הורים ברובע ג':״לקחו לנו את הגן והעבירו אותו לחרדים״

סמוך לתחילת שנת הלימודים התבשרו ההורים של ילדי ׳גן המשוט׳ ברובע ג’, כי הגן המרווח והמטופח שלהם עובר לעמותה ובה יוקם גן חרדי, ואילו הם עוברים דירה למבנה קטן יותר ומוזנח. “יום בהיר אחד לקחו את השלט ׳גן משוט׳ והעבירו למבנה אחר”, אומרת אחת האימהות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יום בהיר אחד הופתעו הגננת והילדים מגן משוט הווותיק ברובע ג׳, כי עליהם לעבור לגן אחר ברחוב שועלי שמשון שברובע ג’. "לקחו את השלט ׳גן משוט׳ והעבירו למבנה אחר מוזנח וקטן וזהו, בלי לשאול או לתת לנו זמן להתנגד" אומרת אחת האימהות.

לדבריה ״30 שנה פעל ׳גן משוט׳ באותו מבנה עם אותה גננת הגן היה גדול, חצר נקייה עצים שהם שתלו של פירות  הכל מוצל, הכל כמו שצריך. הילדים אהבו את הגן ונהנו בו. פתאום העירייה החליטה  שמעבירים אותם למבנה במקום אחר. אף לא אחד ידע מכך, עד לפני שהתחילה שנת הלימודים.  שבוע שבועיים לפני הלימודים החליטו שמעבירים. הגננות לא ידעו בעצמן שהם אמורות לעבור לגן מוזנח וקטן וזהו, פשוט בלי לשאול או לתת לנו זמן להתנגד”, אומרת אחת האימהות.

׳גן משוט׳ הוא אחד מגני הילדים הוותיקים ברובע ג. הגן פעל עשרות שנים ברחוב  חטיבת כרמלי. גן טוב במבנה גדול בשנת 2016 עבר הגן ביחד עם עוד 2 גנים שיפוץ: "גן משוט, גן משחתת, וגן סהרון – לא מה שהכרתם", כתב ראש מינהלת רובע ג', יעקב ביטון: ״שמח לבשר שגני הילדים משוט, משחתת וסהרון שודרגו גם והינם לקראת סיום עבודות, בין היתר, הוחלפו חלק מארגזי החול בדשא סינטטי בטיחותי, הורכבו הצללות ועוד. את העבודות הובילה מחלקת פיתוח גנים באגף הנטיעות בעיריית אשדוד ועל הערכתנו הרבה על העבודה" . סמוך לשנת הלימודים הנוכחים "התבשרו" הורי 35 ילדי הגן, כי הם "עוברים דירה" לגן אחר.

האם שיתפו אתכם לסיבת המעבר לגן אחר?
"לא ידענו. העבירו אותם למבנה יותר קטן. 35 ילדים שמו אותם בגן יותר קטן ואת הגן שהיה לנו הפכו לגן חרדי. גילינו שהעבירו את המבנה לעמותה. לנו הביאו גן מוזנח בלי ציליות, בלי כלום."

הסבירו לכם למה?
״בסוף אמרו לנו שהמבנה צריך לעבור לחרדים. 30 שנה היה שייך לאותה גננת באותו זרם חינוכי וזהו. המבנה היה ממש גדול והחליטו להעביר”.

מדוע חיכיתם ולא התנגדתם?
"ההורים נלחמו ואף פנינו לעירייה. לבסוף הגיע עובד מהעירייה הסתכל והלך. אמר שזה בסדר. אין צילייה ו-35 ילדים  צריכים להיות בלי צל בחצר?  הגן מוזנח  ואין עם מי לדבר. אומרים לנו שאין תקציב שנחכה עד  חודש מרץ בשנה הבאה, שיהיה תקציב. מה זה השטויות האלה? אין תקציב עכשיו אז הילדים צריכים לסבול".

עיריית אשדוד: ״לא מדובר במבנה שהוסב לגן״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי גן ׳משוט׳ אכן עבר למבנה אחר אשר שימש תמיד את ילדי הגנים, כך שלא מדובר במבנה שהוסב לגן אלא בגן ממש‫, שלאור השינוי עבר שיפוץ וארגון מחדש‫. חצר הגן – מתקני החצר תקינים ופעילים ועל אף שהטענה נוגעת למראה האסטטי, היא תבוא על פתרונה בתכנית העבודה של מינהל הבחינוך

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן