי, ובסיעתא דשמיא, חיבורים נכונים, מקומות נכונים והרבה מזל".

 ש. ויש לך שותף מאוד מוכר  ומנכ"ל לשעבר של ערוץ 13 של YNET אבי בן טל

"עם אבי בן טל אחד המנכ"לים הכי מבוקשים בישראל ביחד זכינו במתחם בבית שמש של פינוי בינוי . אחד הפרויקטים הגדולים בארץ. אבי היה איתי בגלגול הראשון, כשהתעשרתי בשנת 2000, אין אנשים מקסימים כאלו. אבי היום, אני ראיתי הצעות שהיו לו. זה נכון  הוא אחד המנכ"לים שמבוקשים במדינה וראיתי הצעות שקיבל לאחר שעזב את ערוץ 13  במספרים שנתיים של כמה מיליונים. הכל בחסדי השם"

ש. איך הגעת אליו?

"אבי ואני מכירים מהגלגול הקודם שלי, והוא נהנה מהידע שלי וגם עשינו הרבה כסף בעבר. גם כעת אני מאמין שנהיה אחד הקבוצות הגדולות בארץ בהתחדשות עירונית איך שאני רואה זה. אפילו במקומות שלא כלכליים היום אנחנו שם מתוך אמונה שזה העתיד".

ש. איפה אתם נמצאים בפרויקטים?

"אנחנו בכל מיני וגם באזורים שלא היו כלכליות כמו  טבריה, באר שבע, קריית מלאכי, קריית גת. אלה לא היו כלכליות מבחינת התחדשות עירונית שהתחלנו. בונים כמובן גם בבת ים, בונה באשדוד בכמה מתחמים בג', בו', בי"א".

ש. ואיך ידעת שהערים הלא כלכליות יהיו בעתיד אטרקציה?

"ידענו, מה שקרה שהקב"ה פתח לנו את מאור עינינו ואת מעיינות החכמה מה לעשות ואיפה לזרוע. לדעת לזרוע זה שם המשחק בחסדי השם. נקווה שנגיע לקציר. בבינתיים אנחנו בונים

ש. ספר לי על הילולות שאתה עושה,  על גמ"חים, על תרומות לנזקקים..

"הילולות, בני תורה ואברכים שאנחנו מחזיקים. כתוב הקב"ה מה נבחן בדבר אחד בעולם 'בחנוני  נא בזאת עשר בכדי שתתעשר',. כמה שתיתן יותר ככה אני מאמין ככה תקבל. זה מעל הטבע , צריך להיות עם אופק, מעל הטוב, כאשר אתה מודד בא ומודדים לו, איך שתעשה תקבל, כמובן צריך הרבה סייעתא דשמיא והרבה כישרון כמובן".

ש. גם רעייתך בעניין ואתם אני מבין מכינים סוכה גדולה ונערכים לאלפי אנשים….

"יוסי אני מרגיש לא נוח לדבר על זה. יותר נוח לי על עסקים. מצד שני מרגיש שזה לשם שמיים, אתה מלמד אנשים לעשות טוב למצוא טוב. הוא מורה והוא מעשיר. אם אתה עושה ראיון בבקשה שלא  ייצא חלילה גאווה, ללמוד וללמד. שמזה ייצא רק טוב".

ש. אז אם יש לך מסר, שאדם הרגיש גבוה ובסוף כלום

"מי שעושה טוב מוצא טוב, אין משהו אחר בעולם. שום דבר. הכל נשמט. תעשה טוב תמצא טוב זה העולם. כמה שתעשה טוב אין דבר כזה זה שלא תקבל חזרה טוב. זה יעשה את הסיבוב שלו ויחזור בטוב. כולם מסכימים, אבל צריך לעשות את זה, לא קל הנתינה, אני עושה אותה באהבה כי אני בעל אמונה, אבל זה גם לא קל, זה קשה, כשאתה גודל הנתינה צריכה לגדול איתך"

\ש. אומרים לי שפונים אליך בלי סוף לעזרה..

"אמת. פונים אליי ללא הפסקה. כל יום וכל היום ואני לא ברמות האלה בעזרת השם נגיע לרמות האלה ונסייע לכולם זו המטרה שלי".

ש. אתה מרגיש את העוני את יוקר המחיה את הקושי של האנשים?

"בטח. תראה המצב במדינה לא טוב, ממש לא טוב. אני לא יודע איך אנשים שורדים, גם איך אנשים שורדים במדינה הזו מהמשכורות שאנשים מקבלים, לא קל. כל נושא הדיור, נושא הכלכלה, לא יודע מה עושים.  צריכה לקום ממשלה יציבה, שתמצא דרך שיהיה קל יותר לאנשים. המצב במדינה ממש ברצפה. אתה קורא הודעות ששולחים לי. אתה לא מבין. ורעים לך את הלב. אתה אומר אני לא לשכת הסעד, הלוואי והייתי יכול לתקן את העולם, ואני משתדל, אבל המצב בכי רע. יש את אלה שמבקשים, ויש כאלה שימותו מבושה ולא יבקשו ויש כאלה שאתה מביאים להם הם אומרים לא צריך ואתה יודע שהם הכי צריכים״.

ש. קובי כיאה לטייקון מקומי מצליח אתה מעורב בפוליטיקה? במי אתה תומך?

"פחות מעורב. אבל על הדרך אני אחמיא לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אנחנו אוהבים ומאמינים ביחיאל. מקווה שייתן יד יותר גדולה לאוכלוסיה החלשה בעיר. הוא וסגן ראש העירה אבי אמסלם וכל הנוגעים בדבר. אלה שיש להם יותר רגישות שבאו משם, רק מי שחווה את זה יודע".

עם האישה שאתו. גלית

אשתו גלית: "״מה שחשוב לבעלי זה לעזור למסכנים ופשוטי העם. הוא באמת איש חסד, ללא אינטרס.

"מבחינתי מה שהוא אומר – זה קדוש. מהזווית שלי זה בהחלט יוזמה מבורכת. כמו שבעלי אומר ׳אנחנו גדלים מהנתינה׳, זה חוזר אליי וגם אל ילדים. רואים את הדברים בשטח, בזכות הנתינה הקב״ה פותח לנו את הפרנסה ומחזיר לנו ואנחנו כבר מרגישים את זה. הוא נותן בשביל לתת באופן טהור. יש כאלו שנותנים כדי לקבל במיידית, אבל הוא לא כזה. הוא מחזק לי את האמונה ולכן אני איתו באש ובמים גם בנתינה״.

ש. גלית, מאיפה המעשים הטובים והנתינה?

״מה שחשוב לבעלי זה לעזור למסכנים ופשוטי העם. הוא באמת איש חסד, ללא אינטרס. מבחינתי מה שהוא אומר – זה קדוש. מהזווית שלי זה בהחלט יוזמה מבורכת. כמו שבעלי אומר ׳אנחנו גדלים מהנתינה׳, זה חוזר אליי וגם אל ילדים. רואים את הדברים בשטח, בזכות הנתינה הקב״ה פותח לנו את הפרנסה ומחזיר לנו ואנחנו כבר מרגישים את זה. הוא נותן בשביל לתת באופן טהור. יש כאלו שנותנים כדי לקבל במיידית, אבל הוא לא כזה. הוא מחזק לי את האמונה ולכן אני איתו באש ובמים גם בנתינה״.

ש. אומרים שאת בשלנית מעולה ובסוכות את הולכת לבשל לאלפים?

״בעלי אוהב לעשות הילולות, גם בסוכות לדוגמא יש אלינו לסוכה, עליה לרגל כל היום, אז אני מבשלת סלטים, פשטידות, לחמים, דגים, קוסקוס והכל כיד המלך. בסוכות אנשים מגיעים אלינו ולא מאמינים שקיים דבר כזה, והכל מכל הלב ובאהבה גדולה וללא כל אינטרס. מגיעים גם פשוטי העם ושואלים אותנו מה לנו ולהם, כי זו המצווה להביא את הפשוטים, כי אלו, אין מי שיסתכל עליהם ואין מי שיארח".

ש. מה צפוי בסוכות?

״בונים סוכה ענקית, אני עושה קניות בלי סוף ואנחנו מידי יום מבשלים ומארחים כיד המלך. גם הילדים עוזרים לנו ובתוך זה כל הנתינה הזו"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן